قیمت‌های نفت درحالی افت کرد که یک طوفان گرمسیری با بادهای شدید و باران سنگین به سواحل خلیج آمریکا رسیده است، اما تاثیر آن بر میزان تولید نفت این منطقه، کاهش یافته است.

نگرانی از تبعات طوفان بر تولید نفت فروکش کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روز چهارشنبه، قیمت‌های نفت درحالی افت کرد که یک طوفان گرمسیری با بادهای شدید و باران سنگین به سواحل خلیج آمریکا رسیده است، اما تاثیر آن بر میزان تولید نفت این منطقه، به اندازه‌ای که در ابتدا انتظار می‌رفت، نخواهد بود.

قیمت پیش‌خرید هربشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، تا ساعت ۱۰:۴۵ به وقت تهران، با ۵۶ سنت یا ۰.۸ درصد افت نسبت به قیمت بسته شده دیشب، به ۶۹.۳۱ دلار رسید.

قیمت نفت آمریکا در معاملات دیروز با نگرانی از این طوفان تا ۷۱.۴۰ دلار برای هر بشکه هم بالا رفته بود.

قیمت پیش‌خرید هربشکه نفت خام برنت ۳۷ سنت یا ۰.۵ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیروز افت کرد و به ۷۷.۸۰ دلار رسید. این شاخص نفتی در معاملات دیروز رکورد ۷۹.۷۲ دلار را هم ثبت کرده بود.

دیروز قیمت‌ها درحالی جهش کرد که ده‌ها مورد از تاسیسات تولید نفت و گاز خلیج مکزیک، با نگرانی از طوفان گوردون، تعطیل شدند.

هرچند این طوفان روز چهارشنبه مسیر خود را به شرق تغییر داد و خطر آن برای تولیدکنندگان که در سمت غربی خلیج هستند، کاهش یافت.

استفن اینس، سرپرست شرکت کارگزاری سهام اوآندا، می‌گوید: چشم‌انداز قیمت‌های نفت همچنان رو به رشد باقی مانده است که دلیل مهم آن تحریم‌های آمریکا بر علیه بخش نفتی ایران است که از ماه نوامبر فعال خواهد شد.

او ادامه داد: انتظار می‌رود در هفته‌های آتی قیمت‌های نفت رو به بالا حرکت کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.