هفته فرهنگی شهرستان های خراسان رضوی پس از پنج روز برگزاری و استقبال باشکوه مردم با تجلیل از شهرستانهای برتر به کار خود پایان داد.

هفته فرهنگی شهرستان های خراسان رضوی به کار خود پایان داد

به گزارش قدس آنلاین، در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی شهرستان های خراسان رضوی، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد : تجمیع هفته های فرهنگی شهرستانها با رویکرد امید ونشاط دیپلماسی فرهنگی و تعمیق فرهنگ گفتگو و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معرفی ظرفیت های استان وایجاد فضای همگرایی وانسجام ملی صورت پذیرفت .
وی ادامه داد: خوشبختانه در مشهد ظرفیتی وجود دارد که می تواند به عنوان شهر بین المللی پذیرای گردشگر ببن المللی و توریسم دینی باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بابیان این که مشهد ۲۰۱۷ را پشت سر گذاشته ایم گفت :در سال ۲۰۱۸ با اتکا بر توانایی های فرهنگی ظرفیت بین المللی مشهد، زیرساختها و میراث اسلامی ایرانی که قدرت آن را دارد که مشهد همانند ستاره ای در جهان و کشورهای منطقه بدرخشد.
مروارید افزود :آنچه را که ما امروز در هفته های فرهنگی شاهد بودیم حضور سلایق مختلف سبکهای زندگی متفاوت و تفاوتهای فرهنگی بود .
وی تصریح کرد :این تفاوتها و به اشتراک گذاشتن های ای تجارب مختلف نه تنها ضعف بلکه نقطه قوت هر ملت و فرهنگ است .
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد:ملت ایران از دیرباز قدرت هضم و دیالکتیک تفاوتها را داشته است .
وی تصریح کرد : ما اگر به تاریخ مراجعه کنیم نحوه تعامل ایران با اسلام و به اشتراک گذاشتن اسلام وایران با یکدیگر و قدرت هاضمه ایرانیان را میبینیم .
وی با بیان اینکه هر جا جامعه ایران وجود دارد، جامعه اهل تطبیق و اهل زندگی مسالمت آمیز است افزود: انسجام اجتماعی وتقویت داشته های فرهنگی یکی از اهداف این جشنواره فرهنگی بود که امیدوارم تداوم این برنامه و الگو را در سالهای دیگر داشته باشیم .
وی ادامه داد :آنچه در این نمایشگاه رخ داد تکیه بر داشته های خودمان و تکیه بر اقتصاد فرهنگ و نشان دادن پوشش ها و مدل زندگی ایرانی اسلامی بود.
مروارید تصریح کرد: ما در چهلمین سال انقلاب اگر بتوانیم مطالبات و خواسته های جوانان را با تکیه بر فرهنگ غنی گذشته و با تفسیر روزآمد از میراث گذشته به نمایش بگذاریم، بهترین خدمت را به نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده ایم.
وی ضمن قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: این نمایشگاه نمونه ای از عرضه فرهنگی-تجاری برای شهروندان مشهدی و میهمانان بین المللی بود و امیدوارم در جشنواره های بعدی جنبه بین المللی آنرا تقویت کنیم.
وی در پایان با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در این نمایشگاه ازعان کرد: هیچ ملتی نمی تواند بدون توجه به داشته های کهن خود پیشرفت و آینده ای را برای خود ترسیم کند.
در این مراسم سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی گفت :با برگزاری هفته فرهنگی شهرستانهای استان خراسان رضوی شاهد رونق بخشی به اقتصاد هنر بودیم .
سید جواد حسینی اظهار کرد : هویت بخشی، انسجام بخشی وتکامل بخشی هویت فرهنگی شهرستان های استان خراسان رضوی سه هدفی است که برای شب های فرهنگی در نظر گرفته شده بود .
وی ادامه داد :هویت بخشی، بدان معناست که فرهنگ متنوع و گوناگون در تقویم زمانی استان خراسان رضوی به لحاظ دینی، جغرافیایی، قومی، فراوان است شناخته شود .
وی ادامه داد : انسجام یابی به این معناست که این فرهنگ های متعدد باهم منسجم و وحدت اتصال پیدا کنند و به واسطه این دو تکامل فرهنگی را شاهد باشیم .
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی افزود : ایجاد فضایی با نشاط وامید بخش به واسطه آثار هنری ودستاوردهایی که هنرمندان به نمایش میگذارند ازدیگر اهداف این هفته است.
حسینی تصریح کرد : سومین هدفی که در این هفته ها آن را دنبال میکنیم رونق بخشی به اقتصاد و هنر است که آثار هنرمندان چه در حوزه صنایع دستی و چه در بعد هنرهای نمایشی را مردم ببینند و مخاطب پیدا کند رونق هنر را بدنبال دارد .
وی افزود :امیدوارم با برنامه ریزی منسجم در سال آینده تقویمی را آماده کنیم و در خود شهرستانها هفته های فرهنگی را برگزار کنیم .
وی در پایان سخنان با بیان اینکه ما در سال حمایت از تولید و کالای ایرانی میتوانیم از این صنایع دستی برای سوغات استفاده کنیم افزود :با توجه به ورود سالانه میلیون ها زائر به مشهد و خرید ۲میلیاردو پانصد هزار تومان سوغات که از این رقم ۷۰درصد کالای خارجی ۲۰ درصد کالای قاچاق است میتوان از ظرفیت صنایع دستی و کالای خراسان برای معرفی استان و فروش به زائر استفاده کنیم .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.