رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی از آمادگی این دانشگاه برای رونمایی از محصولات دانش‌بنیان خبر داد.

دانشگاه آزاد خراسان رضوی آماده رونمایی از طرح‌های دانش‌بنیان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ملک نژاد با اشاره به آخرین دستاوردهای دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، اظهار کرد: در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش شده با توجه به ظرفیت‌های منطقه عمل شود و محصولات و طرح‌های متعددی نیز اکنون آماده رونمایی است.

وی بیان کرد: روزانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوگرد با خلوص بالا در استان خراسان رضوی تولید می‌شود که با قیمت تنی ۱۲۰ دلار به کشورهای خلیج فارس صادر می‌شود. با توجه به اینکه ایران یکی از واردکنندگان محصولات جانبی گوگرد است، برای جلوگیری از خام‌فروشی این محصول، تولید پنج فرآورده گوگردی که برخی از آنها بیش از یک دلار به ازای هر گرم قیمت دارد، تولید شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: کارخانه دو محصول از این پنج محصول در حال ساخت بوده و این پنج محصول نیز آماده رونمایی است. در زمینه فرآورده‌های پتروشیمی نیز نوعی تثبیت‌کننده با کاربرد ضدعفونی تولید شده که ارزش افزوده آن بالای ۲۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است. این تثبیت‌کننده از مواد دورریختنی پتروشیمی‌ها تولید می‌شود که آلاینده محیط زیست هستند.

ملک نژاد خاطرنشان کرد: تولید ابرباتری‌هایی که چندبرابر باتری‌های معمولی ماندگاری و شارژ دارند، یکی دیگر از طرح‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد مشهد است. وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی نیز تولید کودهای مایع و فسفاته در حال انجام است. میزان مصرف کودهای مایع حدود ۲۰ برابر کمتر از کودهای غیرمایع و روش رساندن آن ارزان‌تر است و نیاز به پاشش و دستگاه ندارد و از طریق آب به خاک وارد می‌شود. به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در حوزه پزشکی هم تولید نانوداروها و داروهای ضدسرطان و راه‌اندازی مرکز تحقیقات توکسین در دستور کار قرار دارد. ملک نژاد یادآور شد: هماهنگی مناسبی بین دانشگاه آزاد اسلامی و استانداری خراسان رضوی شکل گرفته و بر اساس دستور استاندار، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها و صنایع در اختیار اجرای طرح‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرد که اشتغال مناسبی به همراه خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: در زمینه‌هایی که تولید محصولات دانش‌بنیان آغاز شده، عضو هیأت علمی پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی جذب خواهد شد تا با تولید محصولات جانبی بیشتر، از خام‌فروشی جلوگیری شود

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.