شماری از تعمیرگاه‌داران و اعضای مجتمع خدمات خودرویی الهیه مشهد در اعتراض به عملکرد سختگیرانه شهرداری منطقه ۱۲ مشهد، صبح دیروز مقابل ساختمان مرکزی شهرداری منطقه، دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

سختگیری‌ها  باعث نشود  تعطیل شویم

به گزارش خبرنگار ما و براساس اظهارات معترضان؛ این تجمع پس از آن صورت گرفت که ستاد رفع سد معبر منطقه ۱۲، روز گذشته حدود ۵۰ واحد صنفی این مجتمع را پلمب کرد.

یکی از کسبه معترض به خبرنگار ما در این باره گفت: هرروز شاهد پلمب تعدادی از مغازه‌های مجتمع خدمات خودرویی در الهیه هستیم و امروز حدود ۵۰ واحد صنفی بنا به دلایل واهی در حال پلمب است. این در حالی است که هر مورد پلمب واحد صنفی باعث تعطیلی حداقل ۴۸ ساعته مغازه می‌شود و چندین خانواده در این اوضاع اقتصادی نابسامان دچار لطمات معیشتی می‌شوند.

  کلافه شدیم

جوانی که بشدت از عملکرد شهرداری عصبانی است، اظهارمی‌کند: در این مجتمع حدود ۱۳۰۰ واحد صنفی در حوزه خدمات خودرویی اعم از مکانیک، صافکاری، خدمات برق، تعویض روغن، آپاراتی و... مشغول به کار هستند و بیش از ۳۰۰۰ نفر از این راه ارتزاق می‌کنند. این مجتمع براساس پیشنهاد خود شهرداری در یک دهه قبل و با هدف جمع‌آوری و ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم از بلوار معلم در الهیه تآسیس شد، اما اکنون سختگیری‌های شهرداری باعث کلافگی و سردرگمی مغازه داران شده است.

فرد میان سالی که از پلمب مغازه‌اش بشدت خشمگین است نیز توضیح می‌دهد: با توجه به افزایش بی‌حساب و کتاب نرخ اجاره و بر حسب اجبار مجبوریم تا در یک مغازه ۵۰ متری حدود سه تا چهار زیرگروه خدماتی دورهم کار کنیم. این کاراز سر دلخوشی نیست؛ بلکه چاره‌ای باقی نمی‌ماند. به تنهایی نمی‌توان ازعهده اجاره دو تا سه میلیون تومانی واحد صنفی برآمد.

یکی از حاضران نیز تصریح می‌کند: پلمب و فک پلمب هر واحد صنفی هزینه‌ای حدود ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به مغازه‌دار تحمیل می‌کند. هر مغازه به طور متوسط چهار تا پنج شاگرد دارد. چرا شهرداری بسادگی این اجازه را بخود می‌دهد تا مغازه را پلمب کند و دو تا سه روز نان چندین خانوار را آجر کند!؟

  گلایه از شهرداری و آتش‌نشانی

جوان دیگری نیز از تعارضات موجود گلایه‌ها دارد و می‌گوید: آتش‌نشانی می‌گوید درِ مغازه باید رو به بیرون باز شود، اما شهرداری معتقد است که مغازه داخل زمین ماست و باید در به داخل باز شود! تکلیف چیست!؟ این تعارض، ساده خوانده می‌شود، اما درواقع هم آتش‌نشانی و هم شهرداری جریمه می‌کنند!

تکلیف ما چیست!؟

پیرمرد محاسن سفیدی که لباس کار بر تن دارد؛ با اشاره به ضعف خدمت رسانی شهرداری بیان می‌کند: هزینه نظافت منطقه به صورت سالیانه بین حدود ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان اخذ می‌شود، اما از نظافت خبری نیست. درمقابل سایر عوارض دریافتی نیز هیچ خدمات رفاهی صورت نگرفته است. حتی سرویس دستشویی نداریم. از مسجد هم خبری نیست. یک مسجد کوچک نیز که درست کرده‌ایم، شهرداری هنگام اذان می‌گوید؛ اذان پخش نکنید که آلودگی صوتی دارد!

یکی از کسبه معترض نیز با بیان نمونه‌ای از سختگیری‌های شهرداری چنین می‌گوید: ساعت هشت شب؛ جَک بزرگ را از جلوی مغازه برداشته‌اند با این دلیل که سد معبر است! ابزار یک تعمیرگاه‌دار جک است. وانگهی مگر در یک مغازه ۵۰ متری چند ماشین می‌تواند جای بگیرد و چاره‌ای نیست که برخی خودروها بیرون

قرار گیرند.

  سختگیری‌های بی‌مورد

جوان کسبه دیگری نیز این گونه لب به گلایه می‌گشاید: کاربری اینجا از همان ابتدا خدمات خودرویی بوده، بنابراین سد معبر، معنای منطقی ندارد. پیاده‌روهای محل، مانند درون شهر، محل عبور و مرور شهروندان نیست و پیاده رونده نداریم. وانگهی زمین‌های اطراف اکثر مغازه‌ها خالی و بایر است. همان جا هم که ماشین می‌گذاریم، بلافاصله مأموران سد معبر ایجاد مزاحمت می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: شهرداری اخیراً به یکسری از اصناف مثل فست فودی‌ها اجازه داده که بیرون از مغازه و در پیاده رو میز و صندلی بگذارند و کاسبی کنند، اما با این سختگیری‌ها برای مشاغل ما عملاً می‌گوید بیکار شوید! آیا ما گناه کرده‌ایم که تن به شغل سخت اما شریف داده‌ایم و نان آور خانوار شده‌ایم؟

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.