۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 618334

معاون برنامه ریزی فرمانداری تهران گفت: تهران ۴۵۰ مدرسه فرسوده نیازمند تخریب دارد.

تهران ۴۵۰ مدرسه فرسوده نیازمند تخریب دارد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، "عیسی فرهادی" فرماندار تهران درجلسه تدوین سند توسعه شهر تهران اظهار کرد: تدوین سند شهرستانی در کشور سابقه نداشته و این کار بسیار ارزشمندی است که باید روزها برای آن وقت گذاشت. من معتقدم داشتن برنامه ضعیف بهتر از نداشتن آن است.

وی با بیان اینکه آسیب های فراوانی در تهران وجود دارد، افزود: مشکل آموزش و پرورش در تهران جدی است. طی دو سال آینده در منطقه ۲۲ تهران ۵۰۰ هزار نفر جمعیت اضافه می شود که قطعا نیاز به فضای آموزشی دارند همچنین در برخی حوزه ها چون بهداشت و درمان عدالت درباره تهران رعایت نشده اما از برنامه توسعه عقب نیستیم اما از لحاظ فیزیکی،ساختاری و سیستمی آموزش و پرورش تهران در کشور عقب است.

"احمد اسمعیل وند" معاون برنامه ریزی فرمانداری تهران هم در این در ادامه اظهارات فرماندار گفت: واقعیت این است که مدیریت حاکمیتی، ناحیه ای و شهری در تهران دچار سردرگمی است، نماینده دولت، فرمانداری است اما در تصمیم گیری ها دخالتی ندارد.ما در فرمانداری، کمیسیون تطبیق داریم، این کمیسیون، حکم شورای نگهبان برای مجلس را دارد و ما می توانیم از طریق این کمیسیون با مصوبات شورای شهر مخالفت کنیم.همه دستگاه ها باید در تطبیق قوانین مشارکت کنند و اگر دستگاهی مخالف است از طریق این کمیسیون اعلام نظر کند.

اسمعیل وند در ادامه به ضرورت تعیین حریم شهر تهران اشاره کرد و گفت: تعیین حریم شهر تهران سال هاست فراموش شده است. چرا باید مرز دو استان بلوار باشد؟ همین الان مرز البرز و تهران کارخانه خوراک دام است، باید پرسید این مرزبندی ها در کجای تقسیمات ما و در قوانین ما هست؟ طبق قانون مرز دو استان باید تقسیمات طبیعی و جغرافیایی باشد.

وی اظهار کرد: تهران قلمرو دارد و حواشی آن در پرند، پردیس و ملارد قرار گرفته با اینکه ارتباطی میان فرمانداری ما و این شهرستان ها نیست اما آلودگی ناشی از کارخانجات آن ها به سمت تهران و سرریز جمعیت تهران در شهرستان های آن است. شهر موجود زنده ای است که رو به روز توسعه می یابد و ما را به دنبال خود میکشاند.

معاون برنامه ریزی فرمانداری تهران گفت: ۴۵۰ مدرسه فرسوده نیاز به تخریب در تهران داریم. چه برنامه ای برای بازسازی آن ها نوشته شده؟ شمولیت نهادها و سازمان ها باید مشخص شود.

به نظر می آید در کنار همراهی شهرداری تهران، وزارتخانه ها را از جهت تاثیر و تصمیمی که برای تهران میگیرند وارد برنامه شوند. چند وقت پیش می گفتند تهران که جمعیت روستایی و کشاورزی ندارد باید کشاورزی تهران را منحل کنیم در حالی که نیم درصد جمعیت تهران روستایی است و در شهرستان تهران ۷۸ هزار نفر شاغل در بخش کشاورزی داریم که با ارائه آمار مانع انحلال بخش کشاورزی در تهران شدیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.