حضور ملی پوشان پرتعداد استقلالی اتفاقی که حسابی کادرفنی و مدیران این باشگاه را در آستانه بازی با السد نگران کرده است.

نگرانی مسئولان باشگاه استقلال از حضور پر تعداد آبی پوشان در تیم ملی

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، استقلال در حالی باید در تاریخ بیست و ششم شهریور ماه در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با السد بازی کند که صعود این تیم به مرحله نیمه نهایی به چیزی شبیه به معجزه نیاز دارد.


آبی ها بازی رفت را با نتیجه ۳ بر یک به حریف قدرتمند خود واگذار کرده اند و حالا برای بازی برگشت نیاز به پیروزی ۳ بر صفر یا ۴ بر ۲ دارند که رخ دادن این اتفاق می تواند برای آبی ها یک حماسه تاریخی رقم بزند.
در این بین شفر در نشست بعد از بازی با السد صراحتا اعلام کرد که تیمش برای جبران این نتیجه در بازی برگشت به میدان می رود اما برخلاف انتظار او شرایط عجیبی پیش آمد که تمام برنامه ریزی سرمربی این تیم را برای آماده کردن تیمش بهم ریخت؛ کارلوس کی روش در لیست تیم ملی برای بازی دوستانه با ازبکستان ترجیح داد از ۶ بازیکن استقلال دعوت کند که این ۶ نفر به اضافه طارق همام که هم اکنون در اردوی تیم ملی عراق حضور دارد برنامه های شفر را با مشکل جدی روبرو کرده است.


امیرحسین فتحی روز گذشته  در گفت و گو با ورزش سه انتقاد شدیدی نسبت به لیست تیم ملی داشت و مدعی شد نگاه فدراسیون فوتبال به بازی استقلال برابر السد نگاه ملی نیست: من یک سوال از کارشناسان فوتبال دارم و آن هم این است که آیا این برنامه ریزی که انجام شده است در شرایط حساس استقلال به این تیم ضربه نمی زند؟ ما ۶ بازیکن در تیم ملی ایران داریم و سوال من این است که در شرایطی که ما چند روز بعد از بازی با ازبکستان یک بازی حساس با السد داریم آیا نمی شد فدراسیون فوتبال کمی با ما تعامل کند. آیا ما آبروی ایران نیستیم و آیا بازی با السد بازی ملی حساب نمی شود؟


اما آنچه ابعاد حضور این ۶ بازیکن را در تیم ملی را کمی عجیب می کند حضور بازیکن مثل سید حسین حسینی و آرمین سهرابیان در لیست تیم ملی است؛ اگرچه حسینی سال گذشته توانایی فنی خود را به خوبی نشان داد اما کی روش دلیل خط زدن نام او را از لیست تیم ملی برای جام جهانی نیمکت نشینی در بازی های پایانی فصل گذشته عنوان کرد و حالا دعوت شدن این دروازه بان جوان درست در شرایطی که او در ۶ بازی فصل جدید حتی یک دقیقه هم برای آبی ها به میدان نرفته است کمی عجیب است.


اما حضور آرمین سهرابیان هم با انتقادهایی از سوی بعضی از کارشناسان روبرو شده است، بازیکنی که اگر چه فصل گذشته به خوبی کیفیت فنی خود را نشان داد اما خیلی ها می گویند سطح او هنوز با سایر بازیکنان تیم ملی فاصله دارد.


در این بین اگر بخواهیم به دعوت شدن ۶ بازیکن استقلال به تیم ملی بدبینانه نگاه کنیم و آن را دسیسه ای علیه آماده سازی این تیم بدانیم شاید برای آن دلایل کافی وجود داشته باشد؛ شفر فصل قبل کمتر وارد درگیری بین برانکو و کی روش شد و ترجیح داد چراغ خاموش و در سایه کار خود پیش ببرد اما ماجرا بعد از جام جهانی کاملا متفاوت بود.


شفر در تمرین های ابتدایی استقلال از جام جهانی در چند مصاحبه اعلام کرد که بهترین بازیکنان تیم ملی در این رقابت ها بازیکنان لیگ برتر ایران بودند و بعد از بازی با تراکتورسازی در هفته سوم لیگ برتر هم صراحتا گفت کیفیت لیگ ایران از بلژیک و روسیه پایین تر نیست:  در دوران جام جهانی نیز گفتم که لیگ ایران لیگ بسیار خوبی است و هرگز نمی پذیرم کسی بگوید لیگ ایران خوب نیست. پرسپولیس در بازی اول حریف خوبی داشت. نمی خواهم بگویم فقط دو مربی آلمانی و کرواسی مربیان خوبی هستند اما مربیان داخلی نیز مربیان خوبی هستند. من لیگ های روسیه و بلژیک را می شناسم و کسی نمی تواند بگوید به جز چهار تیم برتر لیگ روسیه، کیفیت این لیگ بالاتر از لیگ ما است.


صحبت های شفر اشاره مستقیم دارد به اظهارات کارلوس کی روش که تا کنون بارها اعلام کرده است که بازیکنان در لیگ ایران آماده رقابت با تیم های بزرگ دنیا نمی شود و شاید این بار دعوت ۶ بازیکن استقلال به تیم ملی درست در شرایط آماده سازی این تیم برای بازی با السد پاسخی باشد از سوی سرمربی تیم ملی.


این فرضیه پیش از این هم بارها در مورد کی روش مطرح شده است، چه زمانی که ژوزه مانوئل سرمربی پرسپولیس بود و دعوت از ۱۱ بازیکن این تیم به تیم ملی اردوی سرخ ها را با چالش روبرو کرد و چه در دو سه سال گذشته که برانکو با دعوت پرتعداد از بازیکنانش به تیم ملی در مقاطع حساس با مشکلات بزرگی روبرو شده است.


شفر فعلا در مورد دعوت از بازیکنانش به تیم ملی سکوت کرده است اما شاید در روزهای آینده او هم مثل برانکو، امیرقلعه نویی و ... به جمع منتقدان سرمربی تیم ملی اضافه شود و پروژه آماده سازی تیم ملی برای جام ملت ها را با چالش بیشتری روبرو کند.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.