ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی بر حمایت از مسؤولان برای حل مشکلات اقتصادی مردم و همت مسؤولان برای مقابله با فساد و برخورد با مفاسد اقتصادی تأکید کردند.

مردم در حل مشکلات اقتصادی در کنار دولت هستند/ باید در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن هوشیار باشیم

به گزارش قدس آنلاین ، موضوع جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمن علیه ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی، موضوع محوری مطرح شده در نمازجمعه شهرستان‌های خراسان رضوی بود که ائمه جمعه این شهرستان‌ها بر حمایت از مسؤولان برای حل مشکلات اقتصادی مردم و همت مسؤولان برای مقابله با فساد و برخورد با مفاسد اقتصادی تأکید کردند.

دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی و رسانه‌ای علیه ملت ایران راه انداخته است

امام جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان در مصلای قبا با اشاره به راه‌اندازی جنگ تمام عیار اقتصادی و رسانه‌ای توسط دشمن علیه ملت ایران، گفت: دشمن فشار جدی‌تری نسبت به هشت سال دفاع مقدس وارد می‌کند و تنها راه برون رفت و نجات، پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و قطع امید از غرب است.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی با یادآوری این مطلب که از بین رفتن امید به آینده و نشاط اجتماعی در جامعه موجب نفوذ دشمن و مُرده شدن جامعه می‌شود؛ بیان کرد: امروز در زندگی روزمره، هر صبح یا شب با یک مشکل اقتصادی روبرو می‌شویم و این چالش در هشت سال جنگ تحمیلی نیز وجود داشت.

وی افزود: در آن دوران هر صبح یک شهید، جانباز و مجروح می‌آمد، شهادت، ایثارگری و جانبازی تابلویی مقدس برای خانواده‌ها بود و این تقدس و تفکر مربوط به آن درست ریل‌گذاری شده بود درصورتی که امروز در این جنگ اقتصادی، هرکس به دنبال به تاراج بردن دیگر است.

امام جمعه قوچان با اشاره به اینکه وقتی مردم احساس کنند بی‌برنامگی در میان مسؤولان وجود دارد، خودشان دنبال تأمین نیاز می‌روند؛ تصریح کرد: دشمن با جنگ رسانه‌ای به سراغ مردم آمده و برخی به این اوضاع دامن زده و سیاه‌نمایی می‌کنند که این موضوع تزلزل جامعه را به همراه خواهد آورد.

دستجردی با تأکید بر اینکه بازاری، دانشگاهی، روحانی و کشاورز باید برای جامعه تبیین داشته باشند؛ یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس این نظام اسلامی را به جایی رساند که امروز آمریکا جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد.

وی تأکید کرد: مسؤولین باید پای درد و دل مردم نشسته و در جامعه امیدآفرینی کنند و در مسائل مختلف نیز عزم حل مشکلات را داشته باشند.

خطیب جمعه قوچان ماه محرم را فرصتی مناسب برای ایجاد انگیزه در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: روحانیون، مداحان و هیأت امنای مساجد مسائل انقلاب را در مجالس مختلف تبیین کنند و از این فرصت بهره کافی را ببرند.

هدف دشمن در جنگ اقتصادی، تضعیف ارزش‌های انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سبزوار بر لزوم اتحاد و همدلی میان مردم و مسؤولان برای مقابله با فشارهای اقتصادی تأکید کرد و گفت: دشمن با افزایش فشارهای اقتصادی علیه کشور به دنبال از بین بردن اتحاد و همدلی میان مردم و مسؤولان است.

امام‌جمعه سبزوار مهم‌ترین هدف دشمن در جنگ اقتصادی را تضعیف انقلاب اسلامی و شکاف مردم و مسؤولان دانست و افزود: مردم و مسؤولان با حفظ اتحاد و وحدت باید تمامی توطئه‌های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی را خنثی کنند.

وی ادامه داد: دشمن طی چند سال اخیر با جنگ رسانه و حمایت از رسانه‌های معاند نظام ایجاد موج ناامیدی و سیاه نمایی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده تا مردم از عملکرد نظام طی 40 سال اخیر ناامید شوند.

مقیسه با اشاره به راهکارهای خروج کشور از مشکلات اقتصادی، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با بهره‌گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توانند در مقابل چالش‌های اقتصادی کشور پیروز شوند.

وی همچنین ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته امربه‌معروف و نهی از منکر، گفت: قیام امام حسین (ع) باهدف احیای امربه‌معروف و نهی از منکر صورت گرفته و فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در مسیر مصلحت مسلمانان است که  سلامت جامعه اسلامی را تضمین می کند.

امام جمعه سبزوار افزود: ستاد امر به معروف  و نهی از منکر در شهرستان سبزوار تشکیل شده  و گروههایی دوره های تخصصی را فرا گرفتند که با همیاری مردم در سطح شهر انجام وظیفه کنند. 

حادثه 17 شهریور 57 نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده درخطبه‌های نمازجمعه داورزن در مصلای موقت شهرستان، اظهار کرد: حادثه 17شهریور 57 نقطه عطفی در به ثمررسیدن پیروزی انقلاب اسلامی‌است.

وی افزود: 17 شهریور معروف به جمعه سیاه درسال 1357 اتفاقی درآستانه پیروزی انقلاب اسلامی بود که یکی دیگر از جنایات ددمنشانه رژیم سفاک پهلوی علیه مردم ایران اسلامی به شمار می‌آید که نزدیک به 87 نفر به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه داورزن افزود: خداوند روزی بندگانش را تقسیم کرد، هر کدام را در جایگاه خود قرار داد؛ در آیات فراوانی اشاره به رزق بندگان به دست خداوند متعال شده و بنده باید حرص بر مال دنیا نداشته باشد بلکه تلاش و کوشش کند.

علی‌زاده، عوامل کثرت روزی را برشمرد و گفت: ذکر خداوند متعال بعد از طلوع فجر در تحصیل روزی مؤثرتر از سفر کردن و کوشیدن است، خوبی، صدقه دادن، گناه نکردن، رعایت حقوق برادران دینی و حلال خوردن رزق را زیاد می‌کند.

در روزهای سخت اقتصادی کشور پشت دولت را خالی نکنیم

حجت‌الاسلام علی اصغر امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بردسکن اظهار کرد: با انتقاد و حرف‌های ناامید کننده در کشور موجب تقویت روحیه دشمن خواهیم شد، باید روحیه امید را به جامعه برگردانیم.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با هیأت دولت افزود: دشمن علاوه بر جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای را در کشور آغاز کرده و این‌که دستارودهای 40 ساله نظام را نادیده بگیریم از توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان است.

امام جمعه بردسکن با بیان این‌که این مرحله از جنگ اقتصادی همانند 8 سال دفاع مقدس به اتمام خواهد رسید و با شکست دشمن همراه خواهد بود، ادامه داد:  انتقادها باید سازنده بوده و زمینه ساز ایجاد روحیه کار مضاعف در مسؤولان باشد، با انتقادهای بی‌مورد گاهی موجب دل‌سردی مسؤولان خواهیم شد.

امینی یادآور شد: دشمن با هدف ناامید کردن مردم از نظام، فشار اقتصادی را آغاز کرده از این رو باید مسؤولان کشور با تلاش مضاعف به فکر حل مشکلات اقتصادی جامعه باشند و با مفسدین اقتصادی برخورد کنند.

 وی با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران روزهای سخت تر از این را با موفقیت پشت سر گذاشته است، گفت: این روزها کشور با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند که در این برهه از زمان نباید پشت دولت را خالی کنیم.

مسؤولان مشکلات را درک کنند، مردم در کنار آنان هستند

حجت‌الاسلام علی ناهیدی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد با اشاره به روز مباهله اظهار کرد: عظمت حادثه مباهله تا حدی است که قرآن کریم آن را برای همیشه تاریخ ماندگار کرد.

وی با بیان اینکه مباهله درس‌های فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: تحمل مخالفان و صبر در برابر آنان، اخلاص، دوری از هیاهو و جنجال از جمله درس‌های مباهله بود.

خطیب جمعه خلیل آباد افزود: مهم‌ترین درس مباهله این است که پیامبر اکرم (ص) در سختی‌ها و مشکلات خود و خانواده‌اش را به خطر می‌انداخت و همین نشان دهنده حقاقیت پیامبر بود.

وی با بیان این‌که افرادی که به حقانیت دین و انقلاب ایمان دارند باید در مواقع سختی‌کشیدن‌ها و مشکلات، با مردم همراه و بلکه از مردم جلوتر باشند، یادآور شد: اگر مسؤولان و دست‌اندرکاران در مشکلات کنار بایستند، نباید از مردم انتظار صبر در سختی‌ها داشت.

ناهیدی با تأکید بر این‌که اگر مسؤولان کشور مانند مردم و جلوتر از مردم مشکلات بیکاری فرزندان و گرانی را درک کنند، مردم نیز در کنار آنان خواهند بود، گفت: وقتی مردم زندگی فلان مسؤول را می‌بینند که به دنبال حقوق‌های نجومی و زندگی‌های اشرافی هستند، تحملشان در برابر مشکلات کم می‌شود.

امام جمعه خلیل آباد با بیان این‌که ۲۰ شهریور، شروع محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: فرا رسیدن ماه محرم این فرصت را در اختیار اقشار مختلف شیعیان قرار می‌دهد که به تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی پرداخته و به اهداف عاشورا نیز نزدیک‌تر شوند.

دوری از مسؤولان یک منکر است

حجت‌الاسلام رضا مدنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گناباد اظهار کرد: موانعی سر راه ملت ایران وجود دارد که بیشتر آنها ریشه داخلی دارد که ضعف مدیریت در جامعه مشهود است.

امام جمعه موقت گناباد گفت: حمایت رهبری از دولت به این دلیل است که دولت و ملت یک جمع واحد هستند که نباید تفرقه در آن ایجاد شود حتی ایشان دوری از مسؤولان را یک منکر دانستند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم، بیان کرد: حسین بن علی (ع) سرود انسانیت را در تاریخ نواخت، این سرود با اراده خداوند ماندگار شده است و اثر خود را در جامعه به جا گذاشته است.

مدنی اضافه کرد: مواردی وجود دارد که به وسیله آن‌ها اراده خدا تحقق پیدا کرده است که شخصیت بی بدیل امام حسین (ع)، وفای یاران ایشان و همچنین روشنگری سفیران کربلا، محملی برای تحقق اراده خداوند است که ماندگاری حرکت عاشورا است.

مردم در حل مشکلات اقتصادی به مسؤولان کمک کنند

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی نیز در خطبه‌های نماز جمعه امروز تربت حیدریه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه واجب الهی و همگانی است که باید برای اجرای آن معروفات و منکرات را بشناسیم و آن را در جامعه تبیین کنیم.

وی از احتکار و محتکرین بعنوان مصداق منکر اقتصادی یاد کرد و افزود: این بدان معناست که در این شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی برخی سودجویان برای منافع خود، کالایی را احتکار و بعد از گران شدن اقدام به توزیع آن می کنند.

امام جمعه تربت حیدریه خاطر نشان کرد: در شرایط سخت اقتصادی که مردم نیازمند برخی کالاهای اساسی هستند، افراد سودجو و صاحبان سرمایه برای منافع خود و افزایش سرمایه اقدام به احتکار کرده و در حق مردم نیز اجحاف می‌کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان نظارت بیشتر و بهتری داشته باشند و مردم نیز با مسؤولان همکاری کنند.

عصمتی تأکید کرد: امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفتیم و در مرحله نخست نباید مسؤولان دچار سوءتدبیر در مباحث مدیریتی شوند و با جدیت به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بپردازند و در مرحله بعد نیز مردم در حوزه‌های مختلف با مسؤولان همکاری لازم را داشته باشند.

در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن هوشیار باشید

امام‌جمعه کاشمر نیز در جمع نمازگزاران جمعه این هفته این شهرستان با تسلیت فرارسیدن ایام عزای شهادت سرور و سالار شهیدان، گفت: یکی از دلایل ماندگاری حماسه عاشورا و کربلا، اقامه عزاداری و برپایی مجالس امام حسین(ع) است بنابراین با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم ضرورت دارد خودمان را برای عزاداری عظیم و مستمر برای بهره‌مندی از آثار آن آماده کنیم.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با تأکید بر برگزاری مجالس عزاداری در این ماه با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان ابراز داشت: این‌که عده‌ای شایعاتی را در جامعه مبنی بر این‌که مجالس امام حسین(ع) باید محدود شود را ترویج می‌کنند، توطئه‌ای است که باید مردم نسبت به آن هوشیار باشند.

وی با اشاره به همت مردم و در سطح شهرستان برای حذف هزینه‌ها و مخارج اضافی مجالس ترحیم، افزود: متأسفانه عده‌ای از روی نادانی و یا دشمنی شایع کردند که امام‌جمعه اعلام کرده مجالس عزای امام حسین(ع) نیز باید محدود شود که از مردم فهیم کاشمر انتظار دارم در اقامه مجلس عزا برای امام حسین(ع) از هیچ کوششی دریغ نکنند.

امام‌جمعه کاشمر با بیان این‌که همواره عده‌ای از انجام اموری که به نفع مردم است شادمان نیستند و تلاش می‌کنند این شیرینی را به کام مردم تلخ کنند، خاطرنشان کرد: همچنان که رهبر انقلاب تأکید داشتند، مهم‌ترین جنگی که دشمن علیه کشور، نظام و ملت به راه انداخته، جنگ رسانه‌ای است مردم باید در برابر این توطئه دشمن بیدار و هوشیار باشند و اجازه ندهند دشمن در راه رسیدن به هدفش در این زمینه موفق شود.

محتکران روح و روان مردم را آتش می‌زنند

امام جمعه موقت تربت جام  نیز در نماز جمعه این شهرستان با اشاره به موضوع احتکار گفت: محتکرین روح و روان مردم را آتش می‌زند و کسی که اجناس را احتکار کند کافر و ریشه خیانت در وجودش است.

حجت‌الاسلام علی پیرنیا افزود: مبنای سرمایه‌داری بر احتکار است و محتکر دزد آرامش مردم است، ضررش را مردم  و در نهایت توهینش را مدیران می‌کشند.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید قوانین سخت‌گیرانه به تصویب برساند و مردم باید به دنبال نمایندگانی باشند که کارشان در مجلس پیگیری مشکلات باشد و در حوزه انتخابیه به دنبال تغیر مدیران نباشند.

امام جمعه موقت تربت جام ادامه داد: قوه قضائیه باید با محتکران برخورد جدی کند تا ثمرات احتکار مشخص شود.

وی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و همچنین اشاره به دهه امربه معروف و نهی از منکر، بیان داشت: امربه معروف و نهی از منکر مهم‌ترین ثمره دین است و اگر امر به معروف در جامعه تعطیل شود نسل‌های بعدی برای دین‌داری خودشان روزهای سخت‌تری را باید دنبال کند.

پیرنیا بیان کرد: دشمن وارد مبارزات ذهنی مردم و مدیران شده است و مهم‌ترین راهکار مقابله با آن باید دنبال کردن اقتصاد مقاومتی باشد.

وی تأکید کرد: سن بالای مدیران روند پیشرفت کشور را متوقف کرده است، ‌باید کار را به جوانان بسپارند.

برخی تجار مسابقه گران‌فروشی گذاشته‌اند!

امام جمعه خواف در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: افکار عمومی در مواجهه با اخبار مفاسد اقتصادی و غارت منابع ارزی کشور، دلار و سکه به شدت نگران هستند و دشمنان نیز تمام امکانات تبلیغی و رسانه‌ای خود را توسط مزدوران داخلی بکار گرفته‌اند تا مردم را به نظام، انقلاب و رهبری بدبین کنند.

حجت‌الاسلام سید ذبیح‌الله شمسیان بیان کرد: دشمنان برای پیشبرد اهداف خود در حال ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند و در این راه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی افزود: گرانی لجام گسیخنه مردم را به شدت در تنگنا قرار داده و برخی تجار نیز مسابقه گران‌فروشی گذاشتند؛ گران‌فروشی و احتکار، خیانت به مردم است.

امام جمعه خواف با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن گفت: جنگ رسانه‌ای را دشمن به وجود آورده تا در مردم اضطراب و التهاب ایجاد کند و مردم را از نظام جدا سازد.

مسؤولان در مدیریت جهادی حضور فعال داشته باشند

حجت‌الاسلام مرتضی محدثی درخطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان تایباد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، اظهار کرد: ایران اسلامی امروز در جنگ اقتصادی با دشمن است و شرایط امروز اقتصادی کشور حاصل همین جنگ اقتصادی است.

امام جمعه موقت شهرستان تایباد با بیان این‌که مسؤولان کشور باید با تلاش شبانه‌روزی و مدیریت جهادی در این مبارزه حضور فعال داشته باشند، افزود: ایران از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با هزاران توطئه فرهنگی، اقتصادی و نظامی مورد هجمه قرار گرفت ولی به لطف و یاری خداوند، شاهد رشد و تعالی این انقلاب الهی و اسلامی هستیم.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی از جمله جنگ فرهنگی، ادامه داد: ایران اسلامی کشوری مستقل است که با اتکای به پتانسیل و ظرفیت جوانان و مردم خود در همه زمینه‌ها پیشرفت کرده به طوری که در بحث دستیابی به دانش هسته‌ای نیز با بهره‌مندی از ظرفیت داخلی، توفیق بزرگی حاصل شد، این پیشرفت‌ها از دل همین تحریم‌ها بیرون آمد.

حجت‌الاسلام محدثی افزود: دشمنان با این جنگ اقتصادی به دنبال فاصله انداختن بین مسؤولان نظام مقدس اسلامی با مردم هستند ولی هیچ‌گاه به هدف خود نمی‌رسند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.