وزیر دفاع آمریکا در سفری به امارات با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد این کشور دیدار کرد.

ولیعهد ابوظبی با وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا روز جمعه (دیروز) با بن زاید در ابوظبی دیدار و درباره روابط دوستانه و همکاری دو کشور گفت‌وگو کرد.

روزنامه اماراتی «البیان» با اعلام این خبر نوشت که دو طرف در این دیدار توسعه همکاری‌ها به خصوص هماهنگی مشترک در زمینه‌های دفاعی و نظامی را بررسی کردند.

دو طرف همچنین مسائل و حوادث جاری در تعدادی از کشورهای منطقه را بررسی و به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص تلاش‌های مربوط به مواجهه با این حوادث پرداختند.

همکاری و هماهنگی مشترک در زمینه مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم از دیگر محورهای گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا و ولی‌عهد ابوظبی بود.

در این دیدار همچنین «محمد بن احمد البواردی» وزیر مشاور در امور دفاع و «یوسف مانع العتیبه» سفیر امارات در آمریکا، هیأت همراه متیس و تعدادی از مسئولان اماراتی حضور داشتند.

امارات دومین عضو بزرگ ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه یمن است و در همین رابطه وزیر دفاع آمریکا حدود ۱۰ روز پیش نیز بار دیگر از حملات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن حمایت کرد و آن را «دفاع از خود» توصیف کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادامه حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی با وجود تلفات انسانی در این کشور گفته بود: «عربستان حق دفاع از خود را دارد. آمریکا همچنان به حمایت از عربستان سعودی در یمن ادامه می‌دهد اما پنتاگون در حال تلاش با ائتلاف (سعودی) است تا درباره تلفات غیرنظامیان تحقیق کند.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.