یک افسر سابق جنگ روانی ارتش آمریکا بر این باور است که حمله اخیر به کنسولگری ایران در شهر بصره عراق تلاشی از سوی ماموران مزدور ریاض و تل آویو با هدف ایجاد اختلاف بین ایران و عراق بوده است.

عربستان و اسرائیل عامل پشت پرده حمله به کنسولگری ایران در بصره هستند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «اسکات بنت» افسر سابق جنگ روانی ارتش آمریکا مستقر در سانفرانسیسکو تاکید کرد: حمله به کنسولگری ایران در شهر بصره، تلاشی برای ایجاد تنش و خصومت بین ایران و عراق بوده است با این هدف که ایران تصور کند شهروندان عراقی به این کنسلوگری حمله کرده اند ولی به احتمال زیاد این حمله توسط ماموران مزدور از سوی عربستان سعودی و اسرائیل انجام شده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اعتراضات اخیر در شهر بصره عراق تصریح کرد: به نظر می رسد این بخشی از یک عملیات روانی است که با هدف منحرف کردن توجهات از ادلب سوریه و تحرکات نیروهای ناتو و آمریکا و مزدوران تروریست آنها و همین طور استفاده احتمالی انها از سلاح های شیمیایی در سوریه صورت گرفته است تا بهانه لازم برای حمله به سوریه فراهم شود، مساله ای که روس ها، ایرانی ها و رهبران سوریه نسبت به وقوع آن طی روزهای اخیر هشدار داده اند. به احتمال زیاد این اعتراضات داخلی از سوی عربستان سعودی و جاسوسان موساد در منطقه گسترش پیدا کرده است. هدف این عملیات، تسهیل مخفیانه حملات شیمیایی یا سایر حملات تروریستی است تا توجه جهانی با وقوع یک حادثه در یک منطقه دیگر، منحرف شود. این اتفاق متفاوت یا عملیات منحرف کردن اذهان عمومی باید سر و صدا و دود کافی را ایجاد کند تا توجه جهانی به آن جلب شود و توجه کمتری به ادلب سوریه شود، جایی که به احتمال زیاد قرار است یک حمله شیمیایی توسط کلاه سفیدها یا سایر سازمان های تروریستی در آن انجام شود. این اقدام شاید تلاشی برای منحرف کردن توجهات و ترور بشار اسد رئیس جمهور سوریه باشد.

وی افزود: این ناآرامی ها شاید با هدف منحرف کردن توجهات از مذاکرات دیپلماتیک بین ایران، روسیه و ترکیه باشد. این اقدامات شاید تلاشی برای منحرف کردن توجهات از دروغ ها و دسیسه های نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل و نماینده بریتانیا در سازمان ملل باشد که یک جنگ تبلیغاتی تمام عیار را علیه روسیه و ایران به راه انداخته اند. حمله شیمیایی احتمالی در سوریه با هدف تحریک کردن ترامپ برای درگیر شدن در یک حمله نظامی علیه سوریه است.

وی در پاسخ به این سئوال که "به نظر می رسد آتش زدن کنسولگری ایران در بصره با هدف تخریب وجهه ایران در بین عراقی ها و ایجاد اختلاف بین تهران و بغداد بوده است، "گفت: این طرح و برنامه به احتمال زیاد با هدف منحرف کردن افکار عمومی از ادلب سوریه و همین طور با هدف بی ثبات کردن نظام عراق بوده است چرا که روابط نزدیک آنها و حمایت ایران و روابط اقتصادی ایران و عراق به ضرر تحریم های آمریکا است. این تلاشی برای ایجاد تنش و خصومت بین ایران و عراق است تا ایران تصور کند شهروندان عراقی این حمله را انجام داده اند. ولی به احتمال زیاد این حمله توسط ماموران مزدور از سوی عربستان سعودی و اسرائیل انجام شده است.

این تحلیلگر آمریکایی افزود: این منطقی است که تصور کنیم ماموران مورد حمایت غرب در عراق حضور دارند که به دنبال جایگزین کردن دولت شیعه در عراق باشند و بار دیگر قدرت حزب بعث را احیا نمایند. عربستان سعودی در حال شکست در جنگ علیه یمن است که جهان آن را یک جنایت جنگی می داند. آمریکا تحت فشار زیادی قرار دارد تا نقش حمایتی خود از عربستان سعودی را متوقف کند؛ آن هم در شرایطی که افکار عمومی مردم آمریکا به شدت نسبت به جنایات عربستان سعودی در یمن آگاه می شود و ایالات متحده را یک شریک در آدمکشی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی می دانند. از سوی دیگر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از این نظر مورد انتقاد قرار گرفته است که از نظر روانی و عقلی ثبات لازم را برای اداره و هدایت امور عربستان سعودی ندارد. همین طور ترکیه و قطر ظاهرا به دنبال نزدیک شدن به ایران و روسیه هستند و این مساله به شدت موجب خشم و ناراحتی نئومحافظه کاران غربی و آمریکایی به خصوص جان بولتون، نیکی هیلی و مایک پامپئو شده است. این عملیات روانی با هدف منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات داخلی فعلی سیاسی در ایالات متحده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.