براساس گفته‌های نماینده دادستان تهران وحید مظلومین با یکی از مدیران بازنشسته شده بانک مرکزی ارتباطات گسترده ای داشته است.

در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات «سلطان سکه» چه گذشت؟/ارتباط گسترده مظلومین با یکی از مدیران بانک مرکزی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، ، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات 19 نفر از عوامل دانه درشت در بازار سکه و ارز در شعبه دوم ویژه دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی زرگر برگزار شد.

تورک معاون دادستان تهران خلاصه‌ای از سوابق پرونده وحید مظلومی عنوان کرد و گفت: وحید مظلومی فرزند حبیب‌الله 41 ساله فردی است که سال‌ها در بازار سکه فعالیت دارد. وی در سال 1371 به دلیل اخلال در بازار دستگیر شده بود و از سوی وزارت اطلاعات مدتی را در بازداشت بوده است.

وی افزود: وی پس از 25 سال در بازار سکه مداخلاتی داشته است.

معاون دادستان تهران اظهار داشت: پس از نابسامانی‌های سال 91 و 92 متهم به عنوان یکی از عواملی بود که در اخلال بازار سکه حضور داشت و حدود 7 ماه در بازداشت بود؛ پرونده‌ای در آن زمان برای وی تشکیل شد و در دادسرای مبارزه با جرائم اقتصادی مستنداتی علیه وی احراز شد. متهم در حالی که در حال خروج غیرقانونی از مرز مریوان بود دستگیر شد.

همچنین خانم بهرامی از دیگر افرادی بودند که قصد فرار از کشور را داشتند. مشخص شده است ندا مظلومین تعدادی چک سفید امضا را در اختیار وی قرار می‌دهد.

تورک گفت:‌ محمداسماعیل قاسمی فرزند وحید و حدود 11 نفر دیگر متاسفانه در اقدامی غیرقابل تحمل در اخلال بازار سکه و ارز دخالت داشتند که حکم وی و همدستانش صادر شد و مستندات کامل و گزارش‌ها ضمیمه پرونده‌ها شده است.

یکی از افرادی که از مدیران بانک مرکزی بوده و متهم جلساتی با او برگزار کرده است بعد از بازنشستگی خدماتی را به مظلومین ارائه می‌دهد که پرونده وی همچنان مفتوح است.

فعالیت‌های مظلومین در برخی حوزه‌های تصمیم‌ساز از جمله بانک مرکزی باعث شده است تا وی در شغل و صنف خود فردی ماهر شود. وی از تمام گریزگاه‌های قانونی گذشت و باعث شد تا ماموران پلیس و قضات سردرگم شوند.

وی ادامه داد: در این میان شناسایی افراد اصلی و کسانی که از طرف ایشان در بازار اقدام به خرید و فروش سکه کردند و همچنین افرادی که از راه‌های غیرنقدی و با استفاده از سایت‌ها اقدام به کسب مال کرده‌اند در دستور کار مقامات قضایی و اطلاعاتی قرار گرفت و از سوی معاون دادستان دستورهای قضایی لازم صادر شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.