مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: در صنایع‌دستی گسست وجود ندارد و این به خاطر تلاش‌ها و کوشش‌های تمام شما هنرمندان است که با تاکید بر هویت و هنرهای ایران و اسلامی توانستید صنایع‌دستی این کشور را استمرار دهید.

تولید صنایع‌دستی ما دچار گسست نشده است
به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر در اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و نهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اظهار کرد: ما در حوزه معماری در کشورمان دچار گسست شدیم، معماری گذشته ما مربوط به خودمان بود ولی این معماری منقطع شده و شاید امروز از خودمان معماری نداشته باشیم، معماری خود ما اینطور نبود؛ برای همین ما خسته می‌شویم.
وی ادامه داد: ما در معماری دچار گسست شدیم. امروز بوم‌گردی‌ها یک بازگشت به گذشته است و گسست را پرمی‌کند؛ به همین دلیل با استقبال مواجه شده است. ما نتوانستیم معماری خودمان را استمرار دهیم ومقداری گذشته خودمان را فراموش کردیم.
مدیرکل میراث فرهنگی،  صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: در صنایع‌دستی گسست وجود ندارد و این به خاطر تلاش‌ها و کوشش‌های تمام شماست که با تاکید بر هویت و هنرهای ایران اسلامی توانستید صنایع‌دستی این کشور را استمرار دهید و نه تنها استمرار بلکه بیش از 300 فعال قلم‌زنی، چوب، خرده‌چوب و ... داریم؛ در نتیجه این گسست را در صنایع‌دستی مشاهده نمی‌کنیم و این مرهون تلاش‌های شماست.
مکرمی‌فر خاطرنشان کرد: شما علی‌رغم پر کردن این گسست و اینکه هویت ما را باقی نگه داشتید و به نسل جدید انتقال دادید، هم‌چنین خلاقیت و ابتکاراتی هم در این هنر به‌وجود آوردید که مربوط به این دوره است.
وی افزود: علت ازدحام در نمایشگاه صنایع‌دستی این است که همه ما به خودمان رجوع کردیم و دوست داریم به هویت خودمان بازگردیم؛ یعنی با حضور در این نمایشگاه آرام می‌شویم و لذت می‌بریم و خرسند می‌شویم که این حرکت در حال استمرار است. این نوآوری و خلاقیت‌ها در تک‌تک هنرمندان جوان کاملا آشکار است و مشخص است که یک نوآوری در این دوره در حال خلق شدن است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این‌که امیدواریم این نمایشگاه استمرار یابد و باشکوه‌تر شاهد برگزاری آن باشیم، عنوان کرد: این نمایشگاه متفاوت از تمامی نمایشگاه‎‌هایی که برگزار شده بوده است، نمایشگاه جامعی بود و در این نمایشگاه ما حضورغرفه‌های هتلداران، جشنواره‌های غذا، بخش کودک، گردشگری سلامت، غرفه‌های شهرستان‌های استان خراسان رضوی و خود استان‌های کشور را که بیش از 20 استان است، کشورهای خارجی و همسایه به ویژه افغانستان و مهمانان خارجی را شاهد بودیم.
مکرمی‌فر اظهار کرد: به طور کلی این نمایشگاه تداعی‌کننده شکوه و عظمت کشور ایران و همچنین استان خراسان رضوی بوده است و امیدواریم این نشاط و شعف در حوزه گردشگری استمرار یابد.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.