مدیرعامل پدیده شاندیز گفت:در حال حاضر مذاکرات فشرده مدیریتی و کارشناسی برای حضور دو شرکت توسعه و ابنیه در بازار سرمایه کشور در جریان است و در اولین گام یکی از این دو شرکت به فرابورس وارد خواهد شد.

پدیده هر ماه به ۴۵۰ کارمند و کارگرحقوق می‌دهد/وام بانکی برای ساخت وساز گرفتیم نه دادن پول سهام

قدس آنلاین- رضا طلبی:دادستان مشهد دیروز اعلام کرد که دریافت تسهیلات از سوی کنسیرسیوم بانکی مشکل سهامداران پدیده را برطرف نخواهد کرد و صرفا منجر به مستهلک شدن مجموعه پدیده می شود و باید اموال مجموعه پدیده به سود سهامداران به فروش برسد. دادستان مشهد هم چنین از توقیف اموال پدیده از سوی سه بانک وموسسه اعتباری طلبکاربه عنوان یکی از موانع فروش اموال پدیده نام برد. درهمین راستا  قدس آنلاین گفتگویی با ابوالفضل انتظاری مدیرعامل مجموعه پدیده شاندیز انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

***قدس آنلاین :  آنگونه که عنوان میشود تمامی اموال پدیده از سوی بانک های صادرات، قوامین و موسسه ملل توقیف است  و چیزی از اموال این مجموعه برای مردم باقی نمی ماند آیا شما این اظهارات را تایید می کنید؟

*انتظاری: گروه شرکت های پدیده دارای اموال و دارایی های ثابت مختلفی در شهر رویایی پدیده شاندیز و شهر افسانه ای کیش و همچنین دارای املاکی در بعضی از شهرهای دیگر و از آن جمله در مشهد هست و برای دریافت خط اعتبار کنسرسیوم بخشی از املاک ترهین شده است و به بانک‌ها واگذار نشده است. ترهین به معنای نداشتن مالکیت نیست همانطور که برای عموم مردم در دریافت تسهیلات ترهین املاک و مستغلات انجام می گیرد.

***توضیح : مدیرعامل پدیده درباره اموال توقیفی پدیده توضیح نداد.

***قدس آنلاین : اینگونه  عنوان شده است که هیچ اتفاق خاصی درراستای پرداخت سهام مردم انجام نشده است و دریافت وام های بانکی صرفا به استهلاک بیشترمجموعه پدیده منجر می شود در این باره چه توضیحاتی دارید؟

*انتظاری : خط اعتباری کنسرسیوم بانکی برای ساخت و تکمیل پروژه‌های عمرانی مصوب و اجرایی شده است و اگر این خط اعتباری گشایش پیدا نمی‌کرد، علاوه بر استهلاک سالانه پروژه ها، ابنیه ها و مستحدثات، هزینه های غیر قابل توجیهی به لحاظ عدم النفع و طولانی شدن دوره بازگشت سرمایه رخ می داد. بنابراین تخصیص این خط اعتباری کاملاً در جهت غبطه نفع سهامداران صورت گرفته است و ایجاد ارزش افزوده می نماید. ضمن اینکه با توجه به نرخ تورم و به خصوص افزایش های ماه های اخیر هرگونه تاخیر در ساخت و تکمیل پروژه ها هزینه های مضاعفی را ایجاد می کند.

***قدس آنلاین :  شما به عنوان مدیر عامل اعلام کیند که دریافت از سوی کنسیرسیوم های بانکی به طور مشخص  جهت تکمیل کدام پروژه ها در پدیده انجام شده است؟

*انتظاری : اعتبار بانکی کنسرسیوم برای تعمیر و ساخت آپارتمان های میان مرتبه با هزار و ۶۲ واحد و زیربنای ۱۹۳ هزار مترمربع و همچنین تکمیل و ساخت فازهای ۱۱ تا ۱۹ تجاری با ۲۶۰ هزار متر مربع و همچنین فراهم آوردن زیرساخت‌های بهره‌برداری از پروژه مثل تامین آب مصرفی یک میلیون مترمکعب سالانه و خط انتقال برق ۶۰ مگاواتی شهر رویایی پدیده شاندیز هزینه می‌شود.

***قدس آنلاین: مجموعه پدیده چند نفرپرسنل دارد و حقوق و مزایای آنها از کدام محل پرداخت می شود؟

*انتظاری : گروه شرکت های پدیده شاندیز شامل ۱۲ شرکت و دو موسسه می باشد که در حوزه ها و رسته موضوعات مختلف مشغول فعالیت هستند و متناسب با حجم کاری دارای پرسنل مورد نیاز می باشند. البته طی دو سه سال گذشته حجم زیادی از نیروی انسانی آنها تعدیل شده است و هم اکنون تعداد نیروی انسانی کمتر از ۴۵۰ نفر است و از محل درآمد تولید خدمات هر یک از شرکت های مربوطه و بر اساس قانون کار و طرح طبقه بندی مشاغل حقوق محاسبه و پرداخت می‌شود.

از آنجا که بیش از سی پیمانکار و مشاور کل و جزء در حال حاضر در حوزه عمرانی و ساخت و ساز در شهر رویایی پدیده شاندیز و در شهر افسانه ای کیش مشغول کار هستند، عدد اشتغال نیروی انسانی در آنها و همچنین کسانی که در حوزه بهره برداری شاپینگ مال، هایپر مارکت، پاتیناژ و رستوران‌های بخش خصوصی سنگ فرش پدیده مشغول کار هستند، به بیش از ۲۰۰۰ نفر و در مقاطعی تا ۲۵۰۰ نفر می رسد.

***قدس آنلاین : قبلا اعلام شده بود که پدیده وارد فرابورس می شود دقیقا اعلام بفرمایید کدام بخش وارد فرابورس وارد می شود و آیا شرکتی که تمام اموالش ازسوی بانک هاتوقیف شده است می تواند وارد فرابورس شود؟

*منتظری : در حال حاضر مذاکرات فشرده مدیریتی و کارشناسی برای حضور دو شرکت توسعه و ابنیه در بازار سرمایه کشور در جریان است و در اولین گام یکی از این دو شرکت به فرابورس وارد خواهد شد. ترهین املاک هیچ مانعی برای ورود به فرابورس نیست. اسناد و مدارک و کارکرد های مالی نیاز است که خوشبختانه غالب آنها فراهم شده است.

***قدس آنلاین :  حسابرسی پدیده که قرار بود انجام شود به کجا رسید و مجمع عمومی آن چه شد؟

انتظاری: صورت های مالی شرکت های اقماری چندی پیش تهیه و حسابرسی ها انجام و همچنین مجامع عمومی سالانه آنها برگزار شد.   صورتهای مالی تلفیقی شرکت ابنیه و ساختمان تهیه و حسابرسی آن انجام شده است.   صورتهای مالی شرکت توسعه به عنوان هلدینگ مجموعه نیز تهیه و حسابرسی آن در حال انجام است و طی روزهای آتی حسابرسی آن نیز به پایان می رسد.   بنابراین برای تشکیل مجامع عمومی سالانه دو شرکت توسعه و ابنیه در حال حاضر منتظر اعمال رسمی سهام جبرانی هستیم که سهامداران حضور حقیقی در مجمع برای تصمیم گیری داشته باشند. این موضوع سهام جبرانی هم با توجه به مذاکرات گروه شرکت های پدیده با سازمان بورس کمی به تاخیر افتاده است که با تصمیمات فیمابین با آن سازمان این موضوع نیز حل خواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.