مشاور و جانشین مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: حفر چاه غیرقانونی به مثابه تجاوز به حقوق همه مردم ایران است ومتاسفانه تعداد کمی از بهره برداران از این روش غلط و بسیار خسارت بار استفاده می کنند.

حفر چاه غیر قانونی تجاوز به حقوق همه مردم است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، علیرضا طاهری عنوان کرد: این اشخاص متخلف نماینده کل مردم نبوده و صرفا تعداد اندکی هستند که با قانون شکنی اقدام به حفر چاه‌های غیر مجاز می‌کنند که باید این افراد را جدا از مردم لحاظ نمود.

وی ادامه داد: تعداد این افراد به نسبت افرادی که به طور قانونی از منابع آبی استفاده می‌کنند کمتر است. از این جهت بزرگترین مشکلی که چندین سال است با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم لزوم مشارکت همه مردم است به طوری که تا حرف از مشارکت مردمی در حوزه آب زده می‌شود گاهی اوقات به اشتباه سراغ طیف کوچک متخلفین منابع آبی رفته درحالی که امروزه شرایط آبی کشور نیازمند مشارکت و صرفه جویی کل افراد جامعه است.

مشاور و جانشین مدیر عامل  شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه علی‌رغم تمامی اطلاع رسانی ها در خصوص کمبود منابع آبی هنوز هم اکثریت افراد جامعه بطور موثر درگیر این مهم نشده‌اند، افزود: زمانی مشکلات منابع آبی بصورت ریشه ای حل خواهد شد که آگاه سازی عمومی در دستور کار قرار گیرد، نخست باید عموم مردم را از وضعیت بحرانی کنونی آگاه کرد و سپس مشارکت همه آنان را درخواست نمود. اطلاع رسانی مشکلات به بهره برداران قانونی و برخورد با متخلفین از امور دیگری‌ است که بایستی در ادامه صورت پذیرد.

 طاهری با اشاره به اینکه در بسیاری از مسائل از مردم خواهان کمک هستیم، خاطرنشان کرد: به طور مثال در خصوص چاه‌های غیر مجاز که تبدیل به مشکل کشوری شده است از مردم خواهان کمک در خصوص جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و یا انسداد چاه‌های غیرمجاز هستیم. مهمتر از این موضوع جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز است که بیشترین سهم را در ضربه زدن به منابع آب زیر زمینی دارند.  

  وی با بیان اینکه خاستگاه مفهوم "نجات آب "خراسان رضوی است، بیان کرد: در سال ۸۷ به دنبال این بوده‌ایم که مفهوم جدیدی از مشکلات آب عنوان شود که در این میان تکریم آب، حفظ آب و چندین واژه دیگر مطرح شد که در نهایت به نجات آب رسیده و انتخاب شد. مفهوم نجات آب علاوه بر امید زا بودن نشانگر وجود بحران نیز هست.

طاهری افزود: تلاش های زیادی  برای نجات آب در استان شده است و در نهایت خوشحالیم که با همه‌گیر شدن مفهوم ((نجات آب))  کشور هم در این خصوص دخیل شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.