کسب عنوان بهترین مربی تاریخ یک باشگاه، یک افتخاری متمایز برای یک مربی محسوب می‌شود.

موفق ترین مربیان تاریخ باشگاه‌های حاضر در این دوره لیگ برتر

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، در تاریخ لیگ برتر، مربیانی وجود دارند که نقش به‌سزایی در موفقیت یک باشگاه ایفا کردند. در این گزارش بهترین مربیان تاریخ باشگاه‌های حاضر در این دوره لیگ برتر از نظر میزان امتیاز و متوسط امتیاز در هر بازی معرفی شده اند.

استقلال تهران

امیر قلعه نویی پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر، امتیازآورترین مربی تاریخ باشگاه استقلال نیز به شمار می‌رود. این مربی در ۳ مقطع و مجموعاً به مدت ۷ سال هدایت استقلال را بر عهده داشت و در این مدت ۴۰۲ امتیاز بدست آورد و هیچ مربی‌ای به اندازه‌ای که قلعه‌نویی در استقلال امتیاز آورده در باشگاهی موفق نبوده است.

از نظر میانگین امتیاز، اما وینفرد شفر، سرمربی فعلی استقلال، بهترین عملکرد را در این باشگاه داشته و در ۲۷ بازی ۵۲ امتیاز کسب کرده است و با میانگین ۱،۹۲ امتیاز در هر بازی از نظر میانگین امتیاز دومین مربی برتر در تاریخ لیگ برتر است.

پرسپولیس

برانکو ایوانکوویچ با آمدن خود به پرسپولیس این تیم را به روزهای اوج خود بازگرداند او با کسب ۲۰۴ امتیاز،امتیازآورترین مربی تاریخ باشگاه پرسپولیس است. پروفسور با به جا گذاشتن میانگین ۲،۰۲ امتیاز در هر بازی نه تنها بهترین میانگین امتیاز در پرسپولیس را ثبت کرده بلکه رکورددار تاریخ لیگ برتر نیز محسوب می شود.

ذوب آهن اصفهان

منصور ابراهیم زاده، سالهایی طلایی را با ذوب آهن اصفهان پشت سر گذاشت این مربی که از لیگ هشتم تا یازدهم هدایت این تیم را بر عهده داشت علاوه کسب نایب قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا با به دست آوردن ۲۳۵ امتیاز بهترین مربی تاریخ این باشگاه است. امیر قلعه‌نویی سرمربی فصل گذشته ذوب‌آهن در یک فصل حضور خود در این تیم ۵۵ امتیاز برای این تیم به ارمغان آورد و با میانگین ۱،۸۳ امتیاز در هر بازی بهترین مربی تاریخ این باشگاه از نظر میانگین امتیاز در هر بازی است.

سپاهان اصفهان

زلاتکو کرانچار با ۲۰۹ امتیاز، امتیازآورترین مربی تاریخ این باشگاه است.این مربی در ۲ مقطع هدایت زردپوشان اصفهان را بر عهده داشت و در سالهای آغازین بسیار موفق ظاهر شد و این تیم را به قهرمانی رساند ولی در سالهای بعد موفقیت گذشته را نتوانست تکرار کند .امیر قلعه‌نویی سرمربی فعلی سپاهان پس از کرانچار با ۱۴۳ امتیاز در رده دوم قرار دارد. ژنرال در این باشگاه هم با متوسط امتیاز ۱،۹۳ امتیاز در هر بازی بهترین عملکرد را در تاریخ این باشگاه داشته است.

فولاد خوزستان

هرچند که مجید جلالی در ۲ قهرمانی فولاد در لیگ برتر سهیم نبوده است ولی این مربی در ۴ فصل حضور خود دراین تیم از لیگ هشتم تا یازدهم ۱۸۲ امتیاز کسب کرد و در تاریخ این باشگاه رکورددار است. ملادن فرانچیچ که با فولاد فاتح لیگ برتر شد با میانگین ۱،۸۷ امتیاز در هر بازی موفق‌ترین مربی این باشگاه بوده است.

تراکتورسازی

امیرقلعه‌نویی پرافتخارترین و امتیازآورترین مربی تاریخ لیگ برتر است و باشگاههای زیادی را تجربه کرده و در اکثر این باشگاه‌ها مربی موفقی بوده که یکی از این باشگاهها تراکتورسازی تبریز است. قلعه‌نویی در ۲ مقطع حضور خود در این تیم ۱۵۵ امتیاز بدست آورد. ژنرال این تعداد امتیاز را در ۸۱ بازی کسب کرده و با میانگین امتیاز ۱،۹۱ امتیاز در هر بازی از این نظر نیز در تاریخ تراکتورسازی متمایز است البته این کارنامه درخشان منجر به قهرمانی در تراکتورسازی نشد.

سایپا

ترکیب نام علی دایی و سایپا تداعی کننده موفقیت است.علی دایی بهترین عملکرد خود را با سایپا داشته و سایپا نیز تنها تحت هدایت این مربی توانسته در قامت مدعی ظاهر شود.دایی با ۱۵۴ امتیاز بهترین مربی و با میانگین ۱،۶۲ بهترین میانگین امتیاز را بین مربیانی که حداقل یک فصل در این باشگاه مربیگری کردند دارد.

استقلال خوزستان

عبدالله ویسی با استقلال خوزستان توانست بزرگترین شگفتی تاریخ لیگ برتر را رقم زند و لیگ پانزدهم را فتح کند.استقلال خوزستان در تاریخ لیگ برتر به جز ویسی تنها دو مربی دیگر را تجربه کرده است.ویسی با ۱۴۴ امتیاز بیشترین امتیاز را برای این تیم بدست آورده است.هر چند که ویسی طعم قهرمانی را با استقلال خوزستان چشیده ولی در باقی فصول اوضاع به خوبی برای او پیش نرفت و در اکثر مواقع جزو گزینه های سقوط بوده همین مساله باعث شد تا از نظر میانگین امتیاز بهترین مربی استقلال خوزستان نباشد و سیروس پورموسوی با متوسط ۱،۳۷ امتیاز از این نظر در این باشگاه رکورددار است.

پدیده مشهد

پدیده از لیگ چهاردهم وارد لیگ برتر شد.در فصل اول هدایت این تیم بر عهده علیرضا مرزبان بود و پس از آن رضا مهاجری در لیگهای پانزدهم تا هفدهم این تیم را هدایت کرد و با ۱۱۲ امتیاز، امتیازآورترین مربی تاریخ این باشگاه است مهاجری متوسط ۱،۲۴ امتیاز در هر بازی را ثبت کرد هر چند که یحیی گل محمدی در این ۶ هفته از نظر میانگین امتیاز از مهاجری بهتر عمل کرده ولی از نظر تعداد بازی به حدی نرسیده که در این بررسی لحاظ شود.

پیکان

مجید جلالی از لیگ شانزدهم در پیکان مشغول به کار است و با ۹۸ امتیاز از نظر مجموع امتیازات بهترین مربی تاریخ این باشگاه است ولی این مربی از نظر میانگین امتیاز بهترین نیست. علی اصغر مدیرروستا در ۸ هفته پایانی لیگ هفتم و کل لیگ هشتم سرمربی پیکان بود و میانگین ۱،۵ امتیاز در هر بازی را به جای گذاشت.

ماشین سازی(گسترش فولاد)

با توجه به تغییر نام گسترش فولاد به ماشین سازی، آمار گسترش فولاد لحاظ شده است و فراز کمالوند با ۹۷ امتیاز در این باشگاه رکورددار است. فیروز کریمی سرمربی قبلی این تیم با میانگین ۱،۲۶ نیز بهترین عملکرد را از نظر میانگین امتیاز را در این باشگاه رقم زده است.

پارس جنوبی جم

این تیم ۲ فصل حضور خود در لیگ برتر را با مهدی تارتار پشت سر گذاشته این مربی با این تیم موفق به کسب ۵۵ امتیاز شده است.

صنعت نفت آبادان

فراز کمالوند تنها یک فصل در صنعت نفت آبادان سپری کرد ولی در همین یک فصل با ۴۰ امتیاز بهترین آمار را در این باشگاه داشته است. کمالوند با میانگین ۱،۳۳ امتیاز در هر بازی از این نظر نیز در تاریخ این باشگاه رکورددار است.

سپیدرود

سپیدرود در مدت حضور خود در لیگ برتر نیمکت متزلزلی داشته و علی کریمی با ۱۶ امتیاز در ۱۴ بازی بهترین مربی تاریخ این باشگاه است.

نفت مسجد سلیمان

نفت مسجد سلیمان از جمله تیمهای کم سابقه در تاریخ لیگ برتر است و بهروز مکوندی با ۱۷ امتیاز در ۲۰ بازی بهترین آمار را در این تیم دارد.

نساجی مازندران

این نماینده استان مازندران، اولین روزهای حضور در لیگ برتر را تجربه می کند و طبیعتا فعلا زود است که بهترین مربی تاریخش در لیگ برتر معرفی شود.

منبع: برنامه نود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.