امام جمعه موقت مشهد گفت: بعضی مسؤولان در تیم اقتصادی قوه مجریه غفلت کردند و آن غفلت این بود که موجودی ارزی کشور را از بانک‌ها خارج کردند، این غفلت زمینه‌ساز خیانت به بیت المال و مردم را فراهم کرد.

غفلت تیم اقتصادی دولت زمینه‌ساز خیانت به بیت‌المال شد/ سران قوا به نظرات مردم بها دهند
به گزارش قدس انلاین ، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در مکتب تشیع که اسلام ناب است در طول سال فرصت‌ها و ظرفیت‌های خاصی مثل ماه رمضان، شب قدر، محرم و  عاشورای حسینی برای رشد و تعالی انسان وجود دارد.

وی با بیان این‌که عاشورا ظرفیت عجیب و بزرگی است که حتی شیعیان نیز آن را خوب درک نکردند، افزود: اولین فرصت عاشورا این است که طی چهل روز از عاشورا تا اربعین، اسلام را در زیباترین، پاک‌ترین و روشن‌ترین شکلش در دنیا می‌بینیم.

امام جمعه موقت مشهد با بیان این‌که اسلام شامل سه بخش عقاید، اخلاق و احکام است، خاطرنشان کرد: در کربلا ایمان به غیب و قیامت طوری ترسیم شد که نه قبل و نه بعد از آن دیده نشد.

حجت‌الاسلام فرزانه در خطبه دوم نماز جمعه مشهد نیز بیان کرد: با نگاهی به تاریخ انقلاب می‌بینیم هر حادثه‌ای که دشمن برایمان آفرید تا به انقلاب ضربه بزند برایمان یک پیروزی بزرگ داشت.

وی افزود: وقتی دشمن حرکت ۱۵ خرداد را به خاک و خون کشید بسیاری از سیاسیون داشتند ناامید می‌شدند اما نسخه عاشورا برای نهضت ما پیچیده شد؛ یعنی رهبری نهضت شد ولی فقیه، سربازان شدند همه مردم، هدف نهضت شد سرنگونی نظام ستمشاهی و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی، این نقطه آغاز پیروزی بود.

حجت‌الاسلام فرزانه با بیان این که قیام 17 شهریور و تقدیم شهدا و مجروحین در راه نهضت اسلامی، بشارت پیروزی خون بر شمشیر برای ما بود، ادامه داد: جنگ تحمیلی به عنوان گام بعدی دشمن برای نابودی انقلاب به شمار می‌رود؛ انقلاب اسلامی پیروز شد و دشمن به وسیله یک دیوانه، جنگ تمام عیاری علیه ما راه انداخت، این جنگ هشت سال طول کشید و آنان به هدفشان نیز نرسیدند.

وی، به بیان ره‌آورد جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: ره‌آورد اول جنگ این شد که دشمن به هیچ‌کدام از اهدافی که دنبال می‌کرد نرسید، ره‌آورد دوم این بود که خدا درِ جهاد را به روی ما باز کرد و سیصد هزار نفر وارد بهشت شدند، سومین ره‌آورد جنگ تحمیلی، تبدیل شدن ایران به قدرت نظامی اول در منطقه بود.

امام جمعه موقت مشهد، فتنه 88 را حاصل 10 سال فکر و ایده پردازی آمریکا و دشمنان انقلاب دانست و ادامه داد: نتیجه آن نیز بصیرت فوق‌العاده‌ای شد که مردم پیدا کردند و امروز هوشیارتر از همیشه در مقابل دشمن ایستاده‌اند.

وی، تشدید فشارهای اقتصادی و فشارهای تبلیغاتی را دو برنامه دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی بیان و اظهار کرد: شرایط امروز ما حساس است زیرا در برابر استکبارجهانی، یک قدرت اسلامی ایستاده است.

حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به جنگ رسانه‌ای و اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: ما امروز از سوی رسانه‌های دشمن برای تشدید فشارهای اقتصادی در جنگ هستیم.

وی افزود: بعضی مسؤولان در تیم اقتصادی دولت غفلت کردند و آن غفلت این بود که در این شرایط، در بانک را باز کردند و موجودی ارز کشور را خارج کردند، این غفلت زمینه خیانت به بیت‌المال مردم را فراهم کرد، گرانی را از بزرگ‌ترین شهر تا کوچک‌ترین روستا گسترش داده و رشد قیمت‌ها را دقیقه‌ای کردند.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: غفلت مسؤولان که زمینه ساز خیانت به پول ملی و سرمایه مردم بود، این غفلت به جنگ دشمن با ما کمک کرد چرا که دشمن قصد داشت با فشار اقتصادی، اضطراب، یأس، ناامیدی، احساس بن‌بست و بدبینی به مسؤولان را در مردم ایجاد کند.

وی با بیان این که نقد دلسوزانه به پیشرفت کمک می‌کند، یادآور شد: اگر انتقاد همراه با تخریب و مانع تراشی، ندیدن کارها و خدمات خوب باشد، سبب گم شدن کارهای خوبی در بین انتقادات می‌شود و مردم به دولت و نهادهای حکومتی بدبین می‌شوند.

حجت‌الاسلام فرزانه با بیان اینکه انتقاد سازنده باید همراه با ارائه راه حل، همراهی و همدلی باشد، گفت: امروز به کار جهادی مسؤولان برای حل مشکلات مردم نیاز داریم، کاری کنند که اتحاد و انسجام تضعیف نشده و دل‌ها باهم گره بخورد.

وی اضافه کرد: باید با فساد و مفسدان اقتصادی برخورد شود، مردم ببینند چند مفسد اقتصادی بالای دار رفتند و چند خائن به مملکت سزای کارشان را دیدند، اجناس احتکار شده وارد بازار شد و سفره زندگی شان سبک شد.

امام جمعه موقت مشهد با تأکید بر این‌که تنها صحبت کافی نیست و خوب عمل کردن لازم است، تصریح کرد: فردی دهانش را باز کرده و مشکلات و ناکارآمدی خودش را به گردن نظارت استصوابی، موشک‌های نقطه‌زن و نهادهای انقلابی می‌اندازد در حالی که این مشکلات نتیجه غفلت‌ها و جهادی کار نکردن خودشان است.

وی تأکید کرد: راه اصلاح این‌است که مسؤولان سه قوه نظرات مردم را بشنوند و به آن بها دهند زیرا همه چیز این نظام از مردم و برای مردم است.

حجت‌الاسلام فرزانه با بیان این‌که بن‌بستی وجود ندارد و راه اصلاح هست، افزود: دشمن و استکبار خود را در این کشور معطل نکند، این مردم، جوانان و زنان قدرت ایمان،عشق وعلاقه‌شان به انقلاب بیشتر از زمان جنگ شده و دشمن بداند هر خوابی که برای ما دیده، جز کابوس برای خودش نخواهد بود.

وی با بیان این‌که مرور تاریخ انقلاب ثابت می‌کند یأس و ناامیدی هیچ‌گاه در دل مردم جایی نداشته و ندارد، گفت: در برابر دشمن هوشیار باشید اما از مترسک‌ها و دجال‌ها نترسید، از اشرافیگری، حزب بازی و تضعیف ولایت بترسید و بدانید که هیچ مسئله نگران کننده و غیرقابل حلی در ایران وجود ندارد مشروط بر این‌که که مسؤولان فکر کنند و به دستورات رهبری عمل کنند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.