وزیر سابق کار، با اشاره به 40 سالگی انقلاب، ایران را در حال سپری پیچیده ترین دوران تاریخی خود دانست و عنوان کرد: اولین عنصری که جامعه را دچار پیچیدگی کرده تحولات کیفی جمعیتی است.

پیچیده‌ترین دوران خود را سپری می‌کنیم

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین،  علی ربیعی، وزیر سابق کار صبح امروز (پنجشنبه ۱۵ شهریور) در هفدهمین کنگره حزب مردم سالاری، به ضرورت وجود احزاب در جوامع مردم سالار اشاره و اظهار داشت: عدم وجود احزاب قوی در جامعه سبب ایجاد ناامیدی در مردم و پدیده منجی‌های ناشناخته می‌شود.

وی با اشاره به 40 سالگی انقلاب، ایران را در حال سپری پیچیده ترین دوران تاریخی خود دانست و عنوان کرد: اولین عنصری که جامعه را دچار پیچیدگی کرده تحولات کیفی جمعیتی است.

ربیعی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱ میلیون نیروی کار وارد جامعه می‌شود، گفت: حتی اقتصادهای بزرگ‌ دنیا نمی‌توانند به این تقاضا پاسخ دهند و به همین دلیل در دوران خاص و حساسی قرار داریم.


وی گفت: اکنون با نوعی نا به سامانی رو به رو هستیم و توان هم‌افزایی قوا بسیار پایین آمده و در دوره‌های گذشته در کشور، سامان سیاسی داشتیم و امروز به تقویت این مؤلفه پرداخته نمی‌شود.

به اعتقاد وزیر سابق کار، تحریم را سالها تجربه کرده ایم و لازم است تا درباره آثار تحریم صادقانه با مردم سخن بگوییم. اما مسأله مهمی که وجود دارد این است که دشمنان با وقاحت تمام برای فروپاشی ایران کمیته تعیین کرده اند و یکی از کنش‌های نهادهای مدنی ما باید این باشد که منجی خارجی برای ما سودی ندارد.

ربیعی تصریح کرد: بی اهمیتی به شرایط اقتصادی باعث به وجود آمدن شرایط فعلی شده و نزاع بر سر تصمیمات درست نیز آسیب های خود را دارد و اختلاف افکنی برای سال ۱۴۰۰ به شرایط فعلی دامن خواهد زد.

وی با بیان اینکه ما با اقتصاد بیمار روبه رو هستیم که طعم تحریم هم از عوامل آن است، تصریح کرد: ما نتوانستیم از هدر رفت سرمایه جلوگیری کنیم.

ربیعی ادامه داد: بنده می‌خواستم یارانه را حذف کنم اما تیتر روزنامه ها لقب یارانه حذف کن را به دولت می‌دادند، اما باید دانست که دولت بزرگ شده و هزینه های بسیاری دارد.

وزیر سابق کار با بیان اینکه وقتی از نحوه قضاوت، عدالت تولید نشود اعتمادها از بین می‌رود تصریح کرد: این امر درباره نهادهای اقتصادی نیز صدق می‌کند و ما امروز باید تلاش کنیم تا اعتمادها را به نهادهای اجرایی کشور باز گردانیم و در این راه باید مسئولیت پذیر باشیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: ما قطعاً از برهه کنونی عبور می‌کنیم اما بی اعتمادی‌ها باقی خواهد ماند. همه باید دست به دست هم بدهیم و فارغ از دعواها، تصمیمات سخت و مهم بگیریم.

وی افزود: اگر بخواهیم امیال سیاسی خود را در شرایط فعلی جامعه خالی کنیم اعتماد عمومی از بین خواهد رفت.

منبع: فارس 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.