فرماندار بیرجند نقش مراکز بهداشتی در کنترل بیماری ها و کاهش مرگ و میر در روستا ها و جوامع شهری را از دستاورد های نظام سلامت کشور برشمرد.

کنترل بیماری‌ها و کاهش مرگ و میر، دستاوردهای نظام سلامت کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی ناصری فرماندار بیرجند صبح امروز(چهارشنبه) در بازدید ازخانه های بهداشت روستاهای بجد ونوفرست بیرجند اظهارداشت: کاهش شیوع همه گیری بیماری ها ، برخلاف گذشته نشات گرفته از زحمات کارکنان درسیستم بهداشتی از خانه بهداشت گرفته تا کادر درمانی در بیمارستان ها است.

وی تاکید بر اهمیت ساختار شبکه های بهداشت در کشور به لحاظ  کاهش هزینه های بهداشتی  توده های مردم  به خصوص روستاییان؛ خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی  درمانی را عامل موفقیت ایجاد دسترسی به خدمات بهداشتی برای روستائیان عنوان کرد .

 فرماندار بیرجند اظهارکرد: نامرئی بودن نقش خدمات بهداشتی در جامعه به جهت پیشگیرانه بودن خدمات آن، سبب دیده نشدن آن برخلاف بخش درمان گردیده است.

وی ویژگی های بارز و نتایج عینی و آنی و زود بازده خدمات بخش درمان را از دلایل اهمیت دادن بیشتر به آن عنوان و لزوم  توجه بیش از پیش به حوزه  بهداشت را در سطح جامعه به دلیل با ارزش بودن نتایج نهایی آن به جهت صرف هزینه کمتر و بازدهی بیشتر در آینده خواستارشد.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه مراکز بهداشتی با دست پر از آخرین داشته ها واطلاعات به مردم خدمت می دهند بر لزوم توجه و اقبال بیش از پیش مردم به استفاده ازخدمات بهداشتی و بر نقش و  اهمیت  مشارکت مردمی ، به خصوص شوراها ، دهیاری ها و روحانیت بر تبیین بیشتر جایگاه مراکز بهداشتی در سطح روستا تاکید کرد.

 سرپرست مرکز بهداشت بیرجند در این بازدید با اشاره به نقش و جایگاه بهورزان درنظام سلامت کشور،ساختار شبکه های بهداشت را،  الگویی موفق از سیستم خدمات رسانی در حوزه سلامت  کشور بر شمرد .

زنگویی مطلق، الگو برداری سایر کشور ها از این موضوع، برای رساندن خدمات بهداشتی به مردم در نقاط دوردست را،نشان از موفقیت اجرای این برنامه در کشور عنوان کرد.

وی  با اشاره  به نقش سامانه سیب در ثبت اطلاعات، خدمات و اقدامات بهداشتی ارائه شده به جمعیت تحت پوشش و بهبود سیستم ارجاع و تشکیل پرونده سلامت افراد جامعه، برای پیگیری سوابق بهداشتی و پزشکی در حال حاضر و آینده اشاره کرد

به مناسبت روز بهورز و تکریم بهورزان تلاشگر عرصه سلامت، سرپرست مرکز بهداشت بیرجند به همراه فرماندار بیرجند و جمعی از معاونان ، اعضاء  شورای اسلامی و دهیاری های روستای بجد و نوفرست از محل خانه های بهداشت مذکور بازدید و با اهداء لوح و گل از خدمات این عزیزان در عرصه سلامت جامعه تقدیر کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.