معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: با توجه به موضوع عدم آنتن‌دهی تلفن همراه اعم از همراه اول، ایرانسل و رایتل در برخی مناطق مشهد و گلایه‌های ارسالی شهروندان در این رابطه، برخی از مدیران اپراتورها به دادسرا دعوت شدند و توضیحات خود را در این خصوص ارائه دادند.

مشکل آنتی‌دهی تلفن همراه حل نشود مدیران اپراتورها احضار می‌شوند

قاضی محمد بخشی محبی با بیان اینکه سابق بر این نیز جلساتی پیرامون گلایه و شکایات مردمی در خصوص عدم آنتندهی تلفن همراه در مجموعه‌های مختلف مانند فرمانداری و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شده است، افزود: در این جلسات مسئولان مربوط توضیحاتی در خصوص دلایل عدم آنتندهی تلفن همراه در برخی نقاط مشهد که نارضایتی مردم را به دنبال داشته است، ارائه دادند.

*منافات دکل‌های تلفن همراه با مبلمان شهری

وی در گفتوگو با خبرنگار ما اضافه کرد:یکی از دلایل اعلامی مسئولان حوزه تلفن همراه برای موضوع عدم آنتن دهی تلفن همراه در برخی نقاط مشهد این بود که شهرداری به این دلیل که نصب دکل‌های تلفن همراه با مبلمان شهری منافات دارد اجازه نصب دکل را نمی‌دهد، از سوی دیگر اگر در برخی مناطق هم که قرار باشد دکل نصب شود عده‌ای از شهروندان معترض می‌شودند، چرا که دغدغه دارند که تششعات دکل‌ها برای سلامتی مضر است.

*ارائه برق به شرط مجوز شهرداری

وی تصریح کرد: اپراتورها همچنین مدعی‌اند شرکت توزیع برق نیز درخواست ارائه برق به دکل‌های تلفن همراه را منوط به ارائه مجوز از شهرداری می‌داند و در مقابل شهرداری نیز پرداخت عوارض را شرط صدور مجوز میداند.

وی با اشاره به توضیحات مسئولان مربوط حوزه تلفن همراه یادآور شد: به گفته آنان موارد اعلام شده فوق یکی از دلایل اصلی موضوع عدم آنتندهی در برخی مناطق شهری مشهد است.

وی با اشاره به مکاتبه دادستانی با فرمانداری، شرکت برق و شهرداری مشهد گفت: دادستانی مشهد به دنبال آن است که پوشش تلفن همراه در همه مناطق مشهد از سوی اپراتورها باید اعمال شود.

*اختلال در کارکرد برخی دستگاه‌های پوز

بخشی محبی با اشاره به اختلال در کارکرد برخی دستگاه‌های پوز در مشهد، خاطرنشان کرد: موارد شکایت متعددی از این حیث به دادستانی واصل شده است به عنوان نمونه یک پیک موتوری بعد از تحویل غذا به مشتری به دلیل اینکه دستگاه پوز به خاطر ضعف آنتندهی قادر به انجام تراکنش نبوده است رمز کارت مشتری را دریافت تا در فاصله دورتری که امکان کار کردن دستگاه فراهم شود تراکنش را انجام دهد در حالی که بعد با اطلاع از رمز کارت مشتری، نسبت به برداشت وجوه از کارت وی اقدام کرده است.

وی با اشاره به گلایه و نارضایتی‌های مردم در این خصوص اظهار داشت: با توجه به این موارد مکاتبه‌ای بتازگی با فرمانداری، شهرداری و شرکت توزیع برق در رابطه با ضرورت پوشش مناسب و کامل آنتن دهی انجام شد ضمن اینکه اپراتورهای تلفن همراه نیز باید به این سمت حرکت کنند که بتوانند از تجهیزاتی استفاده کنند که سلامت مردم را تحت تأثیر قرار ندهد.

*تعششات تلفن همراه و سلامت مردم

وی با اشاره به فراگیر شدن استفاده از تلفن همراه در جامعه اذعان داشت: اگر از سوی متولیان امر این حوزه شامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد و محیط زیست اعلام شود که تششعات تلفن همراه و دکل‌ها به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند باید این موضوع در کمیته مربوط در فرمانداری مشهد مطرح و نسبت به رفع مخاطرات احتمالی اقدام شود.

وی با بیان اینکه هر جا سلامت مردم در میان باشد دادستانی با قاطیعت ورود می‌کند، گفت:از سوی دادستانی هر هفته تمام مناطق مشهد پایش می‌شود و گزارش مرکز پایش منتسب به حوزه خدمات شهری شهرداری مشهد را دادستانی هم دریافت می‌کند. با توجه به پایش‌های انجام شده خوشبختانه مشهد از حیث اشعه مضر خورشید و نیز موضوع الکترومغناطیس در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

مدیر ایرانسل احضار شد

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دربخش دیگر با اشاره به احضار مدیر ایرانسل تصریح کرد: در صورت ادامه داشتن مشکل عدم آنتندهی در مشهد، مدیران مرتبط به دادسرا فرا خوانده خواهند شد چرا که تا قبل از این مکاتبات لازم نسبت به ضرورت رفع مشکل عدم آنتندهی تلفن همراه در مشهد انجام شده است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.