بر اساس اعلام مسئولین دستگاه قضایی سلطان سکه (حمید مظلومین) فردا محاکمه می‌شود.

سلطان سکه فردا در دادگاه انقلاب محاکمه می‌شود+ جزئیات پرونده

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سرانجام با توجه به ارجاع کیفرخواست پرونده حمید مظلومین به دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی حمید مظلومین فردی که به سلطان سکه معروف شده است قرار است فردا در دادگاه انقلاب محاکمه شود.

این فرد در شعبه اول دادگاه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی سید احمد زرگر محاکمه خواهد شد.

سلطان سکه دستگیر شد

در تاریخ ۱۴ تیر امسال بود که سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: فردی که معروف به سلطان سکه بود و سال ۹۶ حدود ۲ تن سکه را از سطح بازار جمع کرده بود، دستگیر شد.

وی ادامه داد: این فرد ۵۸ ساله که دو شب پیش در عملیات پلیس دستگیر شد، به افراد و نوچه‌های خود دستور داده بود در بازار تهران به‌راه افتاده و بدون توجه به قیمت روز سکه، تمام سکه‌های موجود را بخرند تا در روزهای آینده خودش تعیین‌کننده نرخ سکه باشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: این فرد پیش از این هم به‌عنوان دلال سکه دستگیر شده بود. او با پسرش در این زمینه همکاری می‌کرده است که در حال حاضر پسرش با قید ضمانت آزاد است. شخصی که سرکرده معاملات فردایی در بازار تهران بوده، به‌عنوان نوچه این فرد فعالیت می‌کرده است.

سلطان سکه سکه‌ای همراهش نبود

پس از مطرح شدن ماجرای دستگیری حمید مظلومین فرمانده انتظامی پایتخت در تاریخ ۱۷ تیرماه به بیان جزئیات جدیدتری از دستگیری سلطان سکه پرداخت و گفت: این فرد هنگام دستگیری هیچ سکه‌ای به همراه نداشت بلکه چرخش مالی وی و عوامل گروهش بیش از ۲ تن سکه بوده است.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص دستگیری سلطان سکه و حواشی ایجاد شده در خصوص اینکه ۲ تن سکه، چه شده است، اظهار داشت: سلطان سکه که در اصل دلال اصلی بازار سکه بوده در هنگام دستگیری هیچ سکه‌ای به همراه نداشته است.

وی تصریح کرد: چرخش مالی این فرد و نفرات همراهش در طول سال بالغ بر ۲ تن سکه بوده؛ سلطان سکه و نوچه‌هایش از سطح بازار سکه‌ها را خریداری می‌کردند و هر موقع که دل‌شان می‌خواست با قیمت مورد نظر در بازار توزیع می‌کردند.

مظلومین سال ۹۱ و ۹۲ هم بازداشت شده بود

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ۲۴ تیرماه و در حاشیه نشست خبری خود با اشاره به خرید و فروش مبالغ بالای ارز و سکه توسط برخی افراد حقیقی در بازار گفت: از پایان سال گذشته تحقیقات میدانی شد و افرادی شناخته شدند که افرادی بدون داشتن صرافی، مبالغ بالایی خرید و فروش ارز و سکه دارند یا حتی خروج ارز از کشور داشتند. آن‌ها می‌گویند با هماهنگی بانک مرکزی ارز خرید فروش می‌شده احیاناً خروج ارز داشته اند.

وی ادامه داد: مشخص نیست این ارتباطات سالم بوده یا مبالغ ارز مشخص است کجا می‌رفته و آیا دولت این سیاست را قبول داشته؟ در سال ۹۱ و ۹۲ نیز افرادی دستگیر شدند و حکم علیه آنان صادر شد. یکی از این افراد به نام حمید مظلومین و پسرش محمدرضا آن موقع حکم قضایی گرفتند، بانک مرکزی آن زمان اعلام کرد این‌ها با هماهنگی ما فعالیت می‌کردند و دلار را ما به آن‌ها داده ایم. الان این‌ها دوباره بازداشت شده اند.

سخنگوی قوه قضایه  گفت: الان بحث این است که بانک مرکزی درخواست کرده برخی بازداشت شدگان آزاد شوند. یک متهم می‌گوید در ۳۰ مورد و هر مورد بین ۴ تا ۷ میلیون دلار از بانک مرکزی ارز گرفته و توزیع کرده است. به پلیس گفتم شما مستقل مصاحبه نکنید تا سوتفاهم پیش نیاید. مردم فکر کردند از متهم دو تن سکه گرفته اند، ولی واقعیت این است از متهم و فرزندش سکه‌ای نگرفته اند، ولی اسناد نشان می‌دهد بیش از ۲ تن سکه آن‌ها خرید و فروش کرده اند و این سکه‌ها موجود نیست.

احضار ۱۸ نفر از نوچه‌های سلطان سکه

در تاریخ ۲۵ تیرماه بود که بار دیگر فرمانده انتظامی پایتخت گفت: ۱۸ نفر از نوچه‌ها و عوامل باند سلطان سکه به پلیس احضار شدند؛ تعدادی بازداشت و عده‌ای نیز با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: بالغ بر هجده نفر از نوچه‌ها و عوامل باند سلطان سکه به پلیس احضار شده که برخی بازداشت و برخی نیز با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

پرونده سلطان سکه به دادگاه رفت/ اتهام افساد فی‌الارض برای وی در نظر گرفته شد

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای عصر روز ۴ شهریور در صد و سی‌امین نشست خبری خود گفت: در خصوص برخی پرونده‌های ارزی و سکه اخیر پرونده دیکری که این هفته به دادکاه ارسال می‌شود و قرار محرمیت صادر شده است پرونده وحید مظلومین فرزند حبیب الله است که متهم اصلی پرونده است و ۱۸ متهم دیکر در این پرونده هستند و برای سرشاخه‌ها مجازات مفسد فی الارض برایشان درخواست شده است.

محسنی اژه‌ای گفت: این فرد سال ۹۱ دستگیر شد و به عنوان مفسدفی الارض هم برای او درخواست مجازات شد، اما حراست بانک مرکزی گفت که وی همه کارهایش با دستور و زیر نظر ما بوده است؛ اما وی کارهایش را ادامه داده است. او همان کسی است که نیروی انتظامی از وی به عنوان سلطان سکه و دو تن سکه نام برده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: محمداسماعیل قاسمی معروف به محمدسالم نفر دیگر است که او هم آن زمان دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: محمدرضا مظلومین هم امسال دستگیر و سالار آقاخان هم دستگیر شد که اینبار تحت حمایت بودن اقدامات مجرمانه تحت نظر بانک مرکزی از آن‌ها پذیرفته نشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.