مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای مدارس دولتی وعادی هیچ شرطی در نمرات معدل و انظباط جهت ثبت‌نام در مدارس وجود ندارد.

هیچ شرطی در نمرات برای ثبت‌نام دانش آموزان وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، در واکنش به خبر اقدام مدرسه‌ای در مشهد نسبت به عدم ثبت‌نام دانشآموزانی که نمره انضباط زیر ۱۵ دارند و قید حفظ زیارت عاشورا و معنی تمام قسمت‌های نماز به‌عنوان نمره جایگزین برای انضباط اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: برای مدارس دولتی وعادی هیچ شرطی در نمرات معدل و انظباط جهت ثبت‌نام در مدارس وجود ندارد و مدیران موظف هستند که دانش آموزان ساکن در محدوده مدرسه را ثبت‌نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: نمرات دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان و شاهد که مدارس خاص هستند براساس دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌ها نباید از حدی پایین‌تر بیاید و اگر ازحد نصاب کمتر باشد ادامه تحصیل در این مدارس امکان‌پذیر نیست و باید از مدرسه خارج شوند، اما اینکه کف نمره را با حفظ زیارت عاشورا و معنی نماز افزایش دهند پذیرفته شده نیست.

وی با بیان اینکه در صورت اثبات این موضوع با مدیر مدرسه برخورد می‌شود؛ اظهار کرد: در طول تابستان بازدیدها و بازرسی‌های متعددی از مدارس طی فرآیند ثبت‌نام و کلاس‌های فوق برنامه به‌عمل آمد و در مواردی به مدیران متخلف تذکر کتبی و شفاهی داده شده است و حتی تعدادی از مدیران مدارس استان به هیأت رسیدگی به تخلفات کارکنان اداری معرفی شدند.

خدابنده با اشاره به اینکه از نظر رعایت قوانین و ضوابط تفاوتی بین مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد؛ تصریح کرد: بازرسی‌ها و نظارت بر مدارس غیردولتی نیز انجام می‌شود و چنانچه تخلفاتی در اخذ شهریه و اداری داشته باشند برخورد می‌شود و اگر مدیر مدرسه غیرانتفاعی به‌دلیل اینکه نمره دانش‌آموزی کمتر از حد نصاب باشد و حفظ زیارت عاشورا و معنی نماز یا قرآن را برای ثبت‌نام دانش آموز شرط قرار دهد تخلف است و برخورد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی توصیه کرد: از تمام اولیاء و دانش‌آموزان تقاضا می‌شود که در صورت مشاهده تخلفاتی به اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش یا اداره ارزیابی عملکرد ادارات نواحی و شهرستان‌ها اطلاع دهند، همکاران ما با قید فوریت این موارد را بررسی و رسیدگی می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.