گیلان-رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست کارگروه اشتغال و کارآفرینی منطقه آزاد انزلی با تقدیر از اقدامات انجام شده در تصویب تسهیلات برای طرح های اشتغالزای گردشگری و تولیدی بر لزوم تسریع در تودیع ۳۰۰ میلیارد ریال وام تصویب شده فعالین اقتصادی این منطقه تأکید کرد.

ضرورت تسریع در فرآیند ارائه تسهیلات بانکی مصوب طرح تکاپو به فعالین اقتصادی منطقه

به گزارش گروه استان های قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، همزمان با هفته تعاون، کارگروه اشتغال و کارآفرینی این منطقه به منظور بررسی جزئیات نحوه اعطای تسهیلات طرح تکاپو در قالب اشتغال روستای و اشتغال فراگیر و پیگیری مصوبات مربوط به طرح های سرمایه گذاری این منطقه برگزار شد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در این نشست با تقدیر از اقدامات انجام شده در تصویب تسهیلات برای طرح های اشتغالزای گردشگری و تولیدی بر لزوم تسریع در تودیع ۳۰۰ میلیارد ریال وام تصویب شده فعالین اقتصادی این منطقه تأکید کرد و اولویت سازمان متبوع خود را بررسی و تصویب طرح های سرمایه گذاری با میزان اشتغالزایی بالا اعلام کرد و افزود: با رصد وام های تودیع شده می توان از صحت هزینه کرد آن وام ها در حوزه درخواستی نیز اطمینان خاطر ایجاد کردتا ثمره اجرایی شدن طرح های پیشنهادی نمود بیشتری داشته باشد.

رضا مسرور با تاکید بر لزوم تسریع در بررسی و ارائه تسهیلات بانکی به طرح های پیشنهاد شده اظهارداشت : تسریع در فرایند پرداخت تسهیلات پس از بررسی های مختلف و لحاظ نمودن شاخص های مورد نظر نظام بانکی کشور، و تصویب این طرح ها در کارگروه های بانک های عامل ،به متقاضیان در چهارچوب قوانین ضروری است .

عباس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گزارشی از عملکرد اداره کل متبوع خود ارائه نمود و آمادگی شرکت های تعاونی استان برای حضور در حوزه های مرتبط با بازرگانی و تجاری منطقه آزاد انزلی را اعلام کرد.

در ابتدای جلسه سید مجتبی حسینی نسب سرپرست واحد کار و اشتغال سازمان گزارشی از عملکرد طرح مزبور در سطح منطقه ارائه کرد و در ادامه این جلسه دکتر حسین متقی طلب کارگزار طرح ملی تکاپو در استان به بیان آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات در سطح استان و منطقه اشاره و منطقه آزاد انزلی را از دستگاه های برتر استان در حوزه طرح تکاپو اعلام کرد

بنا بر این گزارش در منطقه آزاد انزلی؛ تعداد ۹ طرح به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریال در قالب اشتغال فراگیر و ۵۱ طرح با ارزش تقریبی۲۶۰ میلیارد ریال در قالب اشتغال روستایی در کمیته های فنی مورد بررسی قرار گرفته و جمعاً تاکنون۳۰۰ میلیارد ریال به جهت پرداخت تسهیلات به بانک های عامل ارجاع شده است و بانک های پست بانک و توسعه تعاون، پیش از ۵۰ درصد تسهیلات معرفی شده در طرح تکاپو در منطقه را به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است بیش از ۶۷ درصد طرح های معرفی شده به بانک های عامل در منطقه در حوزه گردشگری بوده که در صورت تأمین اعتبارات، برای بیش از ۲۶۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد. در حال حاضر تعداد ۷ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

لازم بذکر است سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اجرای ماده ۵ تصویب نامه کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مبنی بر ارائه تسهیلات به طرحــهای اشتغالزای متناسب با رسته های از پیش تعیین شده برنامه اشتغال فراگیر از منابع بانک های عامل منتخب در جهت حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اقدام و از ابتدای سال جاری این سازمان با برگزاری جلسات مختلف، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران منطقه، انجمن های اقتصادی و دهیاری های منطقه را با طرح مذکور آشنا کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.