در جریان درگیری های هفته گذشته میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست ۳ شهروند فلسطینی شهید و دهها نفر دیگر در اثر اصابت گلوله های مشقی مجروح و یا در اثر استنشاق گازهای سمی در کرانه باختری و نوار غزه مسموم شدند و این در حالی است که شهر اشغالی قدس نیز شاهد وقوع یک عملیات مقاومتی بود و ۴ صهیونیست نیز در جریان این عملیات زخمی شدند.

شهادت ۳ فلسطینی و زخمی شدن دهها نفر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نظامیان رژیم صهیونیستی یک بانوی فلسطینی را به اتهام حمل چاقو و تلاش برای حمله به نظامیان صهیونیست با استفاده از چاقو بازداشت کرد.

در همین راستا، روز جمعه گذشته هم درگیری های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در جریان تظاهرات های حق بازگشت موسوم به "به کوری چشم تو برمی گردیم ترامپ" روی داد که در نتیجه آن یک نوجوان ۱۷ ساله به نام "بلال خفاجه" در رفح شهید شد و جوان ۱۹ ساله دیگری هم به نام "امجد فایز حمدونه" از اهالی جبالیا در شمال باریکه غزه در اثر جراحت های ناشی از اصابت گلوله در جریان تظاهرات های حق بازگشت در تاریخ ۱۴/۷/۲۰۱۸ جان خود را از دست داد.

در جریان این درگیری ها دهها فلسطینی هم به ضرب گلوله های جنگی و مشقی مجروح و دهها نفر دیگر هم در اثر استنشاق گازهای سمی مسموم شدند. جوانان فلسطینی همچنین یک هواپیمای بدون خلبان (پهپاد) ارتش صهیونیستی را که در شرق شهر غزه به سمت تظاهرات کنندگان فلسطینی شلیک می کرد، سرنگون کردند و تعدادی از جوانان فلسطینی هم به سمت نظامیان صهیونیست مستقر در پایگاه "ارسال" در شرق خان یونس بطری های آتش زا پرتاب کردند.

اواسط هفته گذشته هم ۱۴ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در دو منطقه کرانه باختری و باریکه غزه زخمی شده بودند و یک شهرک نشین صهیونیست هم در نزدیکی شهرک تلمون در رام الله زخمی شد و جوانان فلسطینی نیز اقدام به پرتاب بطری های آتش زا به سمت شهرک کرم ابو سالم و شهرک تلمون کردند.

روز دوشنبه گذشته نیز یک شهروند فلسطینی به نام "وائل عبد الفتاح جعبری" (۳۵ ساله) از اهالی الخلیل در جریان اجرای عملیات مقاومتی در شهرک کریات اربع به شهادت رسید و ۱۹ فلسطینی دیگر هم در جریان درگیری های شهرک ولجه زخمی شدند.

‌از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز شنبه از شهادت یکی دیگر از مجروحان تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه خبر داد. اشرف قدرت سخنگوی وزارت بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که احمد مصباح ابو طیور کودک فلسطینی که روز گذشته در جریان تظاهرات بازگشت در شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست زخمی شده بود، امروز شنبه بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. با شهادت این کودک، شمار شهدای تظاهرات بازگشت تا این لحظه به ۱۷۴ نفر افزایش یافت.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.