یک عضو شورای اسلامی شهر مشهد از ارائه لایحه‌ای به شورای شهر برای افزایش ۲۵ درصدی تعرفه پارک حاشیه‌ای و موافقت ضمنی اعضا با آن خبر داد.

موافقت ضمنی برای گرانی الیت

به گزارش قدس آنلاین، امیر شهلا در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود با اعلام این خبر، نوشت: «گویا دوستان الیت این هفته، لایحه‌ای را می‌آورند برای افزایش تعرفه‌ها و گویا رایزنی‌هایی هم انجام‌شده تا گرانی در صحن تصویب‌شود».

وی ادامه داد: «دوشنبه، آزمون مهمّی است و میزان پایبندی ما به مطالبات ‌مردم محک می‌خورد. هم‌چنان معتقدم الیت، پول زوری ‌است که بدون ارائه هرگونه خدمت می‌گیریم و اگر همین ‌حالا عوامل نارضایتی مردم‌ از شهرداری رتبه‌بندی شود، الیت اول است».

شهلا افزود: «بنا به ملاحظاتی، موضع‌ام را تعدیل کرده‌ام. مهم‌ترین دلیلی که از «حذف‌ «به «ساماندهی‌الیت» رسیده‌ام، ۷۵۰جوانی است که از پارک‌بانی، نان می‌خورند. تا وقتی نشود برای آن‌ها چاره‌ای اندیشید، حذف ‌الیت، جز افزودن به آسیب‌های اجتماعی ثمری ندارد. دلیل‌دوم، مصوبه مجلس است که شهرداری‌ها را موظف به مدیریت پارک‌ حاشیه کرده و تعطیل آن مگر با مصوبه دوباره مجلس ممکن ‌نیست. اما این‌که در چنین اوضاعی، که هنوز نتوانسته‌ایم اعتماد شهروندان را جلب کنیم و علامت ‌سوال‌ها همچنان بی‌جواب است، آوردن لایحه افزایش قیمت واقعاً جای تأسف دارد».

وی در ادامه نوشت: «قاطبه ‌مردم با اصل این پرداخت و نامعلوم بودن محل هزینه‌کردش مشکل دارند، آن‌ وقت می‌خواهند هزینه‌ها را ۲۵ درصد بیش‌تر کنند. اگرچه مدیر جدید الیت، برداشتن تابلوها از خیابان‌های فرعی را با ۹ خیابان شروع ‌کرده و اگرچه مصمم‌ است شفافیت را به سیستم مالی‌اش بازگرداند، اما برای مردمی که هنوز نمی‌دانند شهرداری بهای کدام خدمت‌اش را دارد از آن‌ها می‌گیرد، غیر قابل ‌قبول است که در این اوضاع اقتصادی، هزینه پارک‌شان، بیش‌تر از روز قبل شود».

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: «شرکتی که دارد با زیان اداره ‌می‌شود، پیش از همه باید به دنبال بهره‌وری و کاستن از خرج‌های بی‌مورد باشد، نه این‌که آسان‌ترین راه را که بیرون‌کشیدن ضرر و زیان‌اش‌ از جیب مردم‌ است، انتخاب کند».

شهلا افزود: «مدیر محترم الیت باید به مردم بگوید: ۱- تا امروز درآمدهای شرکت کجا هزینه می‌شده و از امروز قراراست کجا هزینه شود؟، ۲- سال بعد، همین موقع چند پارکینگ درست کرده و نرخ‌های پیشنهادی قرار است هم‌چنان خرج هزینه‌های جاری شود یا بنا است چاره بی‌چارگی پارک در شهر گردد؟، ۳- در شرایطی که شهرداری ارائه همه خدمات‌اش از آبیاری فضای‌سبز تا جمع‌آوری‌ زباله را به «بخش‌خصوصی» سپرده، چرا باید این شرکت پُرخرج و زیان‌ده وبال گردن مردم ‌مشهد باشد؟، ۴- چه برنامه‌ای برای خارج‌کردن الیت از انحصار یک شرکت دارد؟، ۵- الباقی خیابان‌های‌فرعی تا چه‌وقت از تابلوهای الیت پاک‌سازی می‌شود؟»وی در پایان اضافه کرد: «من بنا به قولی که به مردم داده‌ام، حتماً با این لایحه مخالفت می‌کنم و امیدوارم همکاران عزیزم نیز به نارضایتی عمومی نهفته در این لایحه توجه داشته باشند».

منبع:ایسنا

انتهایخبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.