بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: بنده اعتقاد دارم تمامی مشکلات تنها با تکیه بر پول و اعتبارات قابل حل نیست بلکه با هم افزایی و مشارکت می توانیم بسیاری از گرفتاری ها را برطرف کنیم.

همه مشکلات با پول حل نمی شود/برگشت اعتبارات ممنوع!
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا خباز در پنجمین نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان در سال جاری اظهار داشت: مدیری که حل مشکلات را تنها وابسته به پول و اعتبارات می داند، به اعتقاد بنده به دنبال بهانه ای برای انجام ندادن کارها و وظایف خود است.
وی افزود: امروز شرایط اقتصادی برای قشر ضعیف جامعه مطلوب نیست و ما باید با پیش بینی تدابیر لازم مشکلات بخش خصوصی و سرمایه گذاران را حل کنیم تا گام مثبتی برای بهبود اوضاع اقتصادی جامعه برداریم و بار دیگر یادآور می شوم باید بسترهای لازم برای حضور پررنگ بخش خصوصی در حوزه اقتصاد فراهم شود.
در ادامه این نشست گزارشی از میزان صادرات استان در ۴ ماهه سال جاری ارائه شد که بر اساس این گزارش میزان صادرات به لحاظ ارزشی نسبت به ۴ ماهه سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش داشته است و دکتر خباز در خصوص این گزارش تاکید کرد: خراسان شمالی دارای منابع فراوانی است که می تواند در بخش صادرات محصولات غیر نفتی موفق باشد اما در حال حاضر بیشترین میزان صادرات استان مربوط به محصولات پتروشیمی است که این موضوع باید علت یابی و حل شود.
وی تصریح کرد: عدم دسترسی به حمل و نقل ریلی سراسری یکی از مشکلات مطرح شده است که طی ارسال نامه ای به مدیریت راه آهن کشور، مشکلات راه آهن ریلی جاجرم مطرح و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مکلف به پیگیری روند حل این مشکلات شده است و برای رسیدگی به دیگر مشکلات در حوزه صادرات استان نیز باید از سوی متولیان این حوزه به طور مکتوب به بنده اعلام شود تا پیگیری های لازم از مرکز انجام گیرد.
استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان در شرایط موجود یکی از مهم ترین جلسات است که به منظور اخذ تصمیمات با قابلیت اجرایی باید مدیران دستگاه های اجرایی خود حضور داشته باشند و در شرایطی که امکان حضور آنان وجود ندارد باید به دبیرخانه کارگروه اعلام و فرد جانشین معرفی شود و تاکید می کنم افراد حاضر در جلسه باید درباره روند پیگیری مصوبات آگاهی لازم را داشته باشند.
دکتر خباز خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: با توجه به شروع شش ماهه دوم سال تلاش و مساعی خود را برای جذب تمامی اعتبارات به کار ببرید و اعلام می کنم برگشت حتی یک ریال اعتبارات قابل قبول نیست و باید از تمامی ظرفیت های قانونی موجود بهره مند شوید.
گزارش سازمان جهاد کشاورزی از پیش بینی دو پروژه اقتصاد مقاومتی زنجیره تولید پرورش مرغ گوشتی و زنبور عسل از دیگر دستورکارهای این نشست بود.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.