مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از برگزاری مانور بزرگ امداد و اطفای حریق در مشهد خبر داد.

برگزاری مانور بزرگ امداد و اطفای حریق در مشهد

به گزارش قدس آنلاین و  به نقل از شهرداری مشهد، آتشپاد حسن جعفری گفت: یکی از این مانورها در ساختمان مرکزی شرکت گاز خراسان رضوی با سناریوی اطفای حریق و نجات محبوسان با حضور ۲۷ آتش‌نشان و ۹ دستگاه خودروی عملیاتی برگزار شد.

مانورهای امروز در راستای ارتقاء توان عملیاتی آتش‌نشانان در حوادث سنگین در مکان‌های عمومی و مسکونی برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی افزود: یکی از این مانورها در ساختمان مرکزی شرکت گاز خراسان رضوی با سناریوی اطفای حریق و نجات محبوسان با حضور ۲۷ آتش‌نشان و ۹ دستگاه خودروی عملیاتی برگزار شد.

آتشپاد جعفری ادامه داد: طبق سناریوی این مانور آتش‌نشانان ضمن مهار حریق فرضی در طبقه چهارم ساختمانی پنج طبقه، عملیات تخلیه اضطراری ۳۰۰ کارمند شرکت گاز خراسان رضوی را از طرق مختلف نظیر استفاده از نردبان و نجات در ارتفاع نیز انجام دادند.

وی گفت: همچنین مانوری در ساختمان مسکونی در دست ساخت شش طبقه در خیابان عبادی با مشارکت ۴۰ آتش‌نشان و ۱۰ دستگاه خودرو عملیاتی برگزار شد؛ مهار حریق و انتقال مصدومان به بیرون سناریوی این مانور بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به برگزاری مانور اطفای حریق در یک تعمیرگاه خودرو واقع در خیابان امام خمینی مشهد اشاره و بیان کرد: اطفای حریق مایعات قابل اشتعال هم سناریوی این مانور بود که با حضور ۱۲ آتش‌نشان و چهار دستگاه خودرو برگزار شد.

جعفری افزود: در این مانورها توان عملیاتی و آمادگی آتش‌نشانان و گروه‌های امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی مشهد در مدیریت حریق و حوادث بزرگ و پر مخاطره ارزیابی شد.

گفتنی است هزار و ۳۰۰ آتش‌نشان در قالب ۴۸ ایستگاه به جمعیت سه و نیم میلیون نفری کلانشهر مشهد خدمت می‌کنند.

پایان پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.