دبیرکل حزب‌الله در سخنان سالانه در آستانه ماه محرم با تشریح وضعیت کنونی منطقه اعلام کرد طرح آمریکا،‌اسرائیل و سعودی از بین بردن و نسل‌کشی شیعیان و به راه انداختن جنگ شیعه-سنی بود که شکست خورد.

طرح آمریکا و اسرائیل برای منطقه، نسل‌کشی شیعه و جنگ شیعه-سنی شکست خورد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین،  «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله در دیدار عاشورایی سالانه که چند روز قبل از فرارسیدن ماه محرم در جمع اعضای حزب‌الله برگزار می‌شود، نکات مهمی در خصوص شرایط منطقه و شرایط لبنان مطرح کرد.

دبیر کل حزب‌الله با تشریح طرحی که آمریکا با همراهی اسرائیل و عربستان در منطقه اجرا کرده، تصریح کرد که بعد از شکست این محور در جنگ 33 روزه سال 2006 و شکست طرح در سوریه، اکنون قصد دارند جنگ را به داخل ایران منتقل و مردم را به تظاهرات وادارند.

نصرالله،‌ طرح آمریکا و اسرائیل را نسل‌کشی شیعه دانست و به انفجارهای روزانه در عراق از سال 2003 اشاره اما تصریح کرد که این طرح و طرح جنگ شیعه سنی نیز شکست خورده است. 

بخشی از سخنان دبیر کل حزب‌الله 

شکرگزاری برای وضعیت فعلی

نصرالله در جمع خطیبان، مبلغان و علما و اعضایی از حزب، وضعیت کنونی در خصوص برگزاری مراسم‌های عاشورایی را که در مقایسه با زمان‌های گذشته در طول تاریخ، در امنیت بیشتری برگزار می‌شود، مسلتزم شکرگزاری این «نعمت بزرگ» دانست،‌ و بر ضرورت استفاده از این نعمت تأکید کرد. 

نصرالله اشاره کرد که به لطف حضور امام حسین در قلوب مردم مراسم محرم همچنان با حضور مردم در حال توسعه است و پیشرفت کمی و کیفی آن را وظیفه همه دانست. 

نصرالله در بخشی دیگر از سخنان خود در بخش دینی و مذهبی، به موضوع غیبت امام زمان -علیه‌السلام- اشاره کرد و گفت: ما دائما نیازمند یادآوری امام زمان هستیم. حب و شوق آمادگی و انتظار و مقدمه‌چینی یکی از مهم‌ترین کارهاست که با اقدامات جهادی و تبلیغاتی کادرسازی و یارگیری می‌کنیم برای صاحب الزمان. 

امام زمان اکنون هزاران فرمانده دارد اما فقط این کافی نیست

نصرالله افزود:‌ من معتقدم که در برخی امور ما امروز در سال 2018 خیلی جلو هستیم. امام هزاران فرمانده نظامی و میلیون‌ها نفر رهن اشاره خود دارند که حاضرند بدون اینکه بگویند الان تابستان یا زمستان است، بجنگند. اما این به تنهایی کافی نیست. چون اینکه شما بیایید و ظالمان را کنار بزنید کافی نیست، باید عدل را اقامه کنید. می‌توان صدتا مثل اسرائیل را [از سر راه] برداشت اما اینکه عدل را بر پا کنید، مسئله دیگری است. عدل به پا کردن قاضی می‌خواهد،‌ قاضی عادل می‌خواهد، دانشمند می‌خواهد،‌ مبلغ و سران صادق و مخلص می‌خواهد. در این حوزه هنوز نقص بزرگی داریم اما نباید ناامید شویم. 

دبیر کل حزب‌الله در خصوص وضعیت مسلمانان در منطقه و مشخصا «مومنان» نیز سخن گفت و توضیح داد که «امروز در جبهه مؤمنان شکی نیست که به وضع بسیار مهمی رسیده و چالش‌های بسیار مهم پیش رو داریم. آنچه امروز در مقایسه با گذشته از زمان امیرالمومنین به آن رسیده‌ایم، بی‌سابقه است حتی در مقایسه با زمان‌هایی که گفته میشد حکومت حامی شیعه است مثل فاطمیان، حمدانیان یا بویهی‌ها و صفویه. شما حضور و قدرت و وضعیت امنیت و حوزه‌های علمیه در قم و نجف و مشهد و لبنان و همه جا و مناطق مقدسه و زیارتگاه‌ها را تا جبهه امروز مؤمنان که کشوری قدرتمند دارند ببینید. (این کشور قوی) در منطقه ایران است و این جبهه نیروها و بازوهای قوی در بسیاری از نقاط دنیا بخصوص در منطقه خودمان دارد».

نصرالله توضیح داد: البته موضوع نسبی است. از دیدگاهی تنگ‌نظرانه، می‌توان گفت که فلان روستا هنوز آسفالت یا برق ندارد و الی آخره.. اما چهل سال قبل که مسجد یا حسینه و نه حتی مدرسه‌ای و نه حتی مراکز بهداشتی یا موسسات آموزشی یا دانشگاه نبود چه. اقتدار داخی و منطقه‌ای نبود. چند دستگی و بی‌سوادی و ضعف بود. 

(مثلا) عراق در تمام عمرش اموی‌ها و عباسی‌ها حاکم بودند تا آل بویه که همه کارشان سیاست بود. امروز حکومت دست کیست؟ حالا اینکه آیا برادران عراقی از این فرصت استفاده می‌کنند، بحث دیگری است. قدرتی مثل الحشد الشعبی از 1400 سال پیش در عراق فراهم نبوده. پس امروز چیز جدیدی هست،‌ جبهه‌ مؤمنان که تکیه بر عقیده،‌ عمق و عقبه مردم و ظرفیت‌ها و آمادگی بالا برای فداکاری دارد.

نصرالله،‌ «مهم‌ترین وظیفه»‌ را «حفظ (ظرفیت) موجود سپس توسعه کمی و کیفی آن» با هدف «تحویل آن به صاحب حقیقی آن یعنی صاحب العصر و الزمان» دانست. 

چالش‌های جبهه مؤمنان؛ شکست پروژه وهابیت در هدف نهایی

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد که ما امروز از زمان پیروزی انقلاب، چالش‌هایی داریم. چالش‌هایی را پشت سر گذاشتیم و برخی بدترین،‌ زشت‌ترین و وحشتناک‌ترین بوده و آنچه در راه است می‌تواند سخت‌تر باشد اما دیگر زشت‌ترین و وحشتناک‌ترین نیست. چالش‌ها تجدید می‌شود و ما با همه آنها مقابله خواهیم کرد.

نصرالله با اشاره به برخی از چالش‌ها گفت: از سال 1979 [سال پیروزی انقلاب اسلامی 1357] به اسلام هجمه کردند،‌ تحریف کردند و وجهه اسلام را تخریب کردند و نسخه‌ای مخدوش شده از آن در سطح نظری ارائه کردند که وهابیت بود. و نسخه عملی آن هم القاعده و داعش بود. همه اینها کار آمریکا و انگلیس و عربستان از سال 1979 [1357 شمسی] بود.

آنها از عربستان خواستند که وهابیت را تبلیغ کنند و این را محمد بن سلمان [ولی‌عهد عربستان] اذعان کرد که آنها (غربی‌ها) از ما خواستند که برای مقابله با امام خمینی، وهابیت را نشر بدهیم... میلیاردها دلار در دنیا در مدارس و دانشگاه‌ها در پاکستان و افغانستان خرج کردند.

تاریخ 1979، تاریخی سرنوشت‌ساز برای همه تحولات حتی تحولات فرهنگی بود. برای تشیع، سال مهم و نقطه عطفی است. نسخه وهابیت را آوردند و با القاعده و داعش عملا تبلیغش کردند و مسلمانان را ارعاب کردند و کشتند و اگر جنگ و مقابله و شهدا نبود، این الگو عقب‌نشینی نمی‌کرد. تصور کنید اینها بر منطقه ما حاکم می‌شدند و می‌گفتند این همان حکومت عادلی است که انبیاء بشارتش را دادند. آنگاه حتی تشکیک به عقیده شیعه نیز وارد می‌شد و تلاش می‌کردند آنچه رهبری [آیت‌الله خامنه‌ای] آن را شیعه انگلیسی می‌نامد، الگو معرفی کنند و کار به ظواهر الحاد نیز می‌رسید.

طرحی که برای منطقه آماده کرده بودند، نسل‌کشی (شیعه) است

[کار ادامه یافته] تا امسال که آنچه در سوریه و عراق و استقامتی که در یمن هست،‌ پشت سر گذاشتیم و آنچه رخ داد خیلی بزرگ و مهم است... آنکه این گروه‌های تکفیری را علیه شیعه درست کرده، وضعیت هولناک بی‌سابقه‌ای در طول تاریخ، ایجاد کرد... طرحی که برای منطقه آماده کرده بودند شمشیری بود که بعدش دیگر چیزی نمی‌ماند.

در عراق خودروهای بمب‌گذاری شده از سال 2003 هر روز بود. این برای پیشبرد طرح سیاسی نبود. برای نسل‌کشی بود. ما در لبنان [در مقایسه با عراق] چیزی ندیدیم به لطف خدا. در قلمون،‌ زبدانی زمین را پاک کردیم. این طرح به لطف خدا و عنایت صاحب الزمان و بصیرت رهبری و آگاهی او شکست خورد. طرح، نسل‌کشی بود، نسل‌کشی، نسل‌کشی.

طرح جنگ شیعه سنی شکست خورد

آل سعود تهدید می‌کردند جبهه مؤمنین را، که اگر جنگ شود، جنگ شیعه سنی خواهد بود که میلیاردها سنی علیه شیعه خواهند جنگید و روی میلیاردها دلاری که هزینه کردند، حساب باز کرده بودند. خادم الحرمین اعلام جهاد کرد و ... آنها وقتی جنگ یمن را شروع کردند، در کنار حرم مکه گفتند این جنگ سنی شیعی است... بدترین چیزی که از آنها انتظار داشتیم همین بود که ما را به جنگ شیعی سنی بکشند. این جنگ شکست خورد اما خب تبعات خطرناکی دارد. خب حالا همین جا متوقف می‌شوند؟ چکار میخواهند بکنند؟

مراحل طرح آمریکا و اسرائیل

نصرالله گفت: در مرحله اول گفتند،‌ باید بازوها[ی ایران] را بزنیم. حزب‌الله و جنگ 2006 [سی‌وسه روزه]. شکست خوردند و رفتند. مرحله دوم زدن پل‌هایی بود که میان ایران و بازوها بود. جنگ سوریه. شکست خوردند.

حالا آمریکا و اسرائیل و دنباله‌روهایش و در رأس همه‌شان، عربستان به این نقطه رسیده‌اند که باید بر اصل مرکز تمرکز و جنگ را به داخل ایران منتقل کنند. برای همین تحریم‌ها را افزایش دادند و تلاش کردند که ایران را منزوی کنند و مردم را از حکومت زده کنند و آنان را وسوسه‌کنند و به تظاهرات بکشانند و فتنه بین ایران و عراق و بین مردم ایران و لبنان درست کنند. [مثلا] یکی از مسئولان از من خواست که از ایران تشکر نکنم چون این اسباب زحمتشان می‌شد در داخل [لبنان]...

بنابراین محیط و بستر اصلی‌ترین عامل است. وقتی در لبنان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که حزب‌الله در منطقه عامل اصلی است در منطقه بخصوص بعد از آزادسازی [سال 2000] و جنگ تموز [33 روزه] و اساس در این مسئله هم پایگاه مردمی است که مقاومت را حمایت می‌کند. اگر حزب‌الله در یک وادی و [حزب] أمل در وادی دیگری بود، نمی‌خواهم بگویم این پیروزی‌ها نبود اما تحقق پیروزی خیلی سخت بود. امروز برخی آمده‌اند که روی این پایگاه مردمی کار کنند. با سلاح بسیار خطرناک وسائل و شبکه‌های اجتماعی می‌آیند و از حزب الله میخواهند که اشتباهات [حزب] أمل را اصلاح کند و بالعکس... تلاش میکنند از مناطق و جنوب و بقاع حرف بزنند [و ایجاد اختلاف کنند]... من در روز قیامت از اهانت و کارهایی که علیه خودم شده میگذرم اما از کسی که قصد اختلاف‌افکنی دارد خیر و از شما هم میخواهم که با او مسامحه نکنید.

تحول اساسی که در شیعه [در لبنان] شد وقتی بود که سید موسی [صدر] آمد و فرماندهی دینی مرکزی و بعد از آن فرماندهی سیاسی درست شد و بدون آن طرح نسل‌کشی بسیار ساده‌تر پیش می‌رفت. همچنین روی موضوع مرجعیت و ولایت فقیه کار می‌کنند تا میان شیعیان و مرجعیت و ولایت جدایی بیندازند. تلاش می‌کنند مرجع‌سازی کنند که بعد از این نسل مراجع، روی کار بیایند و این خطرناک‌تر است.

آخرین نکته، کار روی شعائر حسینی تا اربعین حسینی است. تلاش میکنند در آن تردیدافکنی کنند. وقتی در آن موفق نشوند می‌روند سراغ مسائلی دیگر مثل قمه زنی که رهبری به آن اشاره کرده و مسئله تمام است اما برخی هستند که فکر می‌کنند دین و شریعت، قمه‌زنی است. 

منبع: فارس 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.