وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم مقابله با نفوذ ایران در منطقه، خواستار ایجاد محور اقتصادی مشترک تل‌آویو با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به عنوان راهکار این مسئله شد.

بحران اقتصادی و اعتراض عمومی فرصت متوقف کردن ایران در منطقه را ایجاد کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «ایسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات و حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران از حامیان اصلی تروریسم در جهان است، خواستار مقابله بین‌المللی با تهران شد.

کاتص طی سخنرانی در همایش مبارزه با تروریسم در اندیشکده هرتزلیا، ضمن تکرار ادعاهای قبلی علیه جمهوری اسلامی، گفت: «نبرد با تروریسم، نیازمند مقابله با کشورهایی است که از تروریسم حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزشی می‌کنند... رژیم ایران در صدر حامیان دولتی تروریسم است».

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وی با بیان اینکه ایران از حزب‌الله در لبنان، حماس و جهاد اسلامی در غزه و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه حمایت مالی و تسلیحاتی دارد، پیشنهاد داد: «یک راه برای محدود کردن نفوذ ایران، ایجاد محور اقتصادی منطقه‌ای بین اسرائیل و کشورهای سنّی عمل‌گرا در منطقه است».

این وزیر اسرائیلی در ادامه طرح پیشنهادی خود برای برقراری روابط اقتصادی تل‌آویو با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، توضیح داد: «متصل کردن منطقه به یک شبکه اقتصادی-ترابری می‌تواند وزنه تعادلی مناسبی در برابر محور شیعی باشد که از ایران رهبری می‌شود. روز بعد از شکست داعش در عراق و سوریه، روزی خواهد بود که ایران به بزرگترین تهدید برای منطقه تبدیل می‌شود».

کاتص با تاکید بر لزوم متوقف کردن و به عقب راندن نفوذ ایران در منطقه، افزود: «باید رژیم تهران را به قطع حمایتش از سازمان‌های تروریستی مانند حزب‌الله و توقف فعالیت‌های مخرب در منطقه مجبور کنیم. خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و احیای تحریم‌ها علیه ایران از اهمیت بالایی در این خصوص برخوردار است».

وی ضمن ادعای اینکه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در گذشته و حال، مؤثر بوده‌، گفت که امروز فاکتورهای متعددی فرصت مقابله جدی با ایران را فراهم کرده است.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در تشریح این ادعا گفت: «سیاست آمریکا درقبال ایران در زمان ریاست‌جمهوری (دونالد) ترامپ و تیم او، همچنین دیدگاه مشترک دولت آمریکا و اسرائیل درخصوص تهدید ایران، جدیّت اسرائیل در اعمال خطوط قرمز برای ایران در سوریه، نظر متحدان ایران درباره خطری که تثبیت حضور نظامی آن در سوریه دارد، بحران اقتصادی و اعتراضات عمومی، فرصتی را برای متوقف کردن ایران و نواب آن در منطقه ایجاد کرده است».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مدتی است بعد از تصمیم دولت آمریکا برای خروج از برجام و بیانیه کشورهای اروپایی مبنی بر پایبند بودن به مفاد توافق هسته‌ای و تلاش برای مقابله با تحریم‌های واشنگتن علیه ایران، مقامات مختلف رژیم صهیونیستی شدیدا تلاش می‌کنند اروپایی‌ها را به همراهی با آمریکا و اعمال فشار بر تهران ترغیب کنند.

«هلن لو گال» سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی روز دوشنبه (12 شهریور) با اعلام هم‌نظری پاریس با واشنگتن و تل‌آویو درخصوص برنامه موشکی ایران، مدعی شده بود تهران دروغ می‌گوید: «ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد، نه الان، نه ۵ سال بعد و نه هیچ وقت دیگر.» (جزئیات بیشتر)

ترامپ در تاریخ 18 اردیبهشت طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.

وی همچنین گفت که تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه 90 تا 180 روزه علیه ایران باز خواهند گشت. ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد تا به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.