با انتشار گزارش اشتغال قدرتمند آمریکا در ماه آگوست، دلار به طور گسترده در بازارهای جهان تقویت شد، اما با تهدیدات تعرفه‌ای جدید ترامپ بر علیه چین، سرمایه‌گذاران مضطرب باقی ماندند.

 دلار در بازارهای جهانی تقویت شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روز جمعه، با انتشار گزارش اشتغال قدرتمند آمریکا در ماه آگوست، دلار به طور گسترده در بازارهای جهان تقویت شد، اما با تهدیدات تعرفه‌ای جدید ترامپ بر علیه چین، سرمایه‌گذاران مضطرب باقی ماندند.

اداره کار آمریکا گزارش داد رشد مشاغل آمریکا در ماه آگوست شتاب گرفته است و دستمزدها بیشترین افزایش خود در بیش از ۹ سال اخیر را تجربه کرده‌اند. این نشان می‌دهد که اقتصاد آمریکا فعلا تواسته است نگرانی‌های مربوط به جنگ تجاری ترامپ با چین را نادیده بگیرد.

تحلیل‌گر موسسه اعتبارسنجی مودیز، مارک زندی، می‌گوید: این یک گزارش قدرتمند است.

با انتشار این گزارش، یورو ۰.۵ درصد در برابر دلار افت کرد و دلار ۰.۲۹ درصد در برابر ین ژاپن تقویت شد.

در ماه آگوست، مشاغل غیرکشاورزی آمریکا ۲۰۱ هزار شغل جدید به خود افزودند. بخش‌های عمرانی، فروش و خدمات حرفه‌ای و تجاری بیشترین نقش را در افزایش استخدام داشته‌اند. این درحالی است که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند به مشاغل آمریکا در این ماه ۱۹۱ هزار شغل اضافه شود.

نرخ بیکاری نسبت به ماه جولای تغییری نداشت و در ۳.۹ درصد باقی ماند.

میانگین دستمزد ساعتی هم نسبت به سال گذشته، ۲.۹ درصد جهش کرد که این بیشترین افزایش ماهانه دستمزد از آوریل ۲۰۰۹ تا کنون بود. دستمزدها با ۱۰ سنت افزایش به ۲۷.۱۶ دلار رسید.

اما گزارش اشتغال آمریکا نکات منفی‌ای هم به همراه داشت؛ تعداد مشاغل اضافه شده در ۲ ماه قبل اصلاح شد و ۵۰ هزار شغل کاهش یافت؛ مشاغل ایجاد شده در ماه جون که قبلا ۲۴۸ هزار شغل گزارش شده بود، به ۲۰۸ هزار شغل اصلاح شد و مشاغل ایجاد شده ماه جولای که قبلا  ۱۵۷ هزار شغل اعلام شده بود هم به ۱۴۷ هزار شغل اصلاح شد.

با توجه به گزارش مشاغل روز جمعه، انتظار می‌رود اعضای فدرال‌رزرو برای افزایش ربع درصدی نرخ بهره خود در ماه سپتامبر تشویق شوند و احتمال بالا رفتن ربع درصدی نرخ بهره در ماه دسامبر هم افزایش می‌یابد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.