قیمت ماده « پلی پرو پیلن» و « پلی اتیلن »، یکی از فرآورده پتروشیمی که در تولید نایلون و سلفون و بسته بندی مواد غذایی و لبنیات بکار می رود از کیلویی ۵ هزار تومان پنج ماه پیش به کیلویی ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان در حال حاضر رسیده است.

قیمت مواد اولیه تولید نایلون چهار برابر شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، علت اصلی این افزایش بها، عرضه بسیار اندک این ماده مهم پتروشیمی در بورس کالا و جولان دلالان و واسطه‌ها است و در این شرایط، بیشتر تولیدکنندگان این محصول در آستانه تعطیلی قرار گرفتند.

مدیر عامل یک شرکت تولید پوشک بچه هم دیشب در خبر ۲۰۳۰ گفت: به علت کمبود سلفون و نایلون مخصوص بسته بندی، تولید مجدد پوشک بچه باز هم با مشکل مواجه می شود.

تعاونی های زیرمجموعه اتحادیه پلاستیک هم در سایت خود اطلاع رسانی شفافی ندارند که دولت چه مقدار مواد پتروشیمی پلی پرو پیلن و پلی اتیلن در اختیار آنها قرار داده است تا بین تولیدکنندگان تقسیم کنند. از سوی دیگر بسیاری از تعاونی های این صنف نیز بعضاً مواد پتروشیمی دریافتی را به دلیل نبود شفافیت، در بین همکاران «خودی» تقسیم می‌کنند.

یکی از تولیدکنندگان این صنف گفت: اتحادیه صنفی پلاستیک، هم اکنون هیچ اطلاع رسانی در سایت خود درباره چگونگی دریافت مواد پتروشیمی پلی پرو پیلن و همچنین پلی اتیلن و البته توزیع آن بین تولید کنندگان ندارد و به همین دلیل، رانت ویژه ای در این باره شکل گرفته است.

تولید کنندگان قطعات پلاستیکی خودرو نیز نسبت به افزایش قیمت مواد اولیه پتروشیمی اعتراض دارند، زیرا افزایش قیمت مواد اولیه پلاستیکی می‌تواند یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.