معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان بار دیگر رتبه اول فروش کتاب کشور را در «طرح تابستانه کتاب» از آن خود کرد.

خراسان رضوی رتبه اول فروش کتاب کشور در طرح تابستانه

 به گزارش قدس آنلاین، اظهار کرد: در نهمین مرحله طرح «تابستانه کتاب» با شعار «دانش گستری با حمایت از تالیف ایرانی» که  از ۳۰ مردادماه به مدت ده روز در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور آغاز شد استان خراسان رضوی با مشارکت ٨٥ کتابفروشی توانست رتبه اول را از آن خود کند.

وی ادامه داد: پرفروش ترین کتابفروشی، بیشترین تعداد کتاب های فروش رفته، بیشترین مبلغ فروش کتاب شاخص های مدنظر برای رتبه اولی بود که خراسان رضوی تمامی شاخص ها را کسب کرد.

وی ادامه داد: "پردیس کتاب مشهد" با ٦هزار و یکصد و چهل و دو نسخه، "شهر کتاب " با ٣هزار و ششصدو سی و پنج نسخه، "کتاب آبان مشهد" با ٣هزار و چهارصدو چهل و شش نسخه پرفروش ترین کتابفروشی های کشور بودند که پس از آن "کتاب محام اهواز "و" انتشارات امام در مشهد" رتبه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

وی در خصوص برترین استان ها به لحاظ مبلغ فروش گفت: استان های خراسان رضوی، اصفهان و تهران به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.

وی در ادامه افزود: استان های خراسان رضوی، تهران، اصفهان، فارس و قم برترین استان ها به لحاظ تعداد نسخه های فروش کتاب بوده اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.