وزرای امور خارجه قزاقستان و آنگولا در شهر «آستانه» دیدار و بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه تاکید کردند.

رایزنی وزرای خارجه قزاقستان و آنگولا در مورد توسعه روابط دو جانبه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «غیرت عبدالرحمان اف» وزیر امور خارجه قزاقستان با «مانوئل دمینگس آگوستا» وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور آنگولا در «آستانه» دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنابر اطلاعیه بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه قزاقستان، در این دیدار عبدالرحمان اف و آگوستا پیرامون روابط میان «آستانه» و «لواندا» و چشم انداز همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف و همچنین موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

عبدالرحمان اف و آگوستا در خصوص تعامل موثر دو کشور در چارچوب عضویت غیر دائمی قزاقستان در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای سال 2017-2018 به منظور رسیدگی به مسائل آفریقا و همچنین ریاست آتی آنگولا در در شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا تبادل نظر کردند.

وزرای امور خارجه دو کشور بر وجود پتانسیل لازم برای گسترش همکاری های دو جانبه در همه زمینه ها و از جمله در زمینه تجارت، اقتصاد و سرمایه گذاری تاکید کردند.

آگوستا اعلام کرد که یک هیئتی از نمایندگان جامعه تجار و کارآفرینان آنگولا قصد بازدید از قزاقستان را دارند.

وی ادامه داد: توسعه همکاری ها در بخش معدن، ساخت راه آهن، حمل و نقل و تدارکات بیشتر مورد علاقه طرف آنگولا می باشد.

همچنین گفته شد که پروژه زیربنایی قزاقی «نور ژالی»، چینی «یک کمربند - یک راه» و همچنین توسعه ارتباطات راه آهن داخلی آفریقا، فرصت های جدیدی را برای ارتباط قزاقستان با این قاره فراهم خواهد کرد.

بنابر اطلاعیه وزارت امور خارجه قزاقستان، «آستانه» برای توسعه روابط دوجانبه با «لواندا» اهمیت زیادی قائل می باشد. در سال های قبل تعداد بالایی از اتباع آنگولا در دانشگاه های قزاقستان تحصیل کرده بودند که در حال حاضر در این کشور دارای مقام و جایگاه مهمی می باشند.

همچنین مهندسین و کارشناسان قزاق پس از اعلام استقلال آنگولا در سال 1975 در ایجاد تاسیسات صنعتی این کشور نقش فعال داشتند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.