ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: گمرک ایران هیچ محدودیتی برای عبور کامیون های ترانزیتی به کشورهای ترکمنستان یا تاجیکستان در مرز لطف آباد ایجاد نکرده است.


محدودیتی برای تردد کامیون های ترانزیتی در مرز لطف آباد وجود ندارد


 به گزارش قدس آنلاین، امید جهانخواه ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت:گمرک ایران هیچ محدودیتی برای عبور کامیون های ترانزیتی به کشورهای ترکمنستان یا تاجیکستان در مرز لطف آباد ایجاد نکرده است.

جهانخواه  افزود: اگر هم کامیون های ترانزیتی دچار مشکل شده و نمی توانند از طریق کشور ترکمنستان وارد کشور تاجیکستان شوند، به گمرک ایران ارتباطی ندارد.

وی اضافه کرد: این محدودیت مربوط به گمرک ایران نیست، بلکه دولت ترکمنستان مانع از ورود کامیون ها و واگن هایی شده است که از طریق مرز لطف آباد و خاک کشور ترکمنستان قصد ورود به کشور تاجیکستان را دارند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: از حدود یک هفته قبل کشور ترکمنستان از عبور کامیون های حامل کالا به مقصد کشور تاجیکستان از طریق گمرک لطف آباد و کشور ترکمنستان ممانعت می کند.

دولت ترکمنستان در تصمیم جدید از ورود خودروهای ترانزیتی به مقصد تاجیکستان ممانعت کرده و کامیون های رسیده به مرز لطف آباد مجبور به بازگشت و ادامه مسیر از مرزهای شمال غربی ایران هستند.

گمرک ایران ششم شهریور ماه طی نامه ای ممانعت کشور ترکمنستان از ورود کامیون های حامل کالا به مقصد کشور تاجیکستان از طریق آن کشور و مرز لطف آباد را به ناظر گمرکات خراسان رضوی ابلاغ کرده است.

خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و ۲ بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.

کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند.

   منبع:  باشگاه خبرنگاران

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.