یک شبکه خبری آمریکایی مدعی شده که روسیه در هفته گذشته دوبار به نیروهای آمریکایی در زمینه تدارک برای حمله به آنها با همراهی نیروهای سوری هشدار داده است.

مسکو 2 بار درباره حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه هشدار داده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روسیه در هفته گذشته دو بار به ارتش آمریکا هشدار داده است که نیروهایش به همراه یگان‌های ارتش سوریه در تدارک حمله‌ به منطقه‌ای هستند که ده‌ها نفر از نیروهای آمریکایی آنجا مستقر شده‌اند.آمریکا در عین حال اعلام نکرده که چطور روسیه در زمینه چنین اقدامی به آمریکا هشدار داده است.

شبکه خبری سی‌. ان. ان  با اعلام این خبر به نقل از چندین نفر از مقامات دفاعی آمریکایی نوشت که روسیه اعلام کرده در این منطقه شبه نظامیانی حضور دارند که مورد حمایت نظامیان آمریکایی قرار دارند. این موضع‌گیری روسیه نگرانی آمریکا مبنی بر در معرض خطر قرار گرفتن  نیروهای این کشور را تشدید کرده است و  هشدار نیروهای آمریکا به روسیه در زمینه اینکه حضور  نظامی آمریکایی‌ها را تهدید نکند را به دنبال داشته است.

چندین نیروی دفاعی آمریکایی در این مورد به سی‌. ان. ان گفتند که مرکزی که در زمینه اقدام در آن نگرانی‌هایی وجود دارد در پایگاه نظامی آمریکا در «التنف» در جنوب شرقی سوریه واقع شده است. نظامیان آمریکا در نظارت بر منطقه‌ای ۵۵ کیلومتری (۳۴ مایلی) اطراف التنف مشارکت داشته‌اند. با توجه به موقعیت  این پایگاه نظامی در نزدیکی مرزهای سوریه، اردن و عراق، از لحاظ نفوذ در منطقه دارای ویژگی راهبردی است.

آمریکا از این نگران است که روسیه با استفاده از نیروی هوایی و یا جنگنده‌های دریایی خود در شرق مدیترانه، حمله موشکی را علیه شبه‌نظامیان صورت دهد. مقامات آمریکایی می‌گویند که در روزهای گذشته نشانه‌ای از اقدام به وسیله نیروهای زمینی از جانب روسیه مشاهده نشده است.

«جیمز متیس» وزیر دفاع و ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش در جریان آخرین اطلاعات در این زمینه قرار دارند.  این در حالی است که نظامیان آمریکایی در منطقه مانند همیشه این حق را دارند تا اگر مورد حمله قرار گرفتند از خود دفاع کنند و نیازی ندارند که قبل از اقدام، از رده بالاتر دولتی کسب اجازه کنند.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.