رییس اتحادیه صنف قماش فروشان مشهد گفت: متاسفانه بعضی از کارخانه‌های ایرانی جهش قیمت زیادی داشته‌اند که آغاز کننده آن کارخانه چادر مشکی است.

کارخانه چادر مشکی آغاز کننده جهش قیمت‌ها در بازار پارچه

به گزارش قدس آنلاین، مجید شادمهر اظهار کرد: صنف پارچه‌فروشان مانند سایر صنف‌ها دست‌خوش یکسری تغییراتی شده اما این تغییرات در حد جزئی بوده است.

وی ادامه داد: تقریبا موجودی اجناس مغازه‌ها در این چند ماه گذشته کامل بوده، همچنین بیشتر این اجناس نیز خریدهای قبل از عید بوده و هنوز صنف ما تازه وارد خرید اجناس با نرخ‌های جدید شده است.

رییس اتحادیه صنف قماش فروشان مشهد با بیان اینکه اما در دو ماه گذشته بازار عمده فروشی پارچه دچار تغییر و تحولاتی شده‌ است، بیان کرد: جنس‌های خارجی که مستقیما با ارز خریداری می‌شود، حساب آن کاملا مشخص است، همچنین مواد اولیه اجناس داخلی نیز غیر مستقیم با مساله نرخ ارز درگیر است و مواد اولیه بسیاری از آن‌ها وارداتی است.

وی تاکید کرد: در این میان برخی از کارخانه‌های ایرانی از جمله چادر مشکی ایرانی، باتوجه به نظر مثبتی که بر روی آن داشتیم به دلیل مصرف بالای آن و اینکه با قیمتی مناسب به دست مردم برسد، متاسفانه بالاترین تغییر قیمت از کارخانه به دست عمده‌فروشان را داشته است، ما چادر مشکی را حدود ۵ ماه پیش با قیمت ۷۰۰۰ تومان خریداری می‌کردیم سپس قیمت آن به ۱۰ هزار تومان رسید اما در حال حاضر قیمت آن به ۱۶ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

رییس اتحادیه صنف قماش فروشان مشهد اظهار کرد: یعنی جنسی که به عنوان کالای تولیدی کشور خود ما بوده متاسفانه بالاترین افزایش قیمت را داشته است، اگر پارچه چادر مشکی ۱۰۰ درصد هم گران می‌شد باید به قیمت ۱۴ هزار تومان می‌رسید.

شادمهر تصریح کرد: متاسفانه بعضی از کارخانه‌های ایرانی جهش قیمت زیادی داشته‌اند که آغاز کننده آن کارخانه چادر مشکی است، ما از این بابت ناراضی هستیم، زیرا به اسم کالا و تولید ایرانی همکاران ما جنسی به صورت عمده تهیه و توزیع می‌کنند که خود قیمت کارخانه حداقل دو  یا ۲.۵ برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه پس از این اتفاق، کارخانه ملحفه نیز قیمت‌های خود را تغییر داد، گفت: در نتیجه چادر نماز نیز گران شد، اما بازهم خوشبختانه بعضی ازهمکاران ما که خرید قبل داشته‌اند، هنوز با همان قیمت کالای خود را به دست مشتری می‌رسانند. اگر همکاران ما بخواهند اجناس خود را با خرید جدید در بازار توزیع کنند شاهد افزایش قیمت مجدد خواهیم بود که امیدواریم به آن مرحله نرسیم.

وی ادامه داد: ما به همکاران خود اعلام کرده‌ایم از کارخانه‌هایی که قیمت خود را افزایش داده‌اند، خرید نکنند تا با اجناس موجود در بازار و مغازه‌ها به یک تعادل قیمت برسیم و شاهد ثبات قیمت‌ها شویم.

رییس اتحادیه صنف قماش فروشان مشهد بیان کرد: عمده ترین نگرانی و مشکل در سطح کشور در زمینه پارچه، افزایش قیمت ناگهانی است که می‌تواند برای مصرف‌کننده هم درصدی افزایش قیمت به وجود آورد، امیدواریم با تهمیداتی که دولت در زمینه جلوگیری از افزایش قیمت‌ها انجام می‌دهد شاهد افزایش قیمت در بخش نساجی و پارچه نباشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.