همدان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه در طول یک سال موضوع گردشگری و رویداد ۲۰۱۸ به گفتمان غالب در استان تبدیل شد، گفت: در کنار کار محتوایی، کار تشریفات و میزبانی رویداد ۲۰۱۸ همدان به خوبی انجام شد

گردشگری و رویداد ۲۰۱۸ به گفتمان غالب همدان تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین ، علی مالمیر در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری رویداد ۲۰۱۸ در همدان اظهار کرد: در این رویداد کار محتوایی از پیش مشخص شده بود و خوشبختانه توانستیم در زمان برگزاری اجلاس نیز کار تشریفاتی و میزبانی را به خوبی انجام دهیم به طوری که برنامه تا انتها با توان و پرحرارت پیش رفت.

وی با بیان اینکه در رویداد ۲۰۱۸ همدان، تشریفات در سطح بین‌الملل بود و سه گروه در کنار ما پیگیر این برنامه بودند، افزود: ادای احترام به وعلی سینا؛ دانشمند مشرق‌زمین در پنل پایانی برنامه‌ریزی شد تا برنامه ماندگارتر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به ظرفیت بسیار زیاد این رویداد برای همدان گفت: هر چقدر مشارکت دستگاه‌های مختلف بیشتر اتفاق افتاد خروجی و دستاوردها برای همدان بیشتر شد به طوری که براساس ارزیابی کارشناسان فنی، همدان با برنامه و نظام‌مند در این رویداد پیش رفت.

وی با بیان اینکه در طول یک سال موضوع گردشگری و رویداد ۲۰۱۸ به گفتمان غالب در استان تبدیل شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از رویدادها در سایه رویداد ۲۰۱۸ در همدان شکل گرفت اما معتقدم اگر اصناف رویدادی برنامه‌ریزی شده را تعریف می‌کردند می‌توانستند کار مردمی ماندگاری خلق کنند چراکه ورود بخش خصوصی در این زمینه دستاوردهای بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

مالمیر با اشاره به وجود هفت پروژه زیرساختی، هفت اقامتگاه بومی و ۷۰ کارگاه مرمت میراث فرهنگی برای رونق بیشتر گردشگری در همدان اضافه کرد: در حاشیه برگزاری رویداد ۲۰۱۸ در تمام شهرستان‌ها به مدت ۹ روز جشنواره‌های مختلفی همچون مبل و منبت در ملایر و... ترتیب داده شد که البته تا پایان رویداد ۲۰۱۸ همدان فرصت برگزاری جشنواره‌های بیشتری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ایجاد زیرساخت‌ها و تاسیساتی همچون ایجاد هتل برای رویداد ۲۰۱۸ همدان در حال ارتقاست، بیان کرد: خوشبختانه امسال مجموعه‌های بومگردی با آمار بالای گردشگر در مناطق بکر و طبیعی استان مواجه شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان هدف از برگزاری رویدادهای گردشگری در شهرهای کشورهای مختلف دنیا و آسیا را فرصتی برای هم‌افزایی و توسعه صنعت گردشگری با شیب تندتری در شهرها برشمرد و گفت: باید برای برگزاری هر رویداد در سطح بین‌الملل برنامه‌ریزی و پش‌بینی‌هایی به همراه تبلیغات وسیع در نظر گرفته شود که اگر مبتنی بر توان و اثربخشی همراه با ورود بخش خصوصی به این مقوله شکل گیرد می‌توان گفت ۳۶۵ روز رویداد در این زمینه تعریف شده است.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه کودک و خانوده توسط میراث فرهنگی در تهران نیز تصریح کرد: در این نمایشگاه با وجود ظرفیت تبلیغی وسیع از غرفه همدان استقبال زیادی شد.

مالمیر در مورد مقصد و محصول گردشگری گردشگران در همدان نیز افزود: معتقدم هر چقدر محصول متنوع گردشگری ایجاد شود، اقامت در همدان بیشتر می‌شود، البته باید برای رسیدن به این هدف شهرستان‌های دیگر نیز درگیر ایجاد محصولات گردشگری و وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی همچون ارزانفود و غار علیصدر برای ماندگاری بیشتر گردشگر در استان شوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه همواره هم در مضامین دینی و علمی آمده که استمرار هر کاری منجر به بهبود بهتر کار می‌شود، گفت: با تکرار هر برنامه است که نقاط قوت و ضعف مورد بازبینی قرار می‌گیرد، البته تهیه مستندسازی این اقدامات و فعالیت‌ها در این رویدادها برای بازبینی در سال‌های آتی ضروری است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.