مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: تئاتر امروزه در مشهد تبدیل به یک چشمه جوشان شده است.

تئاتر در مشهد تبدیل به یک چشمه جوشان شده است

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید که صبح امروز در اختتامیه بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی سخن می‌گفت، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در اختتامیه بیست‌وهشتمین تئاتر استان خراسان‌رضوی شاهد یک حرکت زنده و پویا از تئاتر در استان هستیم. ما ۲۰ اجرای تئاتر استانی داشتیم که باعث افتخار ماست و وظیفه ما حمایت از اصحاب تئاتر و هنر سرزنده تئاتر مشهد است.

وی ادامه داد: ما در این جشنواره نقشه راهی را برای تکامل جوان‌گرایی شاهد هستیم و این‌که در چهلمین سال انقلاب اسلامی می‌توانیم از هنرمندان و نسل جوان دفاع کنیم؛ ضمن این‌که مشهد هم ظرفیت این را دارد که به عنوان قطب تئاتر کشور مطرح شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی تصریح کرد: علاوه بر جوان‌گرایی، توجه به سنت‌گرایی و متون دارای داشته‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و این‌که تئاتر علاوه بر  ابداعات و ابتکارات باید خطی را با نسبت وضعیت کنونی ایران داشته باشد.

مروارید خاطرنشان کرد: تئاتر مشهد به سمت تئاتری با بیان زبان‌شناسانه، نقاد اجتماعی، خلاق و زیبایی‌شناسانه در حرکت است؛ البته که ما در بحث آموزش تئاتر نیازمند حمایت هستیم که می‌توان با کمک خود اصحاب تئاتر به این مهم رسید و این مسئله را تقویت کرد. وی افزود: دغدغه‌های بسیاری در زمینه محیط‌زیست، آلودگی هوا و دغدغه‌های منطقه‌ای و... وجود دارد که امیدواریم هنرمندان ما بتوانند در این زمینه ها هم ورود پیدا کنند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی اضافه کرد: تشکر می‌کنم از تمام کسانی که در این رویداد فرهنگی شرکت کردند؛ چون این کار، یک کار جمعی است و مختص یک دستگاه و سلیقه خاص نیست و کمک ما هم حاصل یک دغدغه جمعی مبتنی بر یک خرد جمعی است. مروارید ادامه داد: از تمامی نهادهایی که کمک کردند این رویداد مهم به خوبی برگزار شود، تشکر می‌کنم و امیدوارم که ما این حرکت را به شکل بالنده‌تر در فضاهای شهری به عنوان یک شهروند خلاق و امیدوار در مشهد ارائه دهیم. در ادامه مراسم اختتامیه، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌رضوی، آرش خیرآبادی با ارائه گزارشی از جشنواره گفت: بنده یکی از دبیران جشنواره بوده‌ام و جشنواره دو دبیر تخصصی و اجرایی هم دارد که آقای مرتضی ملتجی و آقای کریم جشنی هستند. در کنار این دو بزرگوار، علی روحی، آقای اشکذری و احمدرضا افشاری تمام بار مسئولیت جشنواره را بر عهده داشتند و تقریبا می‌توان گفت که من هیچ کاری نکردم.

وی ادامه داد: می‌خواهم این جشنواره را با یک خبر خوش برای دوستان به پایان ببرم و آن این است که در اسرع‌وقت، ورودی‌های جشنواره را خدمت دوستان پرداخت خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.