با وجود تلاش‌های رئیس فدراسیون فوتبال،مسولان زیربط با اختصاص منابع مالی مدنظر به تیم ملی موافقت نکرده اند.

مخالفت با تخصیص ارز دولتی به دلخوشی بزرگ مردم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، در حالی که فاصله زیادی تا آغاز مسابقات جام ملت های آسیا باقی نمانده و کارلوس کی روش موفقیت تیم ملی را وابسته به اجرای برنامه های آماده سازی از پیش تعیین شده دانسته ، با درخواست فدراسیون فوتبال جهت اختصاص ارز دولتی به منظور تامین هزینه برنامه های اجرایی تیم ملی موافقت نشده است؛ خبری تلخ و شوک آور که تیم ملی را دچار اختلالات گسترده در برنامه ها و فعالیت هایش می کند.

هنوز مدت زیادی از شادی بزرگ مردم ایران با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و به بهانه پیروزی و نمایش درخشان تیم ملی در جام جهانی نگذشته است. نمایش تیم ملی در روسیه ۲۰۱۸ موجب جشن ملی فوتبال ایران شد و میلیون ها نفر از مردم کشور در شهرهای مختلف به خیابان ها ریختند.

مقام معظم رهبری به اعضای تیم ملی خدا قوت گفتند و عملکرد بیرانوند ، سنگربان تیم ملی را مورد تمجید و تحسین قرار دادند.

با گذشت دو ماه از آن روزهای خاطره انگیز اما در شرایطی که میزان اهمیت و جایگاه فوتبال در ارتقاء نشاط و شادابی جامعه را به خوبی می دانیم متاسفانه در آستانه آغاز برنامه های ‌آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت ها خبرهای خوبی از روند تامین منابع مورد نیاز فدراسیون فوتبال به گوش نمی رسد.

رئیس فدراسیون فوتبال تلاش زیادی برای دریافت کمک و تامین اعتبارات لازم به منظور اجرای برنامه های مورد نظر کادر فنی تیم ملی انجام داده و طی هفته های گذشته نشست های متعددی با مسئولین امر برگزار کرده است اما تا کنون این تلاش ها ثمربخش نبوده و بنا بر اطلاعات موثق به دست آمده به خبرنگار فارس،مدیران بانک مربوطه  با درخواست های مکرر فدراسیون فوتبال جهت تامین ارز دولتی به منظور برگزاری اردوهای آماده سازی و مسابقات تدارکاتی مخالفت کرده اند.

این در حالی است که تیم ملی فوتبال از محل حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ درآمد قابل توجهی خواهد داشت اما به دلیل تحریم ها دریافت این وجه از فیفا در مقطع فعلی امکان پذیر نبوده و احتمالا پاداش مربوطه در اواسط سال ۱۳۹۸ به حساب فدراسیون می رسد. 

طبیعتا در چنین شرایطی تنها راه تامین ارز مورد نیاز جهت برگزاری اردوها و مسابقات تدارکاتی مورد نظر کادر فنی موافقت با دریافت ارز دولتی است که فعلا با این درخواست مخالفت شده است(فراموش نکنیم چهار تیم ملی دیگر شامل؛تیم ملی نوجوانان،تیم ملی فوتسال المپیک و دو تیم ملی دختران هم در سه ماه آینده باید به مسابقات رسمی اعزام شوند و این موضوع هم بر مشکلات می افزاید)

در این میان،کارلوس کی روش همانطور که بارها اعلام کرده برنامه تفصیلی و جامعی را برای حضور در مسابقات جام ملت های آسیا تدارک دیده و تنها شرط موفقیت ملی پوشان را اجرای کامل این برنامه دانسته است. از سویی بررسی برنامه آماده سازی سایر تیم های آسیایی به خوبی نشان می دهد که حضور موفقیت آمیز در این رویداد بدون اجرای برنامه هدفمند و گسترده آماده سازی مقدور نخواهد بود.

در این شرایط پرسش مهم و بزرگ این است که فدراسیون فوتبال چگونه می تواند برنامه های مورد نظر کادر فنی را اجرایی کند و بازی های تدارکاتی مناسب همچنین اردوهای لازم را در نظر بگیرد؟

به نظر می رسد شرایط حاد پیش آمده آرامش تیم ملی را به شدت تهدید می کند و ممکن است شرایط حاد و غیر قابل پیش بینی برای مسئولان تیم ملی و فدراسیون به وجود آورد.
۱۲۲ روز تا میدان امارات باقی مانده است.اگر  زلزله حاصل از بحران مالی پایه های ساختمان سئول را به لرزه در آورد تبعات چنین اتفاقی چه تاثیری بر عملکرد تیم ملی فوتبال ایران خواهد داشت؟ در این شرایط چه کسی پاسخگوی مردم و هواداران تیم ملی خواهد بود؟

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.