امام جمعه موقت بشرویه گفت: دشمن با به راه انداختن جنگ اقتصادی و رسانه ای تلاش میکند تا ناامیدی را در جامعه افرایش یابد.

جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمن با هدف تضعیف اسلام است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، حجت الاسلام رضا بهشتی فر در خطبه های نماز جمعه شهرستان بشرویه که ظهر امروز در محل مصلی نماز مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به اینکه دین مبین اسلام بهترین برنامه را برای زندگی انسان در نظر گرفته بیان کرد:دین مبین اسلام بهترین دستورات را برای زندگی فردی و اجتماعی دارد و رسیدن به سعادت دنیوی و اخری از مسیر عمل به دستورات الهی است.

امام جمعه موقت بشرویه افزود:اشنایی با اموزه های دینی و عمل به آن راهکارهایی دارد که می توان از جمله به افزایش و تقویت یقین به وعده های الهی اشاره کرد.

بهشتی فر تصریح کرد:استمداد از خداوند متعال،توجه به قدرت الهی،درخواست از خدا برای رفع مشکلات از دیگر روش های اعتقاد و یقین به خداوند است.

امام جمعه موقت بشرویه با تاکید بر  ثابت قدم ماندن در مسیر اسلام بین کرد:از مهمترین روش های دست یابی به سعادت ثابت قدم ماندن در مسیر اسلام است چه بسا که در بسیاری از احادیث و روایات امده است که در دوران اخرالزمان ،مسلمانان بر امتحان های گوناگون سنجیده میشوند تا عیار دینمداری آنان مشخص شود.

وی افزود:شبهه های زیادی در دوران اخرالزمان ایجاد میشود و کسی از این همه شبهات رهایی نمیابد مگر جز اینکه به دعا کردن متوسل شوند و از خداوند بخواهند که قلب هایشان را در مسیر اسلام ناب محمدی ثابت قدم نگه دارد.

بهشتی فر،مطالعه در سرگذشت پیغمبران را از دیگر روش های ثبات قدم در راه دین اسلام برشمرد و گفت: خواندن داستان و سرگذشت پیامبران مختلف باعث تثبیت مسلمان در مسیر حق میشود.

امام جمعه موقت بشرویه افزود:ناگواری ها و سختی ها نباید انسان را از مسیر خود ناامید کند چرا که تمام پیامبران و امامان ما همواره سختی های بسیار زیادی را تحمل کردند تا افراد را به دین الهی ترغیب کنندو این سرگذشت پیامبران باید الگوی ما برای ماندن در راه حق باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تصریح کرد:شهدای گرانقدر با الگو گرفتن از پیامبران و امامان توانستند تمام سختی ها را تحمل کنند و به شهادت برسند و نتیجه ایستادگی آنان  تداوم دین الهی است.

بهشتی فر در ادامه  با اشاره به خباثت های دشمنان اسلام بیان کرد:دشمنان با اسلام ناب محمدی مشکل دارند و هدف آنان تضعیف کشوری است که پرچم اسلام را بلند کرده و تمام سعی خود را به طرق مختلف بکار برده است.

وی شناخت دشمن و اهداف آن را مهم برشمرد و گفت:باید  دشمن،اهداف و شیوه های نفوذ آن را بشناسیم و با اتحاد و همدلی زیر سایه چتر ولایت فقیه از توطئه های دشمنان عبور کنیم.

 امام جمعه موقت بشرویه تصریح کرد:دشمن به جنگ اقتصادی و رسانه ای آمده است و تلاش میکنند با القا دروغ و شبهات مردم را از اسلام و انقلاب نا امید کند.

وی با اشاره به شیوه دشمنان و اهداف آنان گفت:دشمنان به دنبال القای این هستند که هیچ قدرتی بجز خودشان وجود ندارد و تکیه بر قدرت الهی را زیر سوال ببرند.

بهشتی فر با بیان خلاصه ای از داستان حضرت موسی و دیگر پیامبران بیان کرد:همان خداوندی که حضرت موسی را از فرعونیان نجات داد و حضرت یوسف را از چاه به عرش برد و اتش را بر حضرت ابراهیم گلستان کرد،خداوند تمام بندگانی نیز هست که اعتقاد قلبی دارند و امروز تقویت ایمان و اعتقاد قلبی به خداوند  باعث نجات از توطیه های دشمنان میشود.

وی با اشاره به سالروز شهدای ۱۷ شهریور بیان کرد:در ۱۷ شهریور جمعیتی از انقلابیون به دست نیروهای رژیم پهلوی به شهادت رسیدند که یاد تمام شهدا را گرامی می داریم.

بهشتی فر با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم هم بیان کرد:انچه باعث خنثی کردن توطیه های دشمن میشود محرم و صفر است و تلاش میکنند تا عزاداری ها را از محتوا خارج کند و باید تمام مداحان،هیت های عزاداری علاوه بر شور حسینی ،شعور حسینی را نیز ترویج کنند و هدف عزاداری را بر محور اهداف عاشورا و امام حسین متمرکز کنند.

وی افزود:باید خرافات را از عزاداری ها حذف کرده و تمام مداحان و هیات ها زمینه احیا امربه معروف و نهی از منکر که امام حسین شهید این راه بود را ترویج کنند.

بهشتی فر با اشاره به روز سینما از  کارگردانان و سینما گردانانی که اهداف اسلام را تبین میکنند نیز قدر دانی کرد.

امام جمعه موقت بشرویه بر کمک به نیازمندان در هفته احسان و نیکوکاری تاکید کرد و گفت: دستگیری از نیازمندان و خانواده های محروم از مهمترین شاخصه های دین مبین اسلام است و همه همت کنیم تا در این شرایط سخت اقتصادی هیچ فرزندی بخاطر فقر از ادامه تحصیل بازنماند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.