قاضی زرگر در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده ۱۷ نفر از اخلالگران و مفسدان اقتصادی بازار ارز و سکه از نقش منفی بانک مرکزی در ایجاد این فساد انتقاد کرد.

انتقاد قاضی زرگر از نقش منفی بانک مرکزی در ایجاد اخلال در بازار سکه و ارز

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، اولین جلسه رسیدگی به پرونده وحید مظلومین معروف به سلطان سکه و 17 نفر از متهمین پرونده اخلال در بازار سکه و ارز صبح امروز در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی حجت الاسلام سیداحمد زرگر آغاز شد.

رئیس دادگاه در اظهارات ابتدایی خود در شروع جلسه قرائت کیفرخواست متهمان از نقش منفی بانک مرکزی در ایجاد مفاسد مربوط به بازار سکه و ارز انتقاد کرد و گفت: نظارت بر صرافی‌ها وظیفه ذاتی بانک مرکزی است که در دستورالعمل این بانک وجود دارد و چنانچه بانک مرکزی براساس آنچه در قانون مشخص شده است بر صرافی‌ها نظارت می‌کرد یقینا امروز شاهد تشکیل اینگونه دادگاه‌ها نبودیم.

وی با تصریح براینکه این وظیفه بانک مرکزی رها و سبب بروز مشکلات برای کشور شده است، افزود: اگر بانک مرکزی صرافی‌ها را متوجه حدود وظیفه و کارهای قانونی و غیرقانونی می‌کرد اتفاقات این چنینی نمی‌افتاد.

قاضی زرگر در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد اساس کار کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: اگر اتحادیه‌ها و بانک مرکزی فعالان اقتصادی را آموزش ندهند و بر آنها نظارت نکنند بازهم شاهد این مسائل خواهیم بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.