دستیار ویژه رئیس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و عراق اجازه نخواهند داد که آمریکا روابط ممتاز دو کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

ایران و عراق اجازه نمی‌دهند آمریکا روابط دو کشور را تحت تأثیر قرار دهد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، یان کوبیش نماینده سازمان ملل در امور عراق ظهر روز (سه شنبه ۱۴ شهریور ماه) با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیر کل امور بین الملل دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص عراق اظهار داشت: «ایران و عراق اجازه نخواهند داد که آمریکا روابط ممتاز دو کشور را تحت تأثیر قرار دهد».

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به توفیقات عراق در مبارزه با تروریسم و روند سیاسی این کشور گفت: «رهبران سیاسی و دینی عراق و مردم فهیم این کشور با موفقیت از دو مسیر مبارزه با تروریسم و تقویت روند سیاسی و دموکراسی سربلند بیرون آمدند».

وی همچنین با توجه به تحرکات بعضی از کشورهای منطقه و آمریکا در تحولات جدید عراق اشاره داشت: «امروز عراق بیش از هر زمان دیگر نیازمند تمرکز بر وحدت و وفاق ملی است».

وی افزود: «عربستان باید به رأی و نظر مردم عراق احترام بگذارد و به همسایه سازنده ای برای مردم عراق تبدیل شود».

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: «نقش نماینده دبیرکل سازمان ملل در کمک به عراق قابل تحسین است و امیدواریم هرچه زودتر پارلمان عراق و رهبران این کشور در استقرار دولت جدید و کمک به روند امنیت، ثبات و رفاه مردم به توافق برسند».

یان کوبیش، نماینده سازمان ملل در امور عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه سازمان ملل از وحدت، استقلال و تمامیت ارضی عراق حمایت می کند، افزود: «از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به مبارزه با تروریسم در عراق قدردانی می کنیم».

وی همچنین اظهار داشت: «ایران و عراق دو همسایه ای هستند که در دوره جدید، هر دو از روابط همه جانبه سود برده اند».

نماینده سازمان ملل در امور عراق در پایان با اشاره به شکل گیری دولت جدید عراق گفت: سازمان ملل تلاش می کند روند شکل گیری دولت جدید این کشور بر مبنای توافق ملی شکل گیرد و کمک به ریشه کنی تروریسم در عراق از اهداف UN به شمار می رود».

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.