مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات  حوزه چاپ و نشر گفت: با همه توان برای کاهش مشکلات و موانع تلاش خواهد شد تا فعالان این عرصه بتوانند رونق و توسعه فعالیت های خود را گسترش دهند.

مشکلات و موانع صنعت چاپ خراسان جنوبی پیگیری می شود/برگزاری جشن ۶۰سالگی صنعت چاپ در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ناصر نبی زاده  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی ظهر امروز(چهارشنبه) در بازدید از چند چاپخانه خراسان جنوبی حوزه چاپ و رسانه را از شاخصه های فرهنگی یک جامعه دانست و اظهار داشت: ما برای دیدن شاخصه های فرهنگی یک منطقه معمولا به دیدن چاپخانه ها، دفاتر مطبوعات ، کتابخانه ها و … می رویم.
وی با اشاره به مشکلات متعدد فعالان عرصه چاپ و رسانه، گفت: افرادی که در این عرصه ها فعالیت می کنند اگر سرمایه خود را در ساخت و ساز یا خرید و فروش به کار می گرفتند هم سود بیشتری داشتند و هم دردسرها و استرس های کمتری را متحمل می شدند .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: اما وقتی دغدغه افراد، فرهنگی باشد، در این عرصه ها به فعالیت می پردازند و دراین راستا وظیفه داریم از زحمات، فعالیت های فرهنگی و دغدغه هایی که در این زمینه دارید، قدردانی  کنیم.
وی تصریح کرد: فعالان صنعت چاپ به عنوان دغدغه مندان حوزه فرهنگ، کار خود را در ایجاد بستری مناسب برای صنعت چاپ و نشر استان به انجام رسانده اید و حال همه باید کمک کنند تا از این بستر فراهم شده حداکثر بهره برداری شود.
نبی زاده افزود: اینکه این چاپخانه ظرفیت کار در سه شفیت را دارد یک فرصت مغتنم است و ما باید موانع بر سرراه حمایت و پشتیبانی از این ظرفیت را برداریم و ساختارهای قانونی را اصلاح  کنیم تا از این حضور مؤثر و سرمایه گذاری گسترده، استفاده بهینه به عمل آید.
وی با بیان اینکه صنعت چاپ، صنعتی پر هزینه در حوزه فرهنگ است، گفت: این صنعت در راستای ارتقای هنر و فرهنگ ایجاد می شود و نیازمند تامین دستگاه های کوچک با قیمت های بالاست و اگر فردی بخواهد در صنعت چاپ فعال باشد باید مجموعه ای از دستگاه های متعدد را تهیه کند تا بتواند یک سفارش را انجام دهد 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: با همه توان برای کاهش مشکلات و موانع تلاش خواهیم کرد تا شما فعالان این عرصه بتوانید رونق و توسعه فعالیت های خود را داشته باشید 
نبی زاده با ذکر اینکه اولین دستگاه چاپ در سال ۱۳۳۷ در بیرجند راه انداری شد گفت: ۶۰ سال از آن تاریخ می گذرد و در حال برنامه ریزی هستیم تا شصتمین سال راه اندازی صنعت چاپ در استان خراسان جنوبی را جشن بگیریم و ضمن تجلیل از فعالان این عرصه، در راستای رونق و توسعه بازاریابی این صنعت گام های مؤثری برداریم 
در این بازدید سرپرست معاون فرهنگی و مطبوعاتی،سرپرست اداره امور فرهنگی و کارشناس حوزه چاپ مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی را همراهی کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.