مدیر پروژه بازسازی بیمارستان قائم مشهد گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده و با افزودن ۲۲۰ تخت جدید مریض بستری در راهرو نداریم.

افزایش تخت های بیمارستان قائم/مریض بستری در راهرو نداریم

به گزارش قدس انلاین ،دکتر علیرضا جوان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: پروژه بازسازی بیمارستان قائم که به هتلینگ بیمارستانی معروف است از سال ۹۵ آغاز شده و در صورت تخصیص متابع لازم تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید. 

وی افزود: بیمارستان قائم(عج) مشهد قدمتی ۵۰ ساله دارد و همین امر باعث شده تا بسیاری از تاسیسات و زیرساخت های این بیمارستان فرسوده باشد و در این راستا تاسیسات این مرکز بیمارستانی صد در صد نوسازی شد. 

مدیر پروژه بازسازی بیمارستان قائم مشهد تصریح کرد: به منظور جبران برخی کاستی ها ۲۲۰ تخت به تعداد تخت های بیمارستان افزوده شد و در حال حاضر این بیمارستان دارای هزار و ۱۰۰ تخت درمانی بوده و بیمار پذیرش شده در راهروها حضور ندارد. 

جوان گفت:در مجموع باید ۱۳ بخش از بیمارستان قائم(عج) طراحی و بازسازی شود که برای تکمیل این پروژه  18 میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز است. این طرح در مساحت حدود ۳۸ هزار متر مربع  برنامه ریزی شده که  تا کنون حدود ۶۰ درصد از کل فضای بخش های بیمارستان بازسازی شده است. 

وی در خصوص وضعیت اورژانس بیمارستان قائم(عج) بیان کرد:بیمارستان قائم (عج) تا قبل از این فاقد اورژانس مرکزی بود که بر این اساس از فضای ۳۰۰ متری موجود در طبقه همکف استفاده و اورژانس مرکزی در فضایی بالغ بر هزار و ۲۰۰ متر طراحی و راه اندازی شده است.

مدیر پروژه بازسازی بیمارستان قائم مشهد خاطرنشان کرد:در طراحی و ساخت اورژانس مرکزی بیمارستان تلاش شده تا مشکلات قبلی اورژانس ها وجود نداشته باشد و در این راستا اورژانس اعصاب بیمارستان در طبقه همکف به اورژانس مرکزی افزوده  شده و علاوه بر گسترش تعداد تخت های اورژانس مرکزی از ۲۰ به ۱۰۰ عدد، مساحت اورژانس نیز به دو هزار مترمربع افزایش داده می شود.

منبع : مهر

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.