همایش "آیین رونمایی طرح احیای بازار فرش مشهد مقدس" با هدف احیا و مرمت بازار سنتی شهر مشهد در تاریخ ۱۸ شهریور ماه در مشهد برگزار خواهد شد.

بازار سنتی فرش مشهد جانی دوباره خواهد گرفت

به گزارش قدس آنلاین، مهدی زمانی خلیل آباد  در خصوص همایش «آیین رونمایی طرح احیای بازار فرش مشهد مقدس» اظهار کرد: این همایش در خصوص بازسازی بازار فرش بوده به طوری که خواهان به سازی بافت فرسوده بازار فرش هستیم.

وی ادامه داد: در واقع  بازسازی بازار فرش با همکاری خود بازاریان صورت خواهد گرفت. در حقیقت شهرداری منطقه ثامن در راستای احیای بافت فرسوده و هویت شهری دست به این امر زده است.

 وی ادامه داد: ما قصد داریم هویت اصلی را به بازار مشهد بازگردانیم، به طوری که عملا در این بازار اتفاقی روی دهد که در بازار تاریخی تبریز روی داد، در بازار تاریخی تبریز به گونه‌ای شده که امورات اجتماعی بازارمحور شده است، یعنی با توجه به فعالیت‌هایی که در راستای تسهیل گری انجام شده، کمتر گدایی در این شهر به چشم می‌خورد.

 دبیر همایش آیین رونمایی طرح احیای بازار فرش مشهد مقدس تصریح کرد: بنابراین در راستای اقتصاد مقاومتی می‌خواهیم چنین اقدامی را در شهر مشهد با همکاری خود بازاریان انجام دهیم. در گذشته در این بازارها مردم و کاسبان فعالیت داشتند و رونقی در  این گونه بازارها وجود داشت، درحالی که اکنون به سمت بازارهای مجلل رفته‌ایم. در حقیقت هدف ما این است که با توجه به قدیمی بودن بازار و از بین رفتن آن فضا، نگذاریم که این بازارها کمرنگ شوند و رونقی به آنها بخشیم.

 زمانی خلیل آباد عنوان کرد: شهرداری منطقه ثامن قصد دارد تا با هدف احیا و مرمت بازار سنتی فرش مشهد همایشی را در تاریخ ۱۸ شهریورماه امسال برگزار کند.

 وی با اشاره به اینکه خواهان هویت بخشی به بافت فرسوده شهری به ویژه بازار سنتی فرش مشهد هستیم، خاطرنشان کرد: در حوزه قالی دستبافت بایستی متولیان امر در این باره نظر بدهند چراکه هدف ما هویت بخشی به این مکان‌های تاریخی موجود در شهر است زیرا ما نمی‌توانیم این چنین مکان‌هایی را تخریب کرده و از آن ها به عنوان یک فضای شهری استفاده کنیم. در واقع باید به عنوان یک بازار از این مکان‌ها استفاده کرده و آن را دوباره بازپیرایی کنیم. دبیر همایش آیین رونمایی طرح احیای بازار فرش مشهد مقدس با اشاره به اینکه در راستای بازپیرایی بازار فرش، این همایش برگزار خواهد شد،   اظهار کرد: در این همایش طرحی در این باره برای فعالان حوزه فرش و... ارائه می‌شود که پس از ارائه طرح، به دنبال اجرای آن خواهیم رفت. ما می‌خواهیم افراد حاضر در این همایش روابط ما را با بازاریان تسهیل کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.