تهران-ایرنا- عضو فراکسیون نمایندگان ولایی از هیات رییسه مجلس خواست تا اسامی موافقان و مخالفان به فوریت طرح شفافیت آرا را برای روشن شدن اذهان عمومی منتشر کند.

اسامی رای دهندگان به طرح شفافیت آرا منتشر شود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» با اظهار تاسف از رای نیاوردن یک فوریت طرح شفافیت آرا افزود: همه مردم باید بدانند که موکلانشان چه رای دادند.
وی ادامه داد: شاهد بودیم بسیاری نمایندگان که از لیست امید بودند در هنگام رای دادن عدد چهار (رای موافق) را به همدیگر نشان می دادند ولی رای مخالف دادند، از این رو ما از هیات رییسه می خواهیم فهرست رای نمایندگان را منتشر کند تا اسامی تمامی این افراد مشخص شود.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درمورد روند بررسی این طرح خاطرنشان کرد: سه طرح با مضمون شفافیت آرا از سال گذشته در مجلس مطرح شد، نخستین طرح مربوط به محمد جواد فتحی نماینده تهران بود، طرح بعدی از سوی حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و طرح سوم از سوی مجتبی ذوالنور نماینده قم تهیه شد.
وی ادامه داد: شفافیت ظاهر طرح فتحی بود ولی به اعتقاد ما موارد مربوط به شفافیت را تامین نمی کرد، برای مثال در این طرح بیان شده بود که آرای نمایندگان شفاف شود جز موارد استثنا، ولی این موارد استثنا در طرح ذکر نشده بود.
وی گفت: برخی موارد در طرح فتحی شفاف نبود و به اسم شفافیت آرا، غیر شفافیت ایجاد می کرد، از نظر ما شفافیت می بایست کامل باشد.
وی اظهار داشت: از نظر ما باید مشخص شود، اسپانسر بسیاری از نمایندگانی که به مجلس آمدند، کیستند؟ گاهی یک نماینده برای تبلیغات چندین میلیارد هزینه می کند، این پول از کجا یا از کدام حزب آمده است؟
نماینده مردم محلات در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در نهایت این طرح با طرح حاجی دلیگانی ادغام شد و ما به فوریت طرح شفافیت آرا رای دادیم زیرا از نظر ما شفافیت اهمیت ویژه ای دارد و می توان در جزییات آن اصلاحات آن را انجام داد.
به گزارش ایرنا، طرح شفافیت آرا که مسئولیت پذیری، تعهد و پاسخگویی نمایندگان را به همراه دارد و نظرات مجلسی ها را به طور شفاف به اطلاع افکار عمومی می رساند، چهارشنبه گذشته فوریت آن به تصویب نرسید.
یک فوریت این طرح ۵۹ رای موافق و ۱۱۰ رای مخالف را کسب کرد، مجلس در حالی با یک فوریت این طرح مخالفت کرد که بیش از ۱۶۰ نماینده آن را امضا کرده بودند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.