مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌ رضوی گفت: تعداد پوشش بیمه‌شدگان ۱۷ هزار نفر در سال ۹۶ بوده است که ۸ هزار نفر از اتباع کشورهای دیگر را نیز تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

پوشش بیمه‌ای اتباع/ ۱۷ هزار نفر در خراسان رضوی بیمه سلامت دارند

به گزارش قدس آنلاین، علی‌رضا رمزی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت ایران که صبح امروز در بیمارستان قائم مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این‌که جمعیت خراسان‌ رضوی حدود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است، ۸ درصد این افراد بیمه سلامت دارند که رتبه نخست بیمه‌شدگان سازمان را نیز به خود اختصاص داده است.  

وی ادامه داد: یکی از نقاط عطفی که در استان در موضوع بیمه فراهم شده است، راه‌اندازی بیمه سلامت رایگان در سال ۱۳۹۳ بوده است. در سال ۱۳۹۶ وصولی درآمد بیمه سلامت استان، ۱۹۳ میلیارد تومان بوده است. حال آن‌که تنها ۱۴ درصد هزینه‌های درمان را می‌توانیم تحت پوشش قرار دهیم. از سویی دیگر ۵هزار ۷۵۴ نفر از بیماران خاص ما تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

رمزی تصریح کرد: یکی از اقدامات خاصی که در استان خراسان‌رضوی انجام شد، بحث پوشش اتباع از سال ۱۳۹۴ بوده است. درواقع وضعیت ما از نظر تعداد پوشش بیمه‌شدگان ۲۳ هزار نفر در سال ۹۵، ۱۷ هزار نفر در سال ۹۶ بوده است که  ۸ هزار نفر از اتباع کشورهای دیگر را نیز  تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌ رضوی خاطرنشان کرد: خوش‌بختانه در طی بررسی‌های انجام شده بیماران ما از نظر وضعیت دفترچه ابراز رضایت دارند. نکته دیگر وجود ۶۱ دفتر پیشخوان در استان است که تعداد ۲۱ دفتر در مشهد و مابقی در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند. از سویی دیگر همین امر موجب اشتغال ۲۶۳ نفر شده است.

وی با بیان این‌که «خراسان‌ رضوی رتبه اول جمعیت بیمه شده روستایی در کشور را دارد»، بیان کرد: ۲۹۰ درمانگاه روستایی در حال ارائه خدمات به بیماران است.

رمزی عنوان کرد: نکته مهم این‌جاست که ۱۱۸ میلیارد تومان، هزینه ماهانه بیمه در سال ۹۶ بوده است. این درحالی است که در سه ماهه سال جاری ۱۰ درصد کاهش هزینه داشته‌ایم. ما پیش از طرح تحول سلامت ۱۵ میلیون بار مراجعه‌ای در سال ۹۲ داشته‌ایم که این عدد در سال ۹۳ به ۱۷ میلیون بار مراجعه رسیده است. نکته دیگر این است که در سال ۹۴ تا ۹۵ در حوزه رشد بار مراجعه‌ای و هزینه‌ای کاهش داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۵ نسبت به ۹۶ در زمینه بار مراجعه ۲ درصد و هزینه نیز ۴.۹ درصد رشد هزینه داشته‌ایم.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.