​​​​​​​سناتور بلندپایه روس تاکید کرد، نشست سه‌جانبه تهران نشان داد که آمریکا در روند حل و فصل مسائل مربوط به سوریه، دیگر به حاشیه رانده شده و در جبهه جنگ برای سرنگونی "بشار اسد" شکست خورده است.

سناتور روس: نشست تهران نشان داد آمریکا در موضوع سوریه به حاشیه رانده شده است

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: "آلکسی پوشکوف" عضو کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که آمریکا در روند حل و فصل بحران سوریه دیگر به حاشیه رانده شده و اقدامات واشنگتن برای سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه با شکست مواجه شده است.

پوشکوف تاکید کرد که شاهد بارز این مسئله که آمریکا در روند حل و فصل مسائل سوریه دیگر به حساب نمی‌آید، برگزاری نشست روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه است که روز جمعه، 7 سپتامبر( 16 شهریور) در تهران برگزار شد.

این سناتور امروز در صفحه تویئتر خود نوشت: «برگزاری دور دیگری از رایزنی‌های سه‌جانبه رهبران کشورهای ضامن صلح در سوریه در تهران نشان داد که آمریکا تا چند اندازه در روند حل و فصل اوضاع در سوریه به حاشیه رانده شده و اصلا اهمیت ندارد که نیکی هیلی (نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل) این مسئله را اعلام نکند.»

وی افزود: «آمریکا جبهه جنگ برای سرنگونی بشار اسد را از دست داده و اکنون نیز در حال شکست در جبهه‌ای است که در حال تعیین سرنوشت آینده سوریه است.»

لازم به یادآوری است که نیکی هیلی، نماینده آمریکا شب گذشته در نشست فوق العاده شورای امنیت درباره اوضاع در ادلب سوریه، روسیه و ایران را متهم کرد که قصد دارند مردم غیرنظامی در سوریه را هدف حمله قرار دهند. وی مدعی شد که مقامات مسکو و تهران می‌خواهند مردم سوریه که شجاعت مقابله با بشار اسد را پیدا کرده‌اند را تنبیه کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.