معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از جایگزینی تکلیف «مهارت محور» به جای مشق شب دانش‌آموزان خبر داد.

تکلیف «مهارت محور» جایگزین مشق شب دانش‌آموزان می شود

  به گزارش قدس آنلاین، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، در آیین اختتامیه جشنواره ملی آوسنه درسبزوار بیان کرد: خداوند برای انتقال پیام های تربیتی خود از قالب قصه گویی استفاده کرده است و کارکردهای مختلفی را برای این مساله برگزیده است از همین روی ما نیز به اعجاز قصه ها ایمان داریم و معتقدیم قصه ها به پرورش همه جانبه کودکان کمک شایانی می کند.

وی افزود: تکالیف مهارت محور یا مشق زندگی در سال تحصیلی آینده برای سه پایه اول دوره ابتدایی و در کلاس های بین ۱۶ تا ۲۵ نفر اجرایی خواهد شد و دانش آموزان به جای تکالیف شب روی مهارت هایی مثل حفظ محیط زیست، اقتصاد در زندگی، بهداشت و...کار خواهند کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چالش های پیش روی تعلیم و تربیت خاطر نشان کرد:دنیای رقابت ها دشواری های زیادی را به بار آورده و در شرایط خاص کشور ما که استکبار اراده ما را مورد تهدید قرار داده که البته قطعا موفق نخواهد شد دنبال این هستیم که به بچه ها رفاقت را بیاموزیم و در این راه بازگشت به قصه ها اثربخش است.

حکیم زاده همچنین تصریح کرد:طبق تاکید سند تحول بنیادین ۱۰ تا ۲۰ درصد از زمان آموزش باید در اختیار مدرسه باشد و از همین روی در سال تحصیلی آینده با دستور وزیربرنامه های ویژه مدرسه دو ساعت در هفته با تصمیم مسئولین مدارس ابتدایی برگزار خواهد شد و مشارکت فرهنگیان و معلمان در این برنامه ها بدون شک موثر خواهد بود.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت تجربه پیش دبستانی برای دانش آموزان هدف خاطر نشان کرد:تاکید ما افزایش پوشش تحصیلی نوآموزان است و استفاده از ظرفیت مازاد مدارس دولتی برای برگزاری پیش دبستانی هاست چرا که مطالعات نشان می دهد افزایش پوشش در پیش دبستانی نرخ تکرار پایه کلاس اول را به شکل معنا داری کاهش می دهد.

منبع: پانا

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.