نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز خانه ملت بایک فوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با فوریت بررسی کردن طرح شفافیت آراء نمایندگان

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امرور (چهارشنبه) پارلمان با یک فوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان مخالفت کردند.

یک فوریت این طرح با  59 رای موافق، 108 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 194نماینده حاضر در جلسه رد شد.

گفتنی است بر اساس اعلام فتحی، دو طرح حسینعلی جاجی دلیگانی و محمدجواد فتحی در خصوص شفافیت آراء نمایندگان ادغام شدند.

قبل از رأی‌گیری درباره فوریت این طرح تعدادی از نمایندگان درخواستی را مطرح کردند مبنی بر اینکه طبق ماده ۱۲۴ آیین‌نامه، رأی‌گیری به صورت علنی باشد بدان معنا که مشخص شود هر نماینده چه نظری نسبت به این طرح دارد. در این شرایط باید نمایندگان آرای خود را بر روی کاغذ با قید نامشان اعلام کنند. این درخواست به رأی مجلس گذاشته شد که نمایندگان با ۵۷ رأی موافق، ۱۱۰ رأی مخالفت و هفت رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس با آن مخالفت کرد.

بر اساس تبره 1 طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۱۹ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، در تمام مواردی که به موجب این قانون رأی‌گیری به عمل می‌آید و مصادیق آن در ماده ۱۲۱ مشخص گردیده، جهت اطلاع مردم اسامی نمایندگان موافق، مخالفت و ممتنع، منتشر می‌شود. بدین منظور علاوه بر درج اسامی در مشروح مذاکرات، هیأت رئیسه موظف است نسبت به ایجاد سامانه الکترونیکی به طوری که قابلیت دسترسی به آن برای آحاد ملت فراهم باشد اقدام نماید.

همچنین بر اساس تبصره 2 این طرح، در موارد استثنایی با تقاضای ۱۵ نفر از  نمایندگان مجلس و با رأی موافق اکثریت مطلق حاضران، رأی‌گیری به صورت مخفی انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.