عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: یک پایه فتنه‌ای که درحوزه ارز، اقتصاد و کاهش ارزش پول ملی رخ داده، دری اصفهانی بوده که متأسفانه به دعوت آقای نهاوندیان وارد جلسات دوشنبه‌های اقتصادی دولت می‌شود.

ردپای «دری اصفهانی» در نابسامانی‌های بازار ارز/ فرد متهم به جاسوسی در جلسه دوشنبه‌های اقتصادی دولت چه می‌کند؟ / اظهارنظر درباره مدیر دوتابعیتی در مشهد نیاز به‌تحقیق بیشتری دارد
به گزارش قدس آنلاین، جواد کریمی قدوسی، در واکنش به اخباری که اخیرا در رابطه با وجود مدیران دوتابعیتی در استان خراسان رضوی منتشر شد؛ گفت: در گزارشی که تهیه کردیم نامی از مدیران خراسان رضوی وجود نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این به معنای آن نیست که مدیر دوتابعیتی در استان وجود نداشته باشد، زیرا آنچه ما طبق قرائن و شواهد به‌دست آوردیم، یک دهم مدیران دوتابعیتی هستند که در بدنه‌ وزارتخانه‌ها، سیستم اجرایی و نقاط دیگر مشغول به‌کار هستند.

وی افزود: من هم شنیدم که از افرادی به عنوان مدیر دوتابعیتی نام بردند، اما نیاز به تحقیق بیشتر است، ابتدا باید استعلام و بعد در این زمینه اظهارنظر کنیم.

کریمی قدوسی با اشاره به دریافت گزارش‌های مردمی از وجود مدیران دوتابعیتی در بدنه اجرایی، وزارتخانه‌ها و شرکت‎های بزرگ دولتی؛ اضافه کرد: به طور کلی، موج خوبی شکل گرفته که روز به روز هم درحال افزایش است و باید به یک نقطه ثباتی برسد تا مطمئن شویم دیگر مدیر دوتابعیتی در کشور وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عموم مردم تازه مطلع شده‌اند که کشور از این ناحیه آسیب بسیاری دیده است، به سؤال روز یکشنبه خود در صحن علنی مجلس از وزیر امور خارجه درخصوص حضور چهار دوتابعیتی در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اشاره کرد و گفت: سه نفر از این افراد از کشور فرار کردند و یک نفر هم در زندان است.

دولت معتقد بود یک دوتابعیتی هم ندارد!

وی اضافه کرد: این دولت معتقد بود یک نفر دوتابعیتی هم ندارد، اما متأسفانه هر روز بیشتر شاهد خبرهایی در این حوزه هستیم.

کریمی قدوسی در رابطه با آمار مدیران دوتابعیتی که تا کنون شناسایی شده‌اند نیز بیان کرد: آمار دقیق نگرفته‌ایم، فقط یک لیست ما حدود ۱۰۰ نفر است، آمار متفرقه هم قابل توجه است، آمار وزارت اطلاعات هم ۲۱۰ نفر بود که ردصلاحیت شدند، همه اینها مستند است.

جریانات زنجیره‌ای می‌خواهند موضوع دوتابعیتی‌ها را به حاشیه ببرند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته جریانات زنجیره‌ای همچنان درتلاشند که این موضوع را به حاشیه ببرند و با اتهام‌زنی، این اقدام مجلس را کم‌اهمیت جلوه داده و برای مدیران دوتابعیتی فضای امن ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: روز یکشنبه نیز آقای ظریف در صحن مجلس همین کار را کرد و از آقای دری به عنوان یک وطن‌پرست یاد کرد، درحالی که این فرد محاکمه شده و در زندان به‌سر می‌برد.

آوردن ۱.۷ میلیارد دلار از آمریکا توسط دری‌اصفهانی درست نیست

کریمی قدوسی مستندی که از نمایشگر مجلس پخش شد، را برای روشن شدن واقعیت دانست و اظهار کرد: آقای ظریف همچنین اشاره کرد که دری اصفهانی ۱.۷ میلیارد دلار پول را از آمریکا آورده که این هم درست نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  توضیح داد: پس از دستگیری جیسون رضاییان که یک جاسوس زبده سیا و فعال رسانه‌ای در نهاد ریاست جمهوری بود و به عنوان خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست با آقای روحانی به سفر می‌رفت، اعترافاتش در کمیسیون امنیت مجلس پخش شد.

وی تصریح کرد: با مصاحبه‌ای که انجام دادم، آمریکایی‌ها پیغام دادند حاضر هستیم جیسون رضاییان را با هر مبلغ و شرطی که شما می‌گویید، معاوضه کنیم.

آقای ظریف اقدام سپاه را به‌حساب دری اصفهانی نوشت

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: پیش از این، آمریکایی‌ها می‌گفتند درقبال آزادی جیسون ما هم یک زندانی را آزاد می‎کنیم، اما پس از این اقدام سپاه و افشاگری درمورد این فرد دوتابعیتی و جاسوس، آمریکایی‌ها راضی شدند ۱۱ زندانی ما را آزاد کنند، ۱.۷ میلیارد دلار پول ما را برگردانند، بانک سپه را از تحریم خارج و یک لیست که تحت تعقیب بودند را از تحت تعقیب بودن، خارج کنند.

دری اصفهانی؛ یک پایه فتنه نابسامانی‌های بازار ارز

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس هم گفتم یک پایه فتنه‌ای که درحوزه ارز، اقتصاد و کاهش ارزش پول ملی رخ داده، دری اصفهانی بوده که متأسفانه به دعوت آقای نهاوندیان وارد جلسات دوشنبه‌های اقتصادی دولت می‌شود، اطلاعات زیادی جمع‌آوری می‌کند و تمام نقاط ضعف سیستم بانکی ما را شناسایی کرده و به دشمن می‌دهد.

وی متذکر شد: همه اینها در این مستند وجود دارد، رسانه‌ها و مردم باید مطالبه کنند چرا شاهد این اتفاقات در نظام مدیریتی کشور هستیم و این دستگاه‌ها چشمشان را بر روی این خطرات می‌بندند؟ دستگاه‌هایی مانند قوه قضائیه و سپاه هم که کشف می‌کنند به آنها حمله می‌شود، حکم هم که صادر می‌شود، آن را زیر سؤال می‌برند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه در همان لیست صدنفره نیز اسم آقایان دری‌اصفهانی، سیروس ناصری، شعبانی و مشکور آمده؛ تأکید کرد: متأسفانه خود دری اعتراف می‌کند که در لندن به او گفتند هر همکاری می‌خواهد در تهران انتخاب کند باید تابعیت مضاعف داشته باشد، یعنی تابعیت انگلیسی، کانادایی، آمریکایی یا فرانسوی، او هم به‌دنبال همین افراد دوتابعیتی بوده است.

دولت؛ بهشت دوتابعیتی‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بهشت دوتابعیتی‌ها شده؛ تصریح کرد: شمار دوتابعیتی‌ها در این دولت بیش از هر دولت دیگری است و آثار شومی که مشاهده می‌کنیم، ناشی از این نفوذ است، از سوی دیگر، شاهد حمله شدید دستگاه‌های دولتی و نظام‌های حقوقیشان به منتقدینی که در پی امنیت و عزت این نظامند، هستیم.

وی یادآور شد: پیگیری خطر دوتابعیتی‌ها، اقدامی بود که رسانه‌های انقلابی چندسال پیش آغاز کردند، من نیز به‌تأسی از این اقدام، درباره آن تحقیق و تفحص کردم و این پیگیری را ادامه خواهیم داد تا با قانون‌گذاری ویژه، نظام مدیریتی از این تهدید نجات یابد.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.