دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه بازگشایی مدارس مدارس سما در گلبهار را به‌دلیل ایمن نبودن این مدارس تعطیل کرده است، در حالی که این موضوع سبب شده، دانش‌آموزان چند روز مانده به‌بازگشایی مدارس دچار سرگردانی شوند.

سرگردانی 160 دانش‌آموز گلبهاری درپی تعطیلی مدارس سما
به گزارش قدس آنلاین ، همزمان با نزدیک شدن بازگشایی مدارس، دانشگاه آزاد استان در یک اقدام ناگهانی مدارس سما گلبهار را تعطیل اعلام کرد، این دانشگاه با نصب بنری از قول ریاست دانشگاه آزاد به‌مردم اطلاع می‌دهد که با توجه به‌فرسودگی ساختمان و احتمال بروز خطر برای دانش‌آموزان بنا به‌دستور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی آموزشگاه‌های پسرانه و دخترانه سما در گلبهار در سال تحصیلی 97 و 98 تعطیل است، اقدامی که همزما ن با شروع مدارس سبب نارضایتی والدین دانش‌آموزان و مسؤولان گلبهار شده است.

تدبیر دانشگاه آزاد خود یک بی‌تدبیری است

جمعی از معترضان این تصمیم دانشگاه آزاد اسلامی را در زمانی که کمتر از 2 هفته به‌شروع مدارس مانده، بی‌تدبیری دانستند، تصمیمی که به اعتقاد این افراد به‌یک‌باره گرفته شده و دانش‌آموزانی را که سال‌ها در این مدارس درس می‌خواندند، سرگردان کرده است.

یکی از والدین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلبهار بیان کرد: تصمیم دانشگاه آزاد اسلامی در این وقت سال که کمتر از 2 هفته به‌شروع مدارس مانده، خود یک بی‌تدبیری است که به‌یک باره صورت گرفته، این دانش‌آموزان سال‌ها است که در این مدارس درس می‌خوانند. چرا اکنون این موضوع را بهانه کرده‌اند.

مهدیه بنی‌اسدی، مادر یکی از دانش‌آموان این مدارس نیز با اشاره به‌اینکه فرزندان ما سال‌های زیادی است در این مدارس درس می‌خوانند و چه شد که یک‌باره ناایمن بودن مدارس را بهانه کرده‌اند؛ در گفت و گو با خبرنگار فارس در گلبهار گفت: چرا مسؤولان به‌فکر مردم نیستند، دانش‌آموزان باید فکری راحت داشته باشند نه اینکه با روح و روان آنها در ابتدای سال تحصیلی بازی شود و جا و مکانی برای درس نداشته باشند.

وی ادامه داد: مگر اکنون وقت تعطیلی مدرسه است، اگر این مدارس فرسوده بود، چرا دانش‌آموان را ثبت‌نام کردند و آیا مسؤولان سما فهمیده‌اند که ساختما ن فرسوده است.

بنی‌اسدی بیان کرد: تا چند ماه پیش ریاست دانشگاه کجا بوده که دو هفته مانده به‌بازگشایی مدارس نگران جان فرزندان ما شده است.

دانشگاه آزاد بدون اطلاع اقدام به تعطیلی مدارس کرده است

مدیر مرکز آموزش پسرانه سما گلبهار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلبهار گفت: همه روال ثبت‌نام از دانش‌آموزان انجام شده و برنامه‌ریزی برای سرویس و لباس فرم و دیگر مسایل انجام گرفته که ناباورانه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان  به‌دلیل فرسوده بودن و عدم تایید استحکام بنا اقدام به‌تعطیلی مدارس می‌کند و این موضوع سبب نارضایتی مردم شده است.

اقدام ریاست دانشگاه آزاد غیرقانونی است

رئیس اداره آموزش و پرورش گلبهار هم معتقد است که این اقدام ریاست دانشگاه اسلامی استان در تعطیلی مدارس سما گلبهار اقدامی کاملا غیرقانونی است و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلبهار گفت: ما این موضوع را از طریق اداره مرکزی پیگیری می‌کنیم.

حمیدرضا خمر بیان کرد: همه مراحل ثبت‌نام دانش‌آموزان در این مدارس انجام شده و آنها برای حضور در کلاس درس آماده می‌شوند، اگر این مدارس فرسوده است، دانشگاه آزاد باید با ما مکاتبه می‌کرد.

وی با بیان اینکه این فرسودگی باید به‌تایید کارشناسان اداره آموزش‌وپرورش برسد، اقدام دانشگاه آزاد را یک طرفه و غیرقانونی دانست و افزود: اگر چنین بوده، دانشگاه آزاد، چرا این زمان را برای تعطیلی مدارس انتخاب کرده است، باید این امر چند ماه قبل انجام می‌شد نه در ایام شروع مدارس، این موضوع برای والدین سبب ایجاد نگرانی می‌شود.

برای حفظ جان دانش‌آموزان این مدارس تعطیل شده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلبهار گفت: معاونت مدارس سما مستقل هستند، ولی تا جایی که من اطلاع دارم، به‌دلیل فرسوده بودن و حفظ جان دانش‌آموزان این دستور داده شده است.

امیر خالقی ادامه می‌دهد: اینکه چرا در این زمان این کار صورت گرفته، موضوعی است که باید از مسؤولان مدارس سما پرسیده شود، ولی چون اکنون گزارش فرسوده بودن مدارس به‌دست ما رسیده و جان دانش‌آموزان در خطر است، تصمیم به‌تعطیلی مدارس گرفته شده است.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.